Köpa diesel värmare

Rixen70
11 februari 2020 · 31 Inlägg

Som rubriken lyder disesel värmaren har gett upp på passaten 14 alltrack, så vill fixa den men behöver typ byta hela menar firman eftersom den har överhettats? Men han tyckte jag skulle söka efter en beganad? Men var fan då någon som vet var dom är billigaste ny? Inte eftermonterad tror jag den är från fabrik?

simlar
11 februari 2020 · 5 524 Inlägg

Börja med att byta cirkulstionspumpen, dom har en tendens att ge upp vilket då gör att kylvätskan inte cirkulerar vid användning av p-värmaren och den lilla möngd kylvätska i värmaren överhettas smabbt, efter 3ggr så låses värmaren

Den ska ha överhettats många gånger innan hela värmaren är körd.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Cuefa Ain't no place like home...
11 februari 2020 · 4 628 Inlägg

simlar skrev:
Börja med att byta cirkulstionspumpen, dom har en tendens att ge upp vilket då gör att kylvätskan inte cirkulerar vid användning av p-värmaren och den lilla möngd kylvätska i värmaren överhettas smabbt, efter 3ggr så låses värmaren

Den ska ha överhettats många gånger innan hela värmaren är körd.

Du hann precis före mig smile

Men håller helt med, kolla pumpen först!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Rixen70
11 februari 2020 · 31 Inlägg

simlar skrev:
Börja med att byta cirkulstionspumpen, dom har en tendens att ge upp vilket då gör att kylvätskan inte cirkulerar vid användning av p-värmaren och den lilla möngd kylvätska i värmaren överhettas smabbt, efter 3ggr så låses värmaren

Den ska ha överhettats många gånger innan hela värmaren är körd.

Ok tack skall fråga verkstaden idag skall dit efter jobbet själv har jag ingen anning han sa att hela skulle bytas så antog det men skall fråga mera sen tack!

valle22 Smidd i rostigt stål
12 februari 2020 · 933 Inlägg

Har man VCDS eller ODIS så kan man se vad det är som inte får värmaren att funka.
Att bara byta utan att fastställa orsak är bara slöseri med tid och pengar.

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang