Köpråd 30-50k sportig bil

S3a
11 juni 2020 · 74 Inlägg

Min S3a är svin kul me AWD o ca 300hk den ligger runt 50k med trim.

Sedan håller ja med tidigare just om Volvo har en i typ det han säger du ska göra tex är en t3/t4 turbo s40spridare o lite annat gott garanterat 250hk i alla fall svin rolig den med på annat sätt RWD.

Lycka till

Tom_Bombadill
11 juni 2020 · 51 Inlägg

Jag vill ha en sportig bil men inte helt opraktisk heller. Alltså ska använda den varje dag året runt så vill gärna ha ett baksäte och baklucka. Men familjebil är inte det jag letar efter.

Lutar mest mot en Civic Type R eller en Mazda 6 MPS

Ja jag är LOTR-fan haha

S3a
11 juni 2020 · 74 Inlägg

Tom_Bombadill skrev:
Jag vill ha en sportig bil men inte helt opraktisk heller. Alltså ska använda den varje dag året runt så vill gärna ha ett baksäte och baklucka. Men familjebil är inte det jag letar efter.

Lutar mest mot en Civic Type R eller en Mazda 6 MPS

Ja jag är LOTR-fan haha

Audi S3 har allt i så fall o du kan fälla sätet o packa aloooot

Tom_Bombadill
11 juni 2020 · 51 Inlägg

S3a skrev:

Tom_Bombadill skrev:
Jag vill ha en sportig bil men inte helt opraktisk heller. Alltså ska använda den varje dag året runt så vill gärna ha ett baksäte och baklucka. Men familjebil är inte det jag letar efter.

Lutar mest mot en Civic Type R eller en Mazda 6 MPS

Ja jag är LOTR-fan haha

Audi S3 har allt i så fall o du kan fälla sätet o packa aloooot

Kollat men svårt att hitta s3 på blocket. Iaf som verkar bra/för rimligt pris

Tom_Bombadill
11 juni 2020 · 51 Inlägg
panda666
11 juni 2020 · 4 250 Inlägg

Tom_Bombadill skrev:
https://www.blocket.se/vi/90977314.htm

Vad tror ni om denna?

ser nice ut, fast inte min grej alls dessa civics^^ ser verkligen inte vad folk ser när dom ser dessa;) du verkar vara insatt i dessa så bara passa på och köpa. Men den verkar vara lite trång också, ska du ha me några kompisar eller familj/vänner och släktingar så kommer dom inte trivas i där bak. Skulle hellre va bättre me en sedan mazda. Men du bestämmer såklart, du måste välja.

SportPilot Ubåtsingenjör
11 juni 2020 · 7 232 Inlägg

panda666 skrev:

Tom_Bombadill skrev:
https://www.blocket.se/vi/90977314.htm

Vad tror ni om denna?

ser nice ut, fast inte min grej alls dessa civics^^ ser verkligen inte vad folk ser när dom ser dessa;) du verkar vara insatt i dessa så bara passa på och köpa. Men den verkar vara lite trång också, ska du ha me några kompisar eller familj/vänner och släktingar så kommer dom inte trivas i där bak. Skulle hellre va bättre me en sedan mazda. Men du bestämmer såklart, du måste välja.

Det är en bil med bra väghållning, responsiv motor som är glad i att varva, dessutom så är de tacksamma att modifiera. Vill man ha en sportig bil så är tyvärr inte en familjebil ett alternativ.


Till ts så får jag säga att den ser fin ut! Det är förmodligen ett bra och tryggt köp

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
panda666
11 juni 2020 · 4 250 Inlägg

SportPilot skrev:

panda666 skrev:

Tom_Bombadill skrev:
https://www.blocket.se/vi/90977314.htm

Vad tror ni om denna?

ser nice ut, fast inte min grej alls dessa civics^^ ser verkligen inte vad folk ser när dom ser dessa;) du verkar vara insatt i dessa så bara passa på och köpa. Men den verkar vara lite trång också, ska du ha me några kompisar eller familj/vänner och släktingar så kommer dom inte trivas i där bak. Skulle hellre va bättre me en sedan mazda. Men du bestämmer såklart, du måste välja.

Det är en bil med bra väghållning, responsiv motor som är glad i att varva, dessutom så är de tacksamma att modifiera. Vill man ha en sportig bil så är tyvärr inte en familjebil ett alternativ.


Till ts så får jag säga att den ser fin ut! Det är förmodligen ett bra och tryggt köp

haha enligt vem? är bara 2 dörrars couper eller liknande sportigt? i dina ögon?
men visst tycker ts den är fin så är den det för hen:)

Tom_Bombadill
11 juni 2020 · 51 Inlägg

panda666 skrev:

SportPilot skrev:

panda666 skrev:

ser nice ut, fast inte min grej alls dessa civics^^ ser verkligen inte vad folk ser när dom ser dessa;) du verkar vara insatt i dessa så bara passa på och köpa. Men den verkar vara lite trång också, ska du ha me några kompisar eller familj/vänner och släktingar så kommer dom inte trivas i där bak. Skulle hellre va bättre me en sedan mazda. Men du bestämmer såklart, du måste välja.

Det är en bil med bra väghållning, responsiv motor som är glad i att varva, dessutom så är de tacksamma att modifiera. Vill man ha en sportig bil så är tyvärr inte en familjebil ett alternativ.


Till ts så får jag säga att den ser fin ut! Det är förmodligen ett bra och tryggt köp

haha enligt vem? är bara 2 dörrars couper eller liknande sportigt? i dina ögon?
men visst tycker ts den är fin så är den det för hen:)

Helt klart mer praktiskt med en Mazda 6. Jag tror att Honda civic är lite roligare(kör mest i stan). Dock så kollar jag faktiskt på båda på blocket o tror båda funkar så handlar mest om att hitta rätt.

S3a
12 juni 2020 · 74 Inlägg

Framhjulsdrivet är de kul bil?
Jorå smaken är ju delad som jaja Lycka till du verkar ha bestämt.

Tom_Bombadill
12 juni 2020 · 51 Inlägg

S3a skrev:
Framhjulsdrivet är de kul bil?
Jorå smaken är ju delad som jaja Lycka till du verkar ha bestämt.

Jag vet inte har aldrig kört en men verkar vara en del här som tycker det. Jag hade som sagt inte alls haft något mot en s3a men den billigaste jag hittar på blocket ligger på 80k+

Marcus_89 Biltokig elektriker
13 juni 2020 · 3 352 Inlägg

Ta och provkör olika bilar för att se vad som passar dig bäst. En del bilar är kanske snygga och ser rätt ut. Men när man provkör så får man en helt annan känsla smile

S3a
13 juni 2020 · 74 Inlägg

Marcus_89 skrev:
Ta och provkör olika bilar för att se vad som passar dig bäst. En del bilar är kanske snygga och ser rätt ut. Men när man provkör så får man en helt annan känsla smile

Ja ta det rådet prova lite så du har lite på fötterna 50k är mycke pengar.

1Adrian1
13 juni 2020 · 356 Inlägg

S3a skrev:
Framhjulsdrivet är de kul bil?
Jorå smaken är ju delad som jaja Lycka till du verkar ha bestämt.

Varför skulle framhjulsdrivet inte vara kul?

viccoA
13 juni 2020 · 3 110 Inlägg

1Adrian1 skrev:

S3a skrev:
Framhjulsdrivet är de kul bil?
Jorå smaken är ju delad som jaja Lycka till du verkar ha bestämt.

Varför skulle framhjulsdrivet inte vara kul?

Framhjulsdrivet är inte sportigt, finns anledning att inga supersportbilar är framhjulsdrivna.

1Adrian1
13 juni 2020 · 356 Inlägg

viccoA skrev:

1Adrian1 skrev:

S3a skrev:
Framhjulsdrivet är de kul bil?
Jorå smaken är ju delad som jaja Lycka till du verkar ha bestämt.

Varför skulle framhjulsdrivet inte vara kul?

Framhjulsdrivet är inte sportigt, finns anledning att inga supersportbilar är framhjulsdrivna.

Renault megane rs trophy r inte sportig?
Honda Civic Type R inte sportig?
Honda Integra Type R inte sportig?
Honda CRX inte sportig?
Mazda 3 mps inte sportig?
Volkswagen Golf GTI Clubsport S inte sportig?

Listan bara fortsätter...

Framhjulsdrivet är inte det bästa alternativet för att få ner alla hästkrafter, ja, men det betyder ju inte att de inte finns några sportiga framhjuldrivna bilar... HAHAHAH du är rolig du smile

Senast redigerat av 1Adrian1 (13 juni 2020)

Utmarks-Loke
13 juni 2020 · 5 840 Inlägg

Framhjulsdrivet kan duga i en mindre GTI-bil, men det kommer för alltid att vara en budgetlösning.

panda666
14 juni 2020 · 4 250 Inlägg

1Adrian1 skrev:

viccoA skrev:

1Adrian1 skrev:

Varför skulle framhjulsdrivet inte vara kul?

Framhjulsdrivet är inte sportigt, finns anledning att inga supersportbilar är framhjulsdrivna.

Renault megane rs trophy r inte sportig?
Honda Civic Type R inte sportig?
Honda Integra Type R inte sportig?
Honda CRX inte sportig?
Mazda 3 mps inte sportig?
Volkswagen Golf GTI Clubsport S inte sportig?

Listan bara fortsätter...

Framhjulsdrivet är inte det bästa alternativet för att få ner alla hästkrafter, ja, men det betyder ju inte att de inte finns några sportiga framhjuldrivna bilar... HAHAHAH du är rolig du smile

de bara o köra handbromsdrifting med samtliga. nä i mina ögon så är sportigt nått rwd med lite hästar. fwd kan se sportiga ut javvist men man vill alltid försöka sladda med en bil som har rwd, annars blir det handbroms drifting^^

1Adrian1
14 juni 2020 · 356 Inlägg

panda666 skrev:

1Adrian1 skrev:

viccoA skrev:

Framhjulsdrivet är inte sportigt, finns anledning att inga supersportbilar är framhjulsdrivna.

Renault megane rs trophy r inte sportig?
Honda Civic Type R inte sportig?
Honda Integra Type R inte sportig?
Honda CRX inte sportig?
Mazda 3 mps inte sportig?
Volkswagen Golf GTI Clubsport S inte sportig?

Listan bara fortsätter...

Framhjulsdrivet är inte det bästa alternativet för att få ner alla hästkrafter, ja, men det betyder ju inte att de inte finns några sportiga framhjuldrivna bilar... HAHAHAH du är rolig du smile

de bara o köra handbromsdrifting med samtliga. nä i mina ögon så är sportigt nått rwd med lite hästar. fwd kan se sportiga ut javvist men man vill alltid försöka sladda med en bil som har rwd, annars blir det handbroms drifting^^

Sjukt att en bil som är snabbare än bla 911 GT3 (997.2), Nissan GTR, Pagani Zonda S, Mercedes A45 AMG S, BMW M3 GTS E92, Toyota Supra A90 osv runt ringen inte är sportig. Det skulle jag mer eller mindre kalla helt absurt... men men, det kanske bara är jag smile

viccoA
14 juni 2020 · 3 110 Inlägg

1Adrian1 skrev:

viccoA skrev:

1Adrian1 skrev:
Varför skulle framhjulsdrivet inte vara kul?

Framhjulsdrivet är inte sportigt, finns anledning att inga supersportbilar är framhjulsdrivna.

Renault megane rs trophy r inte sportig?
Honda Civic Type R inte sportig?
Honda Integra Type R inte sportig?
Honda CRX inte sportig?
Mazda 3 mps inte sportig?
Volkswagen Golf GTI Clubsport S inte sportig?

Listan bara fortsätter...

Framhjulsdrivet är inte det bästa alternativet för att få ner alla hästkrafter, ja, men det betyder ju inte att de inte finns några sportiga framhjuldrivna bilar... HAHAHAH du är rolig du smile

Men de sportiga av de sportiga i resp märke;
Renault Alpin A110 s driver var? Jo bak. Dessutom med mittmotor. Klart att Trophy också är snabb men lika sexig?
Acura NSX driver var? Jo bak, med mittmotor.
Mazda MX7? Vankelmotor och bakhjulsdrift såklart.
De framhjulsdrivna modellerna är kompromisser som är billigare att tillverka och är inte renodlade sportiga bilar utan konverterade mellan eller budgetsegmentsvagnar. Sen att en del av de framhjulsdrivna går att köra fort, absolut.

Senast redigerat av viccoA (14 juni 2020)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang