Knarrande dörr blev 10 gånger värre

AndreasEng
28 juli 2020 · 4 Inlägg

Hej.
Tyckte dörren på min BMW 320 knarrade en hel del. Putsade in ett par tryck Cargo Flow i gångjärnet inne i dörren. Vilket gjorde det 10 gånger värre.
Hur löser jag det?
Vänligen,
Andreas

Utmarks-Loke
28 juli 2020 · 5 833 Inlägg

Prova med fett istället, kullagerfett eller vad som helst

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
28 juli 2020 · 4 917 Inlägg

Nä nu går bannemig skam på torra land !
En bimmer som knarrar ..
Nu får verkligen tillverkarna skärpa till sig med bagatellerna..smile
Men sånthär kanske fixas gratis på servicarna..?

Senast redigerat av axxet (28 juli 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
jaka54
28 juli 2020 · 5 715 Inlägg

Hej!
Vad är "Cargo flow"?

uhlin
28 juli 2020 · 2 834 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Vad är "Cargo flow"?

Är en typ av penetrerande smörjolja och finns även med teflon som säljs i sprayburkar.

Till ts: spruta på både gångjärn och dörrstopp så blir det nog tyst. Fast konstigt det blev värre, men på det igen. Måste bli bättre.

Xebers76
28 juli 2020 · 2 264 Inlägg

Tänk på att det oftast är dörrstoppet som knarrar, det är inte så vanligt att det är själva gångjärnen. Nu avslöjar du tyvärr inte årsmodellen så vet inte vilket gångjärn du har. Om det är en E90 så är däremot gångjärnen den vanligaste boven, den genomgående skruven rostar tyvärr. Övriga modeller har sällan problem med själva gångjärnet.

Om det är en 320 äldre än 2000 så har jag inte så bra koll dock. Kan bara dem nyare.

Senast redigerat av Xebers76 (28 juli 2020)

husseman
28 juli 2020 · 1 588 Inlägg

Hmm. Cargo oil e´bra på mkt...o inget man hittar på feltema. Men när det gäller knarrande gångjärn så testa att lea upp dom först med nån 5-56/WD40 o sen på med sprayfett typ allt utan feltema.  Lycka till/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang