Hur är det egentligen med Peugeotbilar?

Tingo
3 augusti · 14 Inlägg
#1

Länge har jag hört avskräckande historier om franska bilar. Även på nätet finns det väldigt mycket dåligt sagt om Peugeot men vad tycker panelen här?

Har ne Peugeot i sikte, en 307 1.6 automat som gått 17 tusen mil.

Lite citat från ett annat forum,

Jag hatar själv alla trådar där folk blivit missnöjd med en leverans, leveranstid eller en enstaka produkt. Så jag brukar aldrig själv förstora saker, MEN nu är något så allvarligt fel att jag gärna tar upp detta.

Peugeot. Tyvärr riktiga tomtar.

Vi har i firman 5 st Peugeot 307 kombi 2.0 automat, 06r, som går ca 3000 mil per år.

Under de 2 år (alla gått under 6000 mil) har detta hänt, MINST, då jag inte vet alla fel:

* Sammanlagt över 10 utelåsningar då bilarna låst sig själva.

* Massor av elektriska fel som att farthållaren lägger av, även i fart på landsväg.

* En av bilarna, min, har blivit bärgad 3 gånger totalt då den inte håller tempen och börjar koka, lagom i köerna in till stockholm.

* En av bilarna har det bytts kylare på 2 gånger.

* Bromsar bak kärvar på alla 5 st. Peugeot tar extra betalt för extra bromskontroll vid service...

* 1 av bilarna slår inte av fläkten trots att det bytts givare, termostat osv. så han som harden har satt en brytare i bilen för att slå på/av fläkten, PÅ EN 06:a!!!! Dragit ur batteriet 2 gånger under natten innan dess.

* Automatlåda som inte växlar som den ska. 2 av bilarna har grymt ryckiga växlingar. Åtgärd finns inte enligt Peugeot.

* Äter glödlampor. Gäller alla 5. Bytte själv 3 lampor innan semestern. Fick byta 3 till när jag kom hem...
Peugeot svarar: Ja, det är ett problem ,vi ska titta om vi kan löda in ett motstånd extra...Seriöst?

* Elhissarna åker lite som de vill, ibland när man trycker upp den åker den halvvägs och sen ner eller tvärtom...Åtgärd: Inget.

* Soppaförbrukning. Körde en C180 Kompressor med Automat på 0,67 med last och på ungefär samma tid som jag körde så snålt jag kunde med Peugeot, 2 dl mer. 2 DL PER MIL MER FÖR EN PEUGEOT SOM ENLIGT DE UPPGIFTER VI FICK VID KÖPET SKA VARA LIKVÄRDIGA MERCEDESEN!!! Båda original, mercan tom med full tank och 307:an med kanske 15-20 liter...Det GÅR inte att köra under 0,72-0,73 med 307:an, HUR MAN ÄN GÖR...Mercan kan man snålköra på 0,61-0,62 om man småfiser...

Det här är MINST vad som hänt förutom ospecade saker som handtag som frysit, baklucka som öppnar sig själv osv.

Har 2 vänner som har Peugeot.

206 CC och en annan med 307 CC.

206 CC har bärgats 2 gånger då all elektronik har dött på vägen. Byter lampor hela tiden. Instrumentpanelen slocknar totalt ibland. Kopplingen har bytts efter 2000 mil.

307 CC Har problem med elhissarna. ESP slår ifrån och lyser. Peugeot hittar inte felet. Uppstår bara ibland. Kylare bytt på garanti såsom tempgivare, termostat, termostathus.

Av de fem bilar vi köpte in är alla missnöjda. av de totalt 7 bilar som jag känner till är ingen nöjd totalt sett.

Sen finns det fördelar med Peugeot, som pris gentemot vad man får...

MEN MEN, aldrig mer Peugeot för vårt företag. Och fundera en gång extra. Då vi fem totalt sett haft lätt 30-40 bilar men Peugeot är den alla 5 är överens om, är den absolut otillförlitligaste bilen. Tyvärr.

Har en 307 03:a som bara strular. Spolningen har lagt av samt den äter också lampor. Smäller i framvagn, går riktigt dåligt när den är kall mm mm

Jag har ägt 2st Peugeoter själv, och morsan har haft en. Peugeot + elfel = sant.

"Roligast" var dock när jag smällde morsans 306:a ganska ordentligt. Det står "airbag" på ratten, men inte fan smäll nån luftkudde inte

Dock så lös lampan efteråt. Tanken som räknas, right?

uhlin
3 augusti · 1 705 Inlägg
#2

Tingo skrev:
Länge har jag hört avskräckande historier om franska bilar. Även på nätet finns det väldigt mycket dåligt sagt om Peugeot men vad tycker panelen här?

Har ne Peugeot i sikte, en 307 1.6 automat som gått 17 tusen mil.

Lite citat från ett annat forum,

Jag hatar själv alla trådar där folk blivit missnöjd med en leverans, leveranstid eller en enstaka produkt. Så jag brukar aldrig själv förstora saker, MEN nu är något så allvarligt fel att jag gärna tar upp detta.

Peugeot. Tyvärr riktiga tomtar.

Vi har i firman 5 st Peugeot 307 kombi 2.0 automat, 06r, som går ca 3000 mil per år.

Under de 2 år (alla gått under 6000 mil) har detta hänt, MINST, då jag inte vet alla fel:

* Sammanlagt över 10 utelåsningar då bilarna låst sig själva.

* Massor av elektriska fel som att farthållaren lägger av, även i fart på landsväg.

* En av bilarna, min, har blivit bärgad 3 gånger totalt då den inte håller tempen och börjar koka, lagom i köerna in till stockholm.

* En av bilarna har det bytts kylare på 2 gånger.

* Bromsar bak kärvar på alla 5 st. Peugeot tar extra betalt för extra bromskontroll vid service...

* 1 av bilarna slår inte av fläkten trots att det bytts givare, termostat osv. så han som harden har satt en brytare i bilen för att slå på/av fläkten, PÅ EN 06:a!!!! Dragit ur batteriet 2 gånger under natten innan dess.

* Automatlåda som inte växlar som den ska. 2 av bilarna har grymt ryckiga växlingar. Åtgärd finns inte enligt Peugeot.

* Äter glödlampor. Gäller alla 5. Bytte själv 3 lampor innan semestern. Fick byta 3 till när jag kom hem...
Peugeot svarar: Ja, det är ett problem ,vi ska titta om vi kan löda in ett motstånd extra...Seriöst?

* Elhissarna åker lite som de vill, ibland när man trycker upp den åker den halvvägs och sen ner eller tvärtom...Åtgärd: Inget.

* Soppaförbrukning. Körde en C180 Kompressor med Automat på 0,67 med last och på ungefär samma tid som jag körde så snålt jag kunde med Peugeot, 2 dl mer. 2 DL PER MIL MER FÖR EN PEUGEOT SOM ENLIGT DE UPPGIFTER VI FICK VID KÖPET SKA VARA LIKVÄRDIGA MERCEDESEN!!! Båda original, mercan tom med full tank och 307:an med kanske 15-20 liter...Det GÅR inte att köra under 0,72-0,73 med 307:an, HUR MAN ÄN GÖR...Mercan kan man snålköra på 0,61-0,62 om man småfiser...

Det här är MINST vad som hänt förutom ospecade saker som handtag som frysit, baklucka som öppnar sig själv osv.

Har 2 vänner som har Peugeot.

206 CC och en annan med 307 CC.

206 CC har bärgats 2 gånger då all elektronik har dött på vägen. Byter lampor hela tiden. Instrumentpanelen slocknar totalt ibland. Kopplingen har bytts efter 2000 mil.

307 CC Har problem med elhissarna. ESP slår ifrån och lyser. Peugeot hittar inte felet. Uppstår bara ibland. Kylare bytt på garanti såsom tempgivare, termostat, termostathus.

Av de fem bilar vi köpte in är alla missnöjda. av de totalt 7 bilar som jag känner till är ingen nöjd totalt sett.

Sen finns det fördelar med Peugeot, som pris gentemot vad man får...

MEN MEN, aldrig mer Peugeot för vårt företag. Och fundera en gång extra. Då vi fem totalt sett haft lätt 30-40 bilar men Peugeot är den alla 5 är överens om, är den absolut otillförlitligaste bilen. Tyvärr.

Har en 307 03:a som bara strular. Spolningen har lagt av samt den äter också lampor. Smäller i framvagn, går riktigt dåligt när den är kall mm mm

Jag har ägt 2st Peugeoter själv, och morsan har haft en. Peugeot + elfel = sant.

"Roligast" var dock när jag smällde morsans 306:a ganska ordentligt. Det står "airbag" på ratten, men inte fan smäll nån luftkudde inte

Dock så lös lampan efteråt. Tanken som räknas, right?

Vad funderar du över? alla dessa frågor och inlägg talar väl för sig själv. Franskt är inget under av driftsäkerhet.

Tingo
3 augusti · 14 Inlägg
#3

uhlin skrev:

Tingo skrev:
Länge har jag hört avskräckande historier om franska bilar. Även på nätet finns det väldigt mycket dåligt sagt om Peugeot men vad tycker panelen här?

Har ne Peugeot i sikte, en 307 1.6 automat som gått 17 tusen mil.

Lite citat från ett annat forum,

Jag hatar själv alla trådar där folk blivit missnöjd med en leverans, leveranstid eller en enstaka produkt. Så jag brukar aldrig själv förstora saker, MEN nu är något så allvarligt fel att jag gärna tar upp detta.

Peugeot. Tyvärr riktiga tomtar.

Vi har i firman 5 st Peugeot 307 kombi 2.0 automat, 06r, som går ca 3000 mil per år.

Under de 2 år (alla gått under 6000 mil) har detta hänt, MINST, då jag inte vet alla fel:

* Sammanlagt över 10 utelåsningar då bilarna låst sig själva.

* Massor av elektriska fel som att farthållaren lägger av, även i fart på landsväg.

* En av bilarna, min, har blivit bärgad 3 gånger totalt då den inte håller tempen och börjar koka, lagom i köerna in till stockholm.

* En av bilarna har det bytts kylare på 2 gånger.

* Bromsar bak kärvar på alla 5 st. Peugeot tar extra betalt för extra bromskontroll vid service...

* 1 av bilarna slår inte av fläkten trots att det bytts givare, termostat osv. så han som harden har satt en brytare i bilen för att slå på/av fläkten, PÅ EN 06:a!!!! Dragit ur batteriet 2 gånger under natten innan dess.

* Automatlåda som inte växlar som den ska. 2 av bilarna har grymt ryckiga växlingar. Åtgärd finns inte enligt Peugeot.

* Äter glödlampor. Gäller alla 5. Bytte själv 3 lampor innan semestern. Fick byta 3 till när jag kom hem...
Peugeot svarar: Ja, det är ett problem ,vi ska titta om vi kan löda in ett motstånd extra...Seriöst?

* Elhissarna åker lite som de vill, ibland när man trycker upp den åker den halvvägs och sen ner eller tvärtom...Åtgärd: Inget.

* Soppaförbrukning. Körde en C180 Kompressor med Automat på 0,67 med last och på ungefär samma tid som jag körde så snålt jag kunde med Peugeot, 2 dl mer. 2 DL PER MIL MER FÖR EN PEUGEOT SOM ENLIGT DE UPPGIFTER VI FICK VID KÖPET SKA VARA LIKVÄRDIGA MERCEDESEN!!! Båda original, mercan tom med full tank och 307:an med kanske 15-20 liter...Det GÅR inte att köra under 0,72-0,73 med 307:an, HUR MAN ÄN GÖR...Mercan kan man snålköra på 0,61-0,62 om man småfiser...

Det här är MINST vad som hänt förutom ospecade saker som handtag som frysit, baklucka som öppnar sig själv osv.

Har 2 vänner som har Peugeot.

206 CC och en annan med 307 CC.

206 CC har bärgats 2 gånger då all elektronik har dött på vägen. Byter lampor hela tiden. Instrumentpanelen slocknar totalt ibland. Kopplingen har bytts efter 2000 mil.

307 CC Har problem med elhissarna. ESP slår ifrån och lyser. Peugeot hittar inte felet. Uppstår bara ibland. Kylare bytt på garanti såsom tempgivare, termostat, termostathus.

Av de fem bilar vi köpte in är alla missnöjda. av de totalt 7 bilar som jag känner till är ingen nöjd totalt sett.

Sen finns det fördelar med Peugeot, som pris gentemot vad man får...

MEN MEN, aldrig mer Peugeot för vårt företag. Och fundera en gång extra. Då vi fem totalt sett haft lätt 30-40 bilar men Peugeot är den alla 5 är överens om, är den absolut otillförlitligaste bilen. Tyvärr.

Har en 307 03:a som bara strular. Spolningen har lagt av samt den äter också lampor. Smäller i framvagn, går riktigt dåligt när den är kall mm mm

Jag har ägt 2st Peugeoter själv, och morsan har haft en. Peugeot + elfel = sant.

"Roligast" var dock när jag smällde morsans 306:a ganska ordentligt. Det står "airbag" på ratten, men inte fan smäll nån luftkudde inte

Dock så lös lampan efteråt. Tanken som räknas, right?

Vad funderar du över? alla dessa frågor och inlägg talar väl för sig själv. Franskt är inget under av driftsäkerhet.

Om man ska helt och hållet hoppa över alla annonser om Peugeot.

panda666
3 augusti · 3 583 Inlägg
#4

nuförtiden så äre inga större bekymmer me fransmännen men sj tycker ja plastiga och ganska tråkiga. bilarna för min smak känns inte så rejäla och välbyggda men funkar kanske från a till b. Inget för mig tyvärr och inte planerat att köpa franskt i detta liv.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
3 augusti · 10 265 Inlägg
#5

ähh skulle inte fundera..  det är inget fel på dom..  visst finns det småfel även på en 307:a men en av dom bättre bilarna jag ägt var våran 306a   aldrig något direkt strul..  någon soppa pump som dog men det är ju en gammal bil.    folk skriver om helfel hit och dit men tror det mer är okunskap..  som min syster som åkte runt med sin 307 utan lysen bak... för det var ju nått fel..   felet var att alla lampor var trasiga...  märkligt va? smile            det är samma fel på dom som på alla andra bilar som är ett antal år gamla..   bromskivor bak.. (en variant på 307an är svin dyr)   

men dom är som vilken annan bil i konstruktionen.. först på 407an kan man börja ifråga sätta hur dom tänkt..men min 407a gillar jag som tusan.. den har lite fel men är ju gammal...  bra väghållning bra vrid i 2.0 dieselmotorn.. går fort som tusan för att ha 136hk (215km/h utan problem ) 

ingen gammal bil är bra för en utan bilkunskaper.. man måste kunna skruva själv annars blir det fort dyrt.   men alla klarar av att byta bromskivor och belägg på en bil om man bara vill..   förutsatt att man har skaplig rörlighet vill säga

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
Utmarks-Loke
3 augusti · 3 251 Inlägg
#6

Peugeot 307 diesel med automat... Låter som en bra bil för den som bor i Stockholm. Liten och smidig och automaten är bra i köerna. Och när man får problem finns ju ändå fungerande kollektivtrafik man kan åka med. Men på landsbygden kan det inte vara något vidare bil. Kör man fast i snö med framhjulsdrift och automat är det halvt omöjligt att komma lös igen, och den är säkert inget bra i 110+ på motorvägen heller.

Tingo
3 augusti · 14 Inlägg
#7

Utmarks-Loke skrev:
Peugeot 307 diesel med automat... Låter som en bra bil för den som bor i Stockholm. Liten och smidig och automaten är bra i köerna. Och när man får problem finns ju ändå fungerande kollektivtrafik man kan åka med. Men på landsbygden kan det inte vara något vidare bil. Kör man fast i snö med framhjulsdrift och automat är det halvt omöjligt att komma lös igen, och den är säkert inget bra i 110+ på motorvägen heller.

Skulle säga att då är det bättre få problem i landsbygden än i Stockholm. Vem vill få stopp i Stockholms tröggående trafik?

Utmarks-Loke
3 augusti · 3 251 Inlägg
#8

Tingo skrev:

Utmarks-Loke skrev:
Peugeot 307 diesel med automat... Låter som en bra bil för den som bor i Stockholm. Liten och smidig och automaten är bra i köerna. Och när man får problem finns ju ändå fungerande kollektivtrafik man kan åka med. Men på landsbygden kan det inte vara något vidare bil. Kör man fast i snö med framhjulsdrift och automat är det halvt omöjligt att komma lös igen, och den är säkert inget bra i 110+ på motorvägen heller.

Skulle säga att då är det bättre få problem i landsbygden än i Stockholm. Vem vill få stopp i Stockholms tröggående trafik?

Bara att ringa en bärgare och vinka till kön medan du väntar på den. Hade du haft en manuell kunde du ha kört på startmotorn in till vägrenen men det går ju inte med en automat.

Tingo
3 augusti · 14 Inlägg
#9

Utmarks-Loke skrev:

Tingo skrev:

Utmarks-Loke skrev:
Peugeot 307 diesel med automat... Låter som en bra bil för den som bor i Stockholm. Liten och smidig och automaten är bra i köerna. Och när man får problem finns ju ändå fungerande kollektivtrafik man kan åka med. Men på landsbygden kan det inte vara något vidare bil. Kör man fast i snö med framhjulsdrift och automat är det halvt omöjligt att komma lös igen, och den är säkert inget bra i 110+ på motorvägen heller.

Skulle säga att då är det bättre få problem i landsbygden än i Stockholm. Vem vill få stopp i Stockholms tröggående trafik?

Bara att ringa en bärgare och vinka till kön medan du väntar på den. Hade du haft en manuell kunde du ha kört på startmotorn in till vägrenen men det går ju inte med en automat.

Vissa bilar anger startmotor i sina rubriker, aldrig förstått vad det är men kan du förklara vad det är? Google ger träffar på köpa startmotor.

Utmarks-Loke
3 augusti · 3 251 Inlägg
#10

Tingo skrev:

Utmarks-Loke skrev:

Tingo skrev:

Skulle säga att då är det bättre få problem i landsbygden än i Stockholm. Vem vill få stopp i Stockholms tröggående trafik?

Bara att ringa en bärgare och vinka till kön medan du väntar på den. Hade du haft en manuell kunde du ha kört på startmotorn in till vägrenen men det går ju inte med en automat.

Vissa bilar anger startmotor i sina rubriker, aldrig förstått vad det är men kan du förklara vad det är? Google ger träffar på köpa startmotor.

Vet inte om jag missförstått frågan men startmotorn är en liten elektrisk motor som snurrar igång dieselmotorn när du vrider på nyckeln.

Tingo
3 augusti · 14 Inlägg
#11

Utmarks-Loke skrev:

Tingo skrev:

Utmarks-Loke skrev:

Bara att ringa en bärgare och vinka till kön medan du väntar på den. Hade du haft en manuell kunde du ha kört på startmotorn in till vägrenen men det går ju inte med en automat.

Vissa bilar anger startmotor i sina rubriker, aldrig förstått vad det är men kan du förklara vad det är? Google ger träffar på köpa startmotor.

Vet inte om jag missförstått frågan men startmotorn är en liten elektrisk motor som snurrar igång dieselmotorn när du vrider på nyckeln.

Jaha? Så om en bil tvärdör så kan man man vrida nyckeln och så fungerar en dieselbil?  Att jag inte tänkt på det fan! Är du universitetsutbildad som sitter på Apple eller Googles högkvarter?

Mack Forum- och sitemoderator
3 augusti · 24 897 Inlägg
#12

Tingo skrev:

Utmarks-Loke skrev:

Tingo skrev:

Vissa bilar anger startmotor i sina rubriker, aldrig förstått vad det är men kan du förklara vad det är? Google ger träffar på köpa startmotor.

Vet inte om jag missförstått frågan men startmotorn är en liten elektrisk motor som snurrar igång dieselmotorn när du vrider på nyckeln.

Jaha? Så om en bil tvärdör så kan man man vrida nyckeln och så fungerar en dieselbil?  Att jag inte tänkt på det fan! Är du universitetsutbildad som sitter på Apple eller Googles högkvarter?

Och så tänker vi lite på tonen tack..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Budbilschaufför och Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mew
3 augusti · 1 474 Inlägg
#13

Tingo skrev:

Utmarks-Loke skrev:

Tingo skrev:

Vissa bilar anger startmotor i sina rubriker, aldrig förstått vad det är men kan du förklara vad det är? Google ger träffar på köpa startmotor.

Vet inte om jag missförstått frågan men startmotorn är en liten elektrisk motor som snurrar igång dieselmotorn när du vrider på nyckeln.

Jaha? Så om en bil tvärdör så kan man man vrida nyckeln och så fungerar en dieselbil?  Att jag inte tänkt på det fan! Är du universitetsutbildad som sitter på Apple eller Googles högkvarter?

Om en manuell bil tvärdör men fortfarande har kräm i batteriet, så kan man köra startmotorn (som när man ska starta bilen som vanligt) men med kopplingen UPPE, då tvingas motorn runt och bilen "hoppar" långsamt fram, ungefär som när man får kärringstopp. Man kan på så sätt ta sig in till vägkanten. Funkar inte på en automat eftersom det finns en spärr som gör att du bara kan vrida igång bilen i neutralen, inte i växel.

Om det nu var det du undrade över, blev inte riktigt klok på frågeställningen. smile

Tingo
3 augusti · 14 Inlägg
#14

Mack skrev:

Tingo skrev:

Utmarks-Loke skrev:

Vet inte om jag missförstått frågan men startmotorn är en liten elektrisk motor som snurrar igång dieselmotorn när du vrider på nyckeln.

Jaha? Så om en bil tvärdör så kan man man vrida nyckeln och så fungerar en dieselbil?  Att jag inte tänkt på det fan! Är du universitetsutbildad som sitter på Apple eller Googles högkvarter?

Och så tänker vi lite på tonen tack..

Hur är tonen tycker du?

Tingo
3 augusti · 14 Inlägg
#15

Mew skrev:

Tingo skrev:

Utmarks-Loke skrev:

Vet inte om jag missförstått frågan men startmotorn är en liten elektrisk motor som snurrar igång dieselmotorn när du vrider på nyckeln.

Jaha? Så om en bil tvärdör så kan man man vrida nyckeln och så fungerar en dieselbil?  Att jag inte tänkt på det fan! Är du universitetsutbildad som sitter på Apple eller Googles högkvarter?

Om en manuell bil tvärdör men fortfarande har kräm i batteriet, så kan man köra startmotorn (som när man ska starta bilen som vanligt) men med kopplingen UPPE, då tvingas motorn runt och bilen "hoppar" långsamt fram, ungefär som när man får kärringstopp. Man kan på så sätt ta sig in till vägkanten. Funkar inte på en automat eftersom det finns en spärr som gör att du bara kan vrida igång bilen i neutralen, inte i växel.

Om det nu var det du undrade över, blev inte riktigt klok på frågeställningen. smile

Jag vet inte om du trollar eller bara en idiot? Ska jag få bilen hoppa fram o trafiken i Stockholm och krocka med bilen före mig? Sluta snacka om saker du inte har koll.

Om ni tillåter såna här skitsvar kan ni fan banna mig på direkten!

Mack Forum- och sitemoderator
3 augusti · 24 897 Inlägg
#16

Tingo skrev:

Mew skrev:

Tingo skrev:

Jaha? Så om en bil tvärdör så kan man man vrida nyckeln och så fungerar en dieselbil?  Att jag inte tänkt på det fan! Är du universitetsutbildad som sitter på Apple eller Googles högkvarter?

Om en manuell bil tvärdör men fortfarande har kräm i batteriet, så kan man köra startmotorn (som när man ska starta bilen som vanligt) men med kopplingen UPPE, då tvingas motorn runt och bilen "hoppar" långsamt fram, ungefär som när man får kärringstopp. Man kan på så sätt ta sig in till vägkanten. Funkar inte på en automat eftersom det finns en spärr som gör att du bara kan vrida igång bilen i neutralen, inte i växel.

Om det nu var det du undrade över, blev inte riktigt klok på frågeställningen. smile

Jag vet inte om du trollar eller bara en idiot? Ska jag få bilen hoppa fram o trafiken i Stockholm och krocka med bilen före mig? Sluta snacka om saker du inte har koll.

Om ni tillåter såna här skitsvar kan ni fan banna mig på direkten!

Det är just den här tonen jag åsyftar..

Vad Mew nog menade var att, exempelvis om man fått stopp i en korsning eller tvärs över ett järnvägsspår så går det att nyttja startmotorn för att bara komma därifrån. Att fortsätta på det här sättet sliter dock oerhört på startmotorn, och annat, i sig.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Budbilschaufför och Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Tingo
3 augusti · 14 Inlägg
#17

Mack skrev:

Tingo skrev:

Mew skrev:

Om en manuell bil tvärdör men fortfarande har kräm i batteriet, så kan man köra startmotorn (som när man ska starta bilen som vanligt) men med kopplingen UPPE, då tvingas motorn runt och bilen "hoppar" långsamt fram, ungefär som när man får kärringstopp. Man kan på så sätt ta sig in till vägkanten. Funkar inte på en automat eftersom det finns en spärr som gör att du bara kan vrida igång bilen i neutralen, inte i växel.

Om det nu var det du undrade över, blev inte riktigt klok på frågeställningen. smile

Jag vet inte om du trollar eller bara en idiot? Ska jag få bilen hoppa fram o trafiken i Stockholm och krocka med bilen före mig? Sluta snacka om saker du inte har koll.

Om ni tillåter såna här skitsvar kan ni fan banna mig på direkten!

Det är just den här tonen jag åsyftar..

Vad Mew nog menade var att, exempelvis om man fått stopp i en korsning eller tvärs över ett järnvägsspår så går det att nyttja startmotorn för att bara komma därifrån. Att fortsätta på det här sättet sliter dock oerhört på startmotorn, och annat, i sig.

Det är just den här tonen som passar ett sånt idiotiskt svar. Sluta vara så jävla krämiga fan. Vad är åldersgränsen på det här forumet? Den svarade med startmotorn läser inte inläggen och kommer med absurda jävla konstiga svar. Om ingen sätter såna på plats kommer de som frågar saker bli helt felinformerade. Är det vad du vill?

Har du kört bil i Stockholm i högtrafik? Skulle du lämpa hans sätt att ta fram bilen?

Utmarks-Loke
3 augusti · 3 251 Inlägg
#18

Tingo skrev:

Mack skrev:

Tingo skrev:

Jag vet inte om du trollar eller bara en idiot? Ska jag få bilen hoppa fram o trafiken i Stockholm och krocka med bilen före mig? Sluta snacka om saker du inte har koll.

Om ni tillåter såna här skitsvar kan ni fan banna mig på direkten!

Det är just den här tonen jag åsyftar..

Vad Mew nog menade var att, exempelvis om man fått stopp i en korsning eller tvärs över ett järnvägsspår så går det att nyttja startmotorn för att bara komma därifrån. Att fortsätta på det här sättet sliter dock oerhört på startmotorn, och annat, i sig.

Det är just den här tonen som passar ett sånt idiotiskt svar. Sluta vara så jävla krämiga fan. Vad är åldersgränsen på det här forumet? Den svarade med startmotorn läser inte inläggen och kommer med absurda jävla konstiga svar. Om ingen sätter såna på plats kommer de som frågar saker bli helt felinformerade. Är det vad du vill?

Har du kört bil i Stockholm i högtrafik? Skulle du lämpa hans sätt att ta fram bilen?

Om man får stopp på bilen kan det vara ett bra sätt att ta sig in till vägrenen, speciellt på platser med mycket trafik, så man slipper blockera vägen. Förstår inte varför du är arg för jag har inte försökt jävlas med dig. Att köra in bilen till vägkanten med startmotorn är en fungerande metod i nödsituationer, men det går inte när man har automatlåda.

Tingo
3 augusti · 14 Inlägg
#19

Utmarks-Loke skrev:

Tingo skrev:

Mack skrev:

Det är just den här tonen jag åsyftar..

Vad Mew nog menade var att, exempelvis om man fått stopp i en korsning eller tvärs över ett järnvägsspår så går det att nyttja startmotorn för att bara komma därifrån. Att fortsätta på det här sättet sliter dock oerhört på startmotorn, och annat, i sig.

Det är just den här tonen som passar ett sånt idiotiskt svar. Sluta vara så jävla krämiga fan. Vad är åldersgränsen på det här forumet? Den svarade med startmotorn läser inte inläggen och kommer med absurda jävla konstiga svar. Om ingen sätter såna på plats kommer de som frågar saker bli helt felinformerade. Är det vad du vill?

Har du kört bil i Stockholm i högtrafik? Skulle du lämpa hans sätt att ta fram bilen?

Om man får stopp på bilen kan det vara ett bra sätt att ta sig in till vägrenen, speciellt på platser med mycket trafik, så man slipper blockera vägen. Förstår inte varför du är arg för jag har inte försökt jävlas med dig. Att köra in bilen till vägkanten med startmotorn är en fungerande metod i nödsituationer, men det går inte när man har automatlåda.

Var i min fråga undrar jag om stopp med bilen? Hur kom startmotor in i bilden? Stopp i landsväg eller trafik? Klart som fan jag blir arg när du tar upp onödiga saker som inte är riktigt relevant till ämnet. Det är såna som du som tar död på forum. Därför söker sig allt mer folk till grupper på Facebook, för där är man noga med svar för att inte få en idiotvarning på sig.

I framtiden, svara på relevanta saker oxj snöa inte in dig skitsaker, det kommer bli bättre för dig och för andra.

Du är iaf anledningen till attjag mer aldrig kommer vända mig till det här forumet!

Mack Forum- och sitemoderator
3 augusti · 24 897 Inlägg
#20

Tingo skrev:

Utmarks-Loke skrev:

Tingo skrev:

Det är just den här tonen som passar ett sånt idiotiskt svar. Sluta vara så jävla krämiga fan. Vad är åldersgränsen på det här forumet? Den svarade med startmotorn läser inte inläggen och kommer med absurda jävla konstiga svar. Om ingen sätter såna på plats kommer de som frågar saker bli helt felinformerade. Är det vad du vill?

Har du kört bil i Stockholm i högtrafik? Skulle du lämpa hans sätt att ta fram bilen?

Om man får stopp på bilen kan det vara ett bra sätt att ta sig in till vägrenen, speciellt på platser med mycket trafik, så man slipper blockera vägen. Förstår inte varför du är arg för jag har inte försökt jävlas med dig. Att köra in bilen till vägkanten med startmotorn är en fungerande metod i nödsituationer, men det går inte när man har automatlåda.

Var i min fråga undrar jag om stopp med bilen? Hur kom startmotor in i bilden? Stopp i landsväg eller trafik? Klart som fan jag blir arg när du tar upp onödiga saker som inte är riktigt relevant till ämnet. Det är såna som du som tar död på forum. Därför söker sig allt mer folk till grupper på Facebook, för där är man noga med svar för att inte få en idiotvarning på sig.

I framtiden, svara på relevanta saker oxj snöa inte in dig skitsaker, det kommer bli bättre för dig och för andra.

Du är iaf anledningen till attjag mer aldrig kommer vända mig till det här forumet!


Och jag tror du just kastade ut dig själv.
14 inlägg och detta är alltså vad du kommer med..

Tråd låst (och du utkastad..)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Budbilschaufför och Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang