10 augusti 2020
Trådstartare
Hej!
Jag och min fru letar bil och är rätt så okunniga. Så tar tacksamt emot alla tips!
Vi har en budget på 60 000kr cirka och inte så många egentliga starka preferenser. Vi vill ha en bil som är billig att köra (både i bensin och underhåll) och med bra vägghållning, alltså inte en liten stadsbil en sån har vi redan. Min fru börjar snart jobba som mäklare så det blir en hel del körande med bilen både i stan och på landet, vi bor dessutom lite utanför stan. Är bilen också helt ok tyst så är det ett plus, men vi jämför med att köra motorväg med en Hyundai i10 så kanske inte är jätte svårt att slå. Om bilen ser någorlunda vettig ut så är det ett plus (ni vet hur det är i den branschen).
Har hört mycket bra om Toyota Prius (bla när jag sökt här) men verkar mest finnas ganska gamla sådana på marknaden. Hittade en där vi bor från 2004 som gått 28000 mil men med fullstämplad service bok och renoverat batteri för 42 000kr, ser fin ut. Men jag har ingen aning om vad som är ok. Hur gammal man kan satsa på? Hur många mil?
Andra förslag på bra bilmodeller?
Tack!