Spackla på body??

caromania Forummoderator
22 augusti 2020 · 9 296 Inlägg

-Har han blivit galen?!

Nej men jag skulle behöva lattja till halva dörren. Planen är att göra det ordentligt senare (byta dörr... som jag har..) men i nuläget under kommande höst pallar jag inte.

Så planen är att spackla ovanpå bodysprayen (som täcker rosten) och sedan dra på lite färg. Det kommer se ut som nytt då jag är en jävel på att både spackla och spraya med burk. Men frågan är, kan man ens spackla på body? Sitter skiten kvar i närmaste gupp??

Ps. Ska hålla intrycket uppe över vintern så fokus är 6 månader typ.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
husseman
22 augusti 2020 · 1 590 Inlägg

hmm, spackla på body har ja aldrig testat, men förnuftet säjer att det inte borde funka.
mvh/husse

caromania Forummoderator
22 augusti 2020 · 9 296 Inlägg

husseman skrev:
hmm, spackla på body har ja aldrig testat, men förnuftet säjer att det inte borde funka.
mvh/husse

Tyvärr tänker jag lika. Samtidigt har jag en massa skit hemma att testa med fast det vore kul om nån hojtade att det håller hur bra som helst ”en stund”.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
husseman
22 augusti 2020 · 1 590 Inlägg

Hehe..mjo finns nog nån biltemanisse som gjort detta..men tror inte det vart bra. Slipa bort bodyn o plasta på e´mitt tips.
mvh/husse

caromania Forummoderator
22 augusti 2020 · 9 296 Inlägg

husseman skrev:
Hehe..mjo finns nog nån biltemanisse som gjort detta..men tror inte det vart bra. Slipa bort bodyn o plasta på e´mitt tips.
mvh/husse

Vafan. Då måste jag ju jobba! sad

Äsch jag får testa. Dörren ska ju ändå bort nästa vår.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
husseman
22 augusti 2020 · 1 590 Inlägg

hehe, ja jobba e´inget kul..testa att dra ett lager plastprimer innan du spacklar..-kan ju göra att spacklet har nåt att fästa i. Bara en idé.

lycka till/husse

Svenska_bil
23 augusti 2020 · 218 Inlägg

Att byta dörr går ju oftast snabbare än att lacka inräknat torktider för allting.

caromania Forummoderator
23 augusti 2020 · 9 296 Inlägg

Svenska_bil skrev:
Att byta dörr går ju oftast snabbare än att lacka inräknat torktider för allting.

Fast den har fel färg så moment 22. Den ska först fixas och lackas och jag behöver byta rutan då toningen är en annan. Etc.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
caromania Forummoderator
23 augusti 2020 · 9 296 Inlägg

Well nu är det klart. Vi får se om skiten sitter kvar efter broskarvarna. big_smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang