Köpråd: Opel Astra GTC 1.6 Turbo 180hk -09

stingrey
30 augusti 2020 · 2 Inlägg

Hejsan då vår nuvarande bil (volvo v50) har gett oss nog med problem så är vi ute efter en ny och har tittat runt lite och hittade denna Opel Astra GTC 1.6 Turbo 180hk -09  som vi är rätt så sugna på. Den fick en ny växellåda vid 10000 mil samt oljebyte vid 13500 mil och servad vid 15100 mil med filter och kamrem. Bilen har precis blivit besiktat utan problem och bilen har ett miltal på 15000-15499 mil. Så undrar vad ni har för åsikter kring denna bil?. Vi är ute efter en bil som inte är allt för dyr att reparera och helst kommer hålla dom kommande åren med så små reparationer som möjligt. Kostnaden för bilen är 35000 Kr. Jag är inte alls bilkunnig vet inte riktigt vad man skall kolla efter. Bilen kommer användas mest till korta sträckor 15-20 min men ibland längre sträckor på ca 3 timmar. Vi vill inte ha den ångest/stress känslan som vi haft med våran nuvarande v50 som haft ofattbart många problem och nu det som var spiken i kistan en vad vi tror trasig stötdämpare på vänster bakdäck.

Utrustning:
- Antispinn
- Bromsassistans
- Dimljus fram
- Elhissar (fram)
- Färddator
- Yttertemperaturmätare
- Multifunktionsratt
- Sätesvärme (fram)
- Fällbara baksäten
- Farthållare
- Regnsensor
- Airbag förare
- Airbag passagerare fram
- Sidoairbags
- ISOFIX-fästen bak
- Antisladd
- Parkeringssensorer (bak)
- Centrallås (fjärrstyrt)
- ABS-bromsar
- Eluppvärmda sidospeglar
- Servostyrning
- Backstartshjälp
- Läslampa
- Reservhjul
- Startspärr
- AC
- Helljusassistans
- Plant lastutrymme
- AUX-ingång
- CD-Stereo
- Delbart baksäte
- Avbländande backspegel
- Sminkspegel
- Svensksåld
- Bi-xenonstrålkastare

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
30 augusti 2020 · 4 917 Inlägg

Har man bytt såpass mycket på sin bil och sen gör av med den så är det inte ekonomiskt försvarbart..
Du kan nog ge dig 17 på att om du säljer den nu så kommer köparen att säga att det var det bästa köp han gjort eftersom det mesta strulet var bytt..

Senast redigerat av axxet (30 augusti 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
stingrey
30 augusti 2020 · 2 Inlägg

axxet skrev:
Har man bytt såpass mycket på sin bil och sen gör av med den så är det inte ekonomiskt försvarbart..
Du kan nog ge dig 17 på att om du säljer den nu så kommer köparen att säga att det var det bästa köp han gjort eftersom det mesta strulet var bytt..

Du syftar på våran v50 eller?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang