Har ägt min E39 540 nu i typ ett år och känner att glädjen av att köra bilen börjat sina en del. Det är fortfarande en väldigt fin bil som går bra, låter härligt och ser fin ut från alla vinklar. Runt 300 och 470nm just nu och det är första bilen. Det som nuvarande saknar är väl i stort sett mer vrid, kanske manuell växellåda och stabiliteten och hållbarheten som finns i en "nyare" sportbil vid högre hastigheter och kurvor. Och att kunna lägga en del sladdisar och moln när man väl känner för att kasta pengar på nya däck utan att oroa sig över att någon packning skall gå, någon slang skall flyga åt fanders eller att något annat skall gå sönder såsom lådan.
Har kollat runt på E55or (trevligt med kompressor) verkar ge bra kräm med få enkla mods och 700nm i vrid på äldre modellerna redan från fabrik till priset dom kostar är ganska lockande. Grenrör, tune och annan pulley så verkar dom gå som skott trots sina år på nacken och hålla riktigt bra. Men återigen så kommer styrningen in där många sagt att det känns som att ratta ett skepp på 2003-2004 modellerna som jag suktat efter en del
Audi Rs4 (äldre), S5 4.2 fsi, Bmw M5 E60, E55, C63, Subaru wrx sti, mustang 5.0 gt , corvette,Dodge charger RT. Några tips och förslag uppskattas. Gärna bilar som ni själva har provat och kan rekommendera som hållit bättre än förväntat vid hårdare "sport/gatu körning".
<400.000:-
+ stabil vid höga hastigheter 200km/h+ ex
+ <4.5 sek 0-100km/h stock eller med steg 2/3 mods
+ varv villig gärna mycket vrid med hållbar låda, kompressor orginal är ju alltid trevligt
+ V8, V10
Tack till alla er som svarar och läser.