Nytt forum!

chrizz Administratör
11 september 2020 · 11 783 Inlägg

Sektionen är brand spanking new, och således ganska innehållslös än så länge. Redan startade diskussioner i andra avdelningar som är relevanta här, aktiva och/eller viktiga av andra skäl kommer vi löpande att flytta hit.

Allt gött! Tjattra på! smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 september 2020 · 17 478 Inlägg

Bra jobbat.

Kan väl tillägga att jag är Högvoltstekniker inom nybilsindustrin, pysslar bara med el/hybridbilar och kommer hålla örnkoll på detta nya forum!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
KenthIJ
11 september 2020 · 1 465 Inlägg

Spännande!

Har en Prius + 2017 Hybrid och en Prius 2015 Plug In (gamla modellen)

Är mycket intresserad av Plug In, hybrid och el bilar.

Kommer oxå att ha koll på detta forum.

https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208860/208860-4ca7c1f151a5f5657688357e290a92d3.jpg

Senast redigerat av KenthIJ (11 september 2020)

kkinggkkongg
11 september 2020 · 56 Inlägg

stämmer det att när batteriet på tesla pajjar (efter ca 10-15 år) så kostar nytt ca 200-300k ?

Utmarks-Loke
11 september 2020 · 5 840 Inlägg

kingkongg skrev:
stämmer det att när batteriet på tesla pajjar (efter ca 10-15 år) så kostar nytt ca 200-300k ?

Om 10-15år kommer nog batteripriserna ha sjunkit en del. Det kanske bara kommer kosta 150k (vilket ändå är mycket pengar att kosta på en 15 år gammal bil)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 september 2020 · 13 742 Inlägg

kingkongg skrev:
stämmer det att när batteriet på tesla pajjar (efter ca 10-15 år) så kostar nytt ca 200-300k ?

https://cleantechnica.com/2020/02/26/te … ping-fast/    här får man ju en hint på vad batterierna kostar....

säkert inte ett skitbra köp när dom är 10-15år gamla..  helt klart

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)