3012
Sök

Volvon drar mycket bensin

410 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
Tja nån som vet hur jag kan snåla ner min 740 lite vet att den ska ha runt litern för de e en automat osså så 1 liter + är ok tycker jag men fan när jag sitter å räknar så kommer jag fram till att den drar över 2 liter :S är ju fan drygt å behöva tanka så ofta. kör inte speciellt hårt heller. Motorn i 740in är en b230e

Copyright @ Rybbs Production

207 Inlägg
26 januari 2007
tjena. jag har en 745a med B230f och det drar 1,7 liter/milen med kallstarter. inte allt för gött..

21 761 Inlägg
26 januari 2007
hanomag skrev:
Tja nån som vet hur jag kan snåla ner min 740 lite vet att den ska ha runt litern för de e en automat osså så 1 liter + är ok tycker jag men fan när jag sitter å räknar så kommer jag fram till att den drar över 2 liter :S är ju fan drygt å behöva tanka så ofta. kör inte speciellt hårt heller. Motorn i 740in är en b230e

Går den bra i övrigt, typ startar bra och så?
Hur lättstartad är den när den är varm?

Tänkte om kallstartsventilen läcker en del så att det får för mycket soppa hela tiden.

Min 240 med B230E och manuell låda drar runt 1 liter/mil på vintern, då blir det en del kallstarter men däremot inte speciellt mycket stadskörning.

Kollade lite i rephandboken och där fanns några förslag till varför en K-Jet kan dra mycket soppa. Det kan vara tex hög CO, för högt bränsletryck eller läckande kallstartsventil. Sedan finns naturligtvis andra orsaker också men till att börja med så kan du kolla upp dessa saker.
Senast redigerat av Drönirettab (26 januari 2007)

410 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
hanomag skrev:

Går den bra i övrigt, typ startar bra och så?
Hur lättstartad är den när den är varm?

Tänkte om kallstartsventilen läcker en del så att det får för mycket soppa hela tiden.

Min 240 med B230E och manuell låda drar runt 1 liter/mil på vintern, då blir det en del kallstarter men däremot inte speciellt mycket stadskörning.

Kollade lite i rephandboken och där fanns några förslag till varför en K-Jet kan dra mycket soppa. Det kan vara tex hög CO, för högt bränsletryck eller läckande kallstartsventil. Sedan finns naturligtvis andra orsaker också men till att börja med så kan du kolla upp dessa saker.

nä den startar och går hur fint som hellst kall som varm, co värdet var perfekt vid senaste besiktinigen blir inte riktigt klok på detta ska lämna bort bilen till en som verkligen kan me b230e wink big_smile

Copyright @ Rybbs Production

Sök