Ångrar försäljning motorcykel, några år sedan

Motor80
17 september 2020 · 9 Inlägg

Behöver råd. Ångrar försäljning motorcykel för några år sedan. Hur skulle ni gå tillväga? Sett att inte samma ägare som jag sålde till.

simlar
17 september 2020 · 5 516 Inlägg

Kontakta nuvarande ägare och fråga om personen är intresserad att sälja.

Finns inte nåt annat du kan göra.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
johanbrolin
17 september 2020 · 108 Inlägg

Motor80 skrev:
Behöver råd. Ångrar försäljning motorcykel för några år sedan. Hur skulle ni gå tillväga? Sett att inte samma ägare som jag sålde till.

Kolla så webben vem som äger den nu, ring upp eller skicka ett meddelande att det är din gamla båge du gärna vill köpa tillbaka om möjligt smile

Stora fötter - Stora skor
torsen
17 september 2020 · 7 198 Inlägg

Som rubriken.
Ångrar mig även jag.
Sålde en Norton Dominator 98 600 cc 1955.
Världens kanske vackraste MC någonsin.
Enda minnet är en skadad stötstång och ett verktyg för topplocksmuttrarna.
Suck.

Motor80
17 september 2020 · 9 Inlägg

torsen skrev:
Som rubriken.
Ångrar mig även jag.
Sålde en Norton Dominator 98 600 cc 1955.
Världens kanske vackraste MC någonsin.
Enda minnet är en skadad stötstång och ett verktyg för topplocksmuttrarna.
Suck.

Förstår dig. Har ett emblem kvar som aldrig blev monterat

Motor80
17 september 2020 · 9 Inlägg

simlar skrev:
Kontakta nuvarande ägare och fråga om personen är intresserad att sälja.

Finns inte nåt annat du kan göra.

Kommer göra det på ett eller annat vis. Vill det ska bli bra så inte personen i fråga tar illa vid sig att jag sökt reda på cykeln..
Ringa eller skriva brev?

caromania Forummoderator
17 september 2020 · 9 296 Inlägg

Det är därför man inte ska sälja något i fordonsparken utan bara samla på sig. Sedan köper man på slutet en bondgård med lador och dör lite lyckligare efter ålderns höst.

Nä, men skämtåsido så känner vi nog igen oss. Fan att jag sålde min amazon för 15 år sedan.

Men tipsen som kommit är bra. Jag trycker lite på att ringa. Blir mer personligt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Motor80
17 september 2020 · 9 Inlägg

caromania skrev:
Det är därför man inte ska sälja något i fordonsparken utan bara samla på sig. Sedan köper man på slutet en bondgård med lador och dör lite lyckligare efter ålderns höst.

Nä, men skämtåsido så känner vi nog igen oss. Fan att jag sålde min amazon för 15 år sedan.

Men tipsen som kommit är bra. Jag trycker lite på att ringa. Blir mer personligt.

Eller hur hihi smile kommer nog ringa... Ska samla mig lite först.

Motor80
17 september 2020 · 9 Inlägg

Tack för råd...bara man inte blir tagen som en galning om man ringer hihi. Hängiven om inte annat. Man kan inte få mer än ett nej. Då får man väl be höra av sig om ångrar sig smile

johanbrolin
17 september 2020 · 108 Inlägg

Motor80 skrev:
Tack för råd...bara man inte blir tagen som en galning om man ringer hihi. Hängiven om inte annat. Man kan inte få mer än ett nej. Då får man väl be höra av sig om ångrar sig smile

Lycka till!
Uppdatera gärna hur det gick smile

Stora fötter - Stora skor
Motor80
1 november 2020 · 9 Inlägg

Ringde ägaren efter goda råd. Han skulle återkomma och prata med en kompis som använde cykeln nu. Smsade mina kontaktuppgifter. Inte hört något efter o ca en månad sedan. Lät som han ville sälja cykeln...allt har ett pris sa han. Borde jag ringa igen o ge honom ett bud?

Motor80
1 november 2020 · 9 Inlägg

Vet ju inte skick i och för dig

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
1 november 2020 · 4 917 Inlägg

Vad är det för en 🎅 som inte hör av sig efter ett par dagar..
Man ringer väl för fasiken besked om man fått uppgifter..sad

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Marcus_89 Biltokig elektriker
1 november 2020 · 3 352 Inlägg

Motor80 skrev:
Ringde ägaren efter goda råd. Han skulle återkomma och prata med en kompis som använde cykeln nu. Smsade mina kontaktuppgifter. Inte hört något efter o ca en månad sedan. Lät som han ville sälja cykeln...allt har ett pris sa han. Borde jag ringa igen o ge honom ett bud?

Ge inte några bud om du inte har sett den eller kört den smile Skicket är kanske inte detsamma som när du sålde den. Anledningen till att han inte hört av sig kan ju vara att han inte vill sälja längre, eller så går den inte igång och de försöker lösa det. Kan ju också vara sjuk. Ringa och fråga kan du ju alltid göra, men personligen tycker jag att det är dumt att ge några bud smile

Motor80
1 november 2020 · 9 Inlägg

Ska nog prova o ringa igen o fråga om jag får kolla på den o föreslå en affär. Undviker bud helt rätt...

Motor80
1 november 2020 · 9 Inlägg

Provar ringa igen...har ju gått en månad typ

uhlin
2 november 2020 · 2 831 Inlägg

Motor80 skrev:
Provar ringa igen...har ju gått en månad typ

Fick du tag på ägaren?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang