Funkar Autobutler?

d-b
19 september 2020 · 541 Inlägg

Tog in offerter från Autobutler på byte av två hjul (inkl balansering såklart) samt justering av framvagnen. ⅔ av offerterna var på samma belopp, 1655:-, billigaste var väl någon hundring lägre och dyraste någon hundring högre.

Däremot var väntetiden i de flesta fall minst en vecka varpå jag kom ihåg den verkstad i Vällingby jag anlitat några gånger tidigare - de tog 1300:- för samma arbete (faktum är att de tog 1250:- när jag betalade) och kunde ta emot mig två dagar senare.

24 % procent billigare än vad som verkar vara Autobutlers listpris.

Och detta är en verkstad där båda "gubbarna" talar obruten svenska och där verksamheten startade 1985 av samma person som fortfarande driver den.

Hade jag extrem tur eller funkar inte Autobutler?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
19 september 2020 · 4 917 Inlägg

Jag betala INTE mer än 150 skr per hjul inkl montering och balansering.
Allt annat är både ett rån och hån för en sk skitbagatell som denna..
Och som lök på laxen så kunde dom ta emot mig direkt på studs  för att fixa detta !
Jag vill inte göra reklam för dessa men dom kallar sig bilfixaren i.., där jag bor..

Senast redigerat av axxet (19 september 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Lucif3r
19 september 2020 · 2 207 Inlägg

100-150kr per däckbyte+balansering brukar väl räknas normalt. Framvagnsinställning brukar kosta 7-800kr(800 är vad jag gav hos volvo).
Så ett vad jag anser normalt pris skulle vara 900-1100kr för dom jobben. 1250kr är väl överkomligt, men sen börjar det likna ett halvt rån tycker jag.

husseman
19 september 2020 · 1 588 Inlägg

d-b skrev:
Tog in offerter från Autobutler på byte av två hjul (inkl balansering såklart) samt justering av framvagnen. ⅔ av offerterna var på samma belopp, 1655:-, billigaste var väl någon hundring lägre och dyraste någon hundring högre.

Däremot var väntetiden i de flesta fall minst en vecka varpå jag kom ihåg den verkstad i Vällingby jag anlitat några gånger tidigare - de tog 1300:- för samma arbete (faktum är att de tog 1250:- när jag betalade) och kunde ta emot mig två dagar senare.

24 % procent billigare än vad som verkar vara Autobutlers listpris.

Och detta är en verkstad där båda "gubbarna" talar obruten svenska och där verksamheten startade 1985 av samma person som fortfarande driver den.

Hade jag extrem tur eller funkar inte Autobutler?

Hmm, Autobutler funkar nog, men att du minns din verkstad , som fixade
ditt tidigare problem- va väl nyckeln till att få allt bra.- Alla bör ha en verkstad man litar på, o använda sig av den... att Googla priser kommer alltid ge en felbild- då verkstaden kommer räkna på minsta kostnad..fast din bil behöver nytt B-filter eller liknande. Att skapa en bra kontakt med en verkstad du litar på är mitt tips.
Att Googla på billigast, kommer inte varken du eller bilen må bra av.

mvh/husse

candyweiss
20 september 2020 · 875 Inlägg

husseman skrev:

d-b skrev:
Tog in offerter från Autobutler på byte av två hjul (inkl balansering såklart) samt justering av framvagnen. ⅔ av offerterna var på samma belopp, 1655:-, billigaste var väl någon hundring lägre och dyraste någon hundring högre.

Däremot var väntetiden i de flesta fall minst en vecka varpå jag kom ihåg den verkstad i Vällingby jag anlitat några gånger tidigare - de tog 1300:- för samma arbete (faktum är att de tog 1250:- när jag betalade) och kunde ta emot mig två dagar senare.

24 % procent billigare än vad som verkar vara Autobutlers listpris.

Och detta är en verkstad där båda "gubbarna" talar obruten svenska och där verksamheten startade 1985 av samma person som fortfarande driver den.

Hade jag extrem tur eller funkar inte Autobutler?

Hmm, Autobutler funkar nog, men att du minns din verkstad , som fixade
ditt tidigare problem- va väl nyckeln till att få allt bra.- Alla bör ha en verkstad man litar på, o använda sig av den... att Googla priser kommer alltid ge en felbild- då verkstaden kommer räkna på minsta kostnad..fast din bil behöver nytt B-filter eller liknande. Att skapa en bra kontakt med en verkstad du litar på är mitt tips.
Att Googla på billigast, kommer inte varken du eller bilen må bra av.

mvh/husse

Sen är det ju många verkstäder som inte är med, garanterat så måste verkstäderna betala till Autobutler för att komma med i sökresultaten (gäller nog all prisjämförelse på nätet).
Som exempel sökte jag på Autobutler och Lasingoo och flera (nästa alla) verkstäder i min närhet var inte med, tex inte en enda av 3 stycken Mekonomen

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
d-b
21 september 2020 · 541 Inlägg

Lucif3r skrev:
100-150kr per däckbyte+balansering brukar väl räknas normalt. Framvagnsinställning brukar kosta 7-800kr(800 är vad jag gav hos volvo).
Så ett vad jag anser normalt pris skulle vara 900-1100kr för dom jobben. 1250kr är väl överkomligt, men sen börjar det likna ett halvt rån tycker jag.

Knappast i Stockholm va?

Lucif3r
21 september 2020 · 2 207 Inlägg

Ingen aning, jag är ingen nollåtta tongue
Men stockholm borde ju ha X antal verstäder att välja bland, dvs hyffsad konkurrens. Här finns det bara 1 inom en 4-mils radie.

Senast redigerat av Lucif3r (21 september 2020)

d-b
21 september 2020 · 541 Inlägg

Lucif3r skrev:
Ingen aning, jag är ingen nollåtta tongue
Men stockholm borde ju ha X antal verstäder att välja bland, dvs hyffsad konkurrens. Här finns det bara 1 inom en 4-mils radie.

Jo men priserna är också högre i Stockholm rent generellt.

Boo2k
2 september 2023 · 3 Inlägg

Hur fungerar Autobutler ni som använt sidan?

Kostar det något att använda sig av den?
Behöver offert för ett lackjobb på bakre stötfångare på min v60 2019, lite repor och skit som jag vill få korrigerat.

P.s är det bara i stockholmsområdet som sidan verkar?

Senast redigerat av Boo2k (2 september 2023)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang