Ja, nu var det dags för justeringen av högra "tån". Den pekade nämligen utåt,och man kunde se det med blotta ögat dessutom..
Lossade muttern som var en 23mm och höll emot med 15 mm längre in..
Sen skulle jag vrida, med 15nyckeln, men det gick fn inte, för det var något som tog emot rejält, så denhär gamle gubben fick nästa diaree när han tog i..
Jag skulle förfanken justera in framtån MINST 7 mm, som den stod fel..
Nåväl, man är väl inte den som ger upp i detta läget, så jag gav mig på ledens fastsättning med konan som behövde en 15 nyckel.
Denna var faktiskt lätt att få av, upp med muttern i jämhöjd med överdelen på tappen och sen kom handsläggan fram..

En lite smäll därupp och leden var fri..
Fick hjälp av en stark yngling att försöka lossa styrleden, men han gick bet, så ni förstår då att gubben var inte helt fel ute..

Det konstiga nu, var att staget gick att vrida flera varv utan problem, men när den satt på sin plats så var det stopp..

Jag vred lite på 22mm muttern på konan vid nedre bärarmen så att det lättade lite..
Jag fick ut mina 7 mm, så att tån nu stod rätt och satte ihop eländet kvickt som sören och stack iväg för ett körprov..
Helt otrolig skillnad mot förut minsann,men jag ska ändå kolla toe imorgon utifall något ändrat sig..
Camber bägge sidor var oförändrade, precis som före bytet ,så där slapp jag justera, för det hade nog varit omöjligt..
Glömde tillägga att måtten gjordes med den gamla berömda snörmetoden, där jag avläste detaljerna på 1/2 mm nivå innan justering..
Detta blev både bra och billigt, för jag tänker inte betala närmare tusingen för detta simpla jobb..