2813
Sök

motorn börjar "vina" när den är varm. vad är felet?

638 Inlägg
27 januari 2007
Trådstartare
jag började märka det efter jag kört ganska hårt med bilen att det viner i motorn. typ som ett generatortjut om man kopplat fel i ljudsystemet. fast när jag trycker ner kopplinen så slutar det låta. och det är bara när motorn är riktigt varm typ efter ett race... är det något lager eller vad kan felet vara? det låter inte bra alls kan jag säga. Bilen är en bmw e36 325i -93 och är helt orginal imotorn...

väldigt tacksam för svar.

mvh

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

.......
2 655 Inlägg
27 januari 2007
Ripley333 skrev:
jag började märka det efter jag kört ganska hårt med bilen att det viner i motorn. typ som ett generatortjut om man kopplat fel i ljudsystemet. fast när jag trycker ner kopplinen så slutar det låta. och det är bara när motorn är riktigt varm typ efter ett race... är det något lager eller vad kan felet vara? det låter inte bra alls kan jag säga. Bilen är en bmw e36 325i -93 och är helt orginal imotorn...

väldigt tacksam för svar.

mvh

kan väl va urtrampningslagret till kopplingen som e kass? lät likadant på brorsans e30 förut innan vi bytte kopplingen på den...

One Man Clan
4 287 Inlägg
27 januari 2007
De låter som ett urtrampningslager de där fast har aldrig hört något sånt tjuta men de lär ju finnas fler ljud än dom jag hört tongue

638 Inlägg
28 januari 2007
Trådstartare
hmm ok tack för svaren. är det dyrt att byta ??

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
28 januari 2007
Jo det kostar lite, växellådan måste ner. och sen är det kanske lika bra att byta kopplingen sammtidigt.

Drifttekniker
224 Inlägg
28 januari 2007
Om det är urtrampningslagret borde det låta när du trycker ner kopplingen. I ditt fall kan det vara ngt annan lager i växellådan som låter.
Hade samma ljud i våran 200sx S14 och där brukar det vara det lagret på ingående axel som viner.
Senast redigerat av NmRi (28 januari 2007)

638 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
okey men är det något som är brottom att byta ??

5 198 Inlägg
29 januari 2007
Urtrampnings lagret SLUTAR låta när man trycker ner pedalen.. På saab iaf.

One Man Clan
4 287 Inlägg
29 januari 2007
HÅller med Gamligen ..så vitt jag vet så tystnar ett urtrampningslager  när man belastar de (trycker ner pedalen) och de gör de på alla modeller (förutom automat då tongue)

Drifttekniker
224 Inlägg
29 januari 2007
Ok kan ju ha fel smile Men som sagt hade ett tydligt vinande (ej knackande) ljud i våran låda som tystnade när kopplingen trycktes ner, och då var det inte urtrampningslagret som lät utan det på ingående axel...

Mvh

Sök