7367
Sök

Första bilförsäkringen

18 Inlägg
13 november 2020
Trådstartare
Hej! Jag är 25 år och fick nyligen körkort och har kollat på en Lexus IS300h eller Toyota GT86, begagnat. HelFörsäkringen på alla sidor jag kollat har hamnat på 1600 kr ungefär vilket verkar väldigt dyrt. Är detta standarden eller finns det möjlighet att hitta en under 1000 kr? Några tips skulle uppskattas!

3 181 Inlägg
13 november 2020
Bättre å ringa har jag lärt mig, får helt andra priser då, är min erfarenhet

18 Inlägg
13 november 2020
Trådstartare
Tobzter skrev:

Kan man göra det innan bilköpet? Tänkte mer kolla om det var rimligt att räkna med att hitta en helförsäkring till lägre pris då jag absolut tycker 1500 är för hög månadskostnad.

* Voff voff *
11 083 Inlägg
13 november 2020
Tobzter skrev:

Där håller jag inte med. Idag sitter den du ringer och slår i samma system som du själv söker i på deras hemsida.

Men däremot är det värt att kolla runt bland alla försäkringsbolag. Många missar dom mindre bolagen tex. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Från Finland
450 Inlägg
13 november 2020
Jag fick litet rabatt då jag ringde, säljaren tryckte in samma data i samma system men la på lite extra rabatt, drog ner självrisken på vissa grejer osv så det blev förmånligare, cirka 2900kr i året.

Professionell nybilshatare

3 459 Inlägg
13 november 2020
Länsförsäkringar har alltid varit billigast för mig är 28 idag. Sedan får man också pengar tillbaka varje år.

2 456 Inlägg
13 november 2020
Även jag fick lite billigare när jag ringde och teknade försäkring på 945an i februari i år, så nog lönar det sig allt att ringa än idag.

7 786 Inlägg
13 november 2020
GeorgeCostanza skrev:
Hej! Jag är 25 år och fick nyligen körkort och har kollat på en Lexus IS300h eller Toyota GT86, begagnat. HelFörsäkringen på alla sidor jag kollat har hamnat på 1600 kr ungefär vilket verkar väldigt dyrt. Är detta standarden eller finns det möjlighet att hitta en under 1000 kr? Några tips skulle uppskattas!

Köp en 2CV, gå med i märkesklubben och MHRF-försäkra i Folksam.
770:- betalar jag för helförsäkring.
Om du nu är ute efter billigaste möjliga helförsäkring för bil.

Från Finland
450 Inlägg
13 november 2020
Talar ni priser per år eller månad? Det år oklart för mig, om svenska försäkringar är så billiga som 770-1500 kr i året?

1 156 Inlägg
13 november 2020
1500kr per månad, det är standard när man är under 28 och ska köra en sportbil/Lyxbil...

7 786 Inlägg
13 november 2020
Jag betalar 770:-/år.

7 786 Inlägg
13 november 2020
Glömde skriva att det tillkommer 350:-/år för medlemskap i märkesklubben, som måste vara ansluten till MHRF.

Från Finland
450 Inlägg
13 november 2020
Det är nog billigt det, jag är 39, har högsta bonusarna på allt och mina bilar är tråkiga vardagsbilar och det är det bästa jag fått. Sen bilskatten på dieseln (yaris) är 4500 oc 2700 på bensinaren (mazda 6). Och här slipper man aldrig bilskatten oavsett hur gammal bilen blir.

1500:-/månad är inga småsummor det inte.
Senast redigerat av DennisCA (13 november 2020)

18 Inlägg
13 november 2020
Trådstartare
DennisCA skrev:
Jag fick litet rabatt då jag ringde, säljaren tryckte in samma data i samma system men la på lite extra rabatt, drog ner självrisken på vissa grejer osv så det blev förmånligare, cirka 2900kr i året.

Helförsäkring till det priset verkar ju sjukt bra, känns dock osannolikt för mig med bilen jag kollat på.

Fri fart för ett fritt folk!
14 911 Inlägg
13 november 2020
Low skrev:
Länsförsäkringar har alltid varit billigast för mig är 28 idag. Sedan får man också pengar tillbaka varje år.

samma för mig bortsätt från volvo bilar som varit billigast på volvia för mig..

min polo kostar 360kr eller nått helförsäkring i månaden.    men är 42 och haft körkort i 20år i följd
aldrig orsakat en krock.  tiden med körkort påverkar kostnaden ganska mycket.

har dock högsta självrisken på vagnskada.    men det är ju bara att det kostar 5K att vara dum ihuvudet och orsaka en skada smile   mot 3000kr eller vad det var.

men har Länsfärsäkringar på alla mina bilar
då har jag  en Pegga 407a   Polo 6r Audi a2   och en seat arosa.

alla dessa har dom varit billigast på och ganska rejäl skillnad dessutom

Kör fort så hinner inget hända...

Från Finland
450 Inlägg
13 november 2020
GeorgeCostanza skrev:
DennisCA skrev:

Helförsäkring till det priset verkar ju sjukt bra, känns dock osannolikt för mig med bilen jag kollat på.

Ah det är inte ens det faktiskt, delförsäkring.

Trafikförsäkring + djurkollisionsskydd + bogseringshjälp + juridiskt skydd och något annat var det, men täcker inte egna skador och reparation av dom. Jag köper bilar som är såpass gamla att jag inte ska behöva ha helförsäkring.

18 Inlägg
13 november 2020
Trådstartare
torsen skrev:
GeorgeCostanza skrev:

Vad är en 2CV? Menar du en toyota/lexus klubb eller vad syftar du på?

18 Inlägg
13 november 2020
Trådstartare
DennisCA skrev:
GeorgeCostanza skrev:
DennisCA skrev:

Ah det är inte ens det faktiskt, delförsäkring.

Trafikförsäkring + djurkollisionsskydd + bogseringshjälp + juridiskt skydd och något annat var det, men täcker inte egna skador och reparation av dom. Jag köper bilar som är såpass gamla att jag inte ska behöva ha helförsäkring.

Då förstår jag. Jag kollar ju på bil mellan 170-220 tusen så vill gärna ha helförsäkringen.

* Voff voff *
11 083 Inlägg
13 november 2020
GeorgeCostanza skrev:
torsen skrev:
GeorgeCostanza skrev:

Vad är en 2CV? Menar du en toyota/lexus klubb eller vad syftar du på?

Nej, han pratar faktiskt om en (riktigt) gammal Citroën som inte på något vis alls har med dina önskade bilar att göra. smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

18 Inlägg
13 november 2020
Trådstartare
Verkar ju löjligt att alla stora försäkringsbolag vill ha 1500-2000 kr i månaden för HelFörsäkringen på de med nytt körkort. Min pappa betalar drygt 400kr för sin.

Om det finns någon i min ålder som haft detta problemet och kom fram till någon lösning så svara gärna.

Sök