Tesla Roadster Space-X ska göra 0-100 på 1.1 sekunder

viccoA
21 maj 2021 · 3 109 Inlägg

Tesla Roadster i standard-versionen ska prestera 0-100 på 1.8 sekunder.
Häromdagen läckte specen ut för Roadstern med tillval av Space-X paket; 0-100 kommer gå på 1.1 sekunder...heltokigt!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 maj 2021 · 17 477 Inlägg

Undrar lite hur man får den att greppa?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
torsen
21 maj 2021 · 7 236 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Undrar lite hur man får den att greppa?

Kugghjulsbana?

viccoA
21 maj 2021 · 3 109 Inlägg

Den har inte fler hästar än vanliga Roadstern på hjulen, resten får den med thrusters... Lite udda lösning.

husseman
22 maj 2021 · 1 590 Inlägg

Hmm, där har man inte en chans ens med MC,n... - fast lär inte bli några såna att tävla mot i detta land.  Tur snuten inte har såna, men de får ju inte jaga MC  så man vinner i längden.  O man ska hålla hastighetsgränserna o äta veganföda o va
snäll mot trafikens största dårar- cyklister. huuu- konstigt att folk bryter mot regler?

mvh/husse

Low
22 maj 2021 · 3 311 Inlägg

Häromdagen?😅 Finns ett år gamla videos om det på Youtube 🤔 såg någon kunnig som kunde räkna att 0-100 på under 2sek skulle vara svårt för standard versionen. Ska försöka hitta klippet, kanske förväxlat det med något annan.

viccoA
22 maj 2021 · 3 109 Inlägg

Low skrev:
Häromdagen?😅 Finns ett år gamla videos om det på Youtube 🤔 såg någon kunnig som kunde räkna att 0-100 på under 2sek skulle vara svårt för standard versionen. Ska försöka hitta klippet, kanske förväxlat det med något annan.

Det som kom ut häromdagen var Teslas officiella siffra 0-100 1.1sekunder. Har det hintats om den prestandan tidigare?

Low
22 maj 2021 · 3 311 Inlägg

viccoA skrev:

Low skrev:
Häromdagen?😅 Finns ett år gamla videos om det på Youtube 🤔 såg någon kunnig som kunde räkna att 0-100 på under 2sek skulle vara svårt för standard versionen. Ska försöka hitta klippet, kanske förväxlat det med något annan.

Det som kom ut häromdagen var Teslas officiella siffra 0-100 1.1sekunder. Har det hintats om den prestandan tidigare?

Vet inte var dem har fått infon ifrån, men får dessa på mina rekommendationer ibland:https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178011/178011-087c255eed80c011cfd4747f96d3032a.jpg

Vet inte varför jag får massa rekommendationer av Tesla väldigt ofta ibland. Tycker de kommer ut med nya grejer men försenas kraftigt sedan. Över hypad bilmärke enligt mig.

Tycker andra märken är mycket mer intressant 😅

viccoA
22 maj 2021 · 3 109 Inlägg

Det finns många andra intressanta bilar men Tesla gör mer när det gäller elbilar än konkurrenterna.

Kan tycka att Lotus Evija är den läckraste elbilen och 2000hk räcker gott, men batteriet är för litet - och prislappen - man får mer än 10 Tesla Roadster per Lotus...

Senast redigerat av viccoA (22 maj 2021)

panda666
22 maj 2021 · 4 250 Inlägg

hmm den såg bra ut? men det räcker inte för mig, jag vill kunna trampa på gaspedalen och vara på jobbet efter 0.5 sec annars köper ja inte.

viccoA
24 maj 2021 · 3 109 Inlägg

panda666 skrev:
hmm den såg bra ut? men det räcker inte för mig, jag vill kunna trampa på gaspedalen och vara på jobbet efter 0.5 sec annars köper ja inte.

Knappt så en bättre begagnad Top Fuel räcker till

SportPilot Ubåtsingenjör
24 maj 2021 · 7 229 Inlägg

kommer denna 2036?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
torpis Forummoderator
24 maj 2021 · 10 572 Inlägg

0-100 på riktigt är svårt att göra under 2sekunder pga greppet. Om vi nu pratar vanliga gatdäck på vanlig gata - där bilar generellt körs.

Rimac har mycket pulver och visar hur man utan antispinn kan göra 8sek repor (402m)på vanlig väg. Jämförs mot en Porsche Taycan Turbo S som jag tror är snabbast 0-100 annars?! Den har ju sin mjukvara klar och tar starten sen jävlar är det som Porschen tryckt på bromsen. Tesla Roadster lär klippa Rimac på samma sätt som Rimac klipper Porschen här.

Bilforum som detta är så är det ju bara att luta sig tillbaka och låta det ske.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
viccoA
24 maj 2021 · 3 109 Inlägg

torpis skrev:
0-100 på riktigt är svårt att göra under 2sekunder pga greppet. Om vi nu pratar vanliga gatdäck på vanlig gata - där bilar generellt körs.

Rimac har mycket pulver och visar hur man utan antispinn kan göra 8sek repor (402m)på vanlig väg. Jämförs mot en Porsche Taycan Turbo S som jag tror är snabbast 0-100 annars?! Den har ju sin mjukvara klar och tar starten sen jävlar är det som Porschen tryckt på bromsen. Tesla Roadster lär klippa Rimac på samma sätt som Rimac klipper Porschen här.

Bilforum som detta är så är det ju bara att luta sig tillbaka och låta det ske.

Om man kombinerar Rimac och Porschen blir det ganska likt standard Roadstern. Den ska göra 1/4 milen på kring 8.8sekunder men 0-100 snabbare än Rimac. Med Spacex paket - ja då kommer det troligen gå betydligt fortare.

torpis Forummoderator
24 maj 2021 · 10 572 Inlägg

viccoA skrev:
Om man kombinerar Rimac och Porschen blir det ganska likt standard Roadstern. Den ska göra 1/4 milen på kring 8.8sekunder men 0-100 snabbare än Rimac. Med Spacex paket - ja då kommer det troligen gå betydligt fortare.

Sen är det roligare med filmer från verkligheten är Elons twitter. big_smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 maj 2021 · 13 742 Inlägg

torpis skrev:
0-100 på riktigt är svårt att göra under 2sekunder pga greppet. Om vi nu pratar vanliga gatdäck på vanlig gata - där bilar generellt körs.

Rimac har mycket pulver och visar hur man utan antispinn kan göra 8sek repor (402m)på vanlig väg. Jämförs mot en Porsche Taycan Turbo S som jag tror är snabbast 0-100 annars?! Den har ju sin mjukvara klar och tar starten sen jävlar är det som Porschen tryckt på bromsen. Tesla Roadster lär klippa Rimac på samma sätt som Rimac klipper Porschen här.

Bilforum som detta är så är det ju bara att luta sig tillbaka och låta det ske.

förstår inte riktigt heller..    killarna som kör dragracing på klistrad bana har svårt att klara den tiden... att man rullar det på vanliga gatdäck på väg köper jag inte...   

ett exempel hur man på klistrad med slicks 4wd  klipper iväg bilen på 1.66sec   det är ganska våldsamt svårt att se att man klarar det med gatdäck.. oavsätt efffekt.  https://www.youtube.com/watch?v=R7t4C_0 … baMotoring     

och där snackar vi en bil som är lätt med skapligt med effekt.

Senast redigerat av Growe (24 maj 2021)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 maj 2021 · 17 477 Inlägg

Har de tittat lite på Brabham BT46B kanske big_smile

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
24 maj 2021 · 9 296 Inlägg

Nu vill jag påpeka att 0-60mph bara är 0-96km/h så 0-100 kommer nog ta betydligt mer.

Kanske 1.15s.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hamilton
24 maj 2021 · 8 864 Inlägg

viccoA skrev:

panda666 skrev:
hmm den såg bra ut? men det räcker inte för mig, jag vill kunna trampa på gaspedalen och vara på jobbet efter 0.5 sec annars köper ja inte.

Knappt så en bättre begagnad Top Fuel räcker till

Ska vara generalknas på den om den inte hänger av Teslan en Top Fulen är uppe i 200 efter 0.8 sec

Fotograf på tierpidag.se
mattew
24 maj 2021 · 350 Inlägg

Den har ju någon trycklufts raket som boostar accet..
mw

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang