Jetta mk1 renoverad fögge- går kasst

Hickan
31 juli · 263 Inlägg

Blir tamefan gråhårig. Hade riktigt låg tomgång på jettan, 1.6. Så bytte packning i förgasaren och acc pump membranet. Bortsett från tomgången gick den fint. Sen gick den som på videon efteråt


https://youtube.com/shorts/sKYRqWW3l6c?feature=share

Vad i hela friden hände? Misständer den? Vad har jag lyckats göra? Jag drog ur kontakten för automatchoken som satt kvar och plockade bort den eftersom jag har manuell choke. Men det ska väl inte spela någon roll??


Fattar ingenting. Och ja, tändkablarna sitter rätt:
https://www1.garaget.org/gallery/images/229/228116/228116-e1e87d2a1fc94aad62af2ba7123f134b.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/229/228116/228116-b19fa5441b48d157e75da7912f298947.jpg

Senast redigerat av Hickan (31 juli )

Utmarks-Loke
31 juli · 4 531 Inlägg

Låter som den baktänder. Tändkablarna ser ju ut att sitta riktigt, men hur är det med brytargap och såna grejer? Baktändning brukar bero på tändningsproblem.

Hickan
31 juli · 263 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Låter som den baktänder. Tändkablarna ser ju ut att sitta riktigt, men hur är det med brytargap och såna grejer? Baktändning brukar bero på tändningsproblem.

https://youtube.com/shorts/UqFt7BG1gJk?feature=share
Såhär ser det ut. Såg att de är lite skavt i fördelarlocket. Vet inte om det kan vara något kanske?

Brytaren tycker jag ser bra ut

Senast redigerat av Hickan (31 juli )

Utmarks-Loke
31 juli · 4 531 Inlägg

Skavet i fördelarlocket har nog blivit när någon har fumlat lite när dom satt på det. Borde inte göra någon skillnad, jag tyckte det såg bra ut. Har du kollat brytargap med bladmått? Du kan också känna på axeln som rotorn sitter på att den inte är väldigt glapp, det hade jag på en -84 Polo en gång.

Men om det plötsligt blivit mycket värre, det är inte så att kamremmen hoppat några kuggar, fast om du haft lös förgasaren och grejat med den är det väl stor risk att det är något som blev fel när du satte ihop det.

Hickan
31 juli · 263 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Skavet i fördelarlocket har nog blivit när någon har fumlat lite när dom satt på det. Borde inte göra någon skillnad, jag tyckte det såg bra ut. Har du kollat brytargap med bladmått? Du kan också känna på axeln som rotorn sitter på att den inte är väldigt glapp, det hade jag på en -84 Polo en gång.

Men om det plötsligt blivit mycket värre, det är inte så att kamremmen hoppat några kuggar, fast om du haft lös förgasaren och grejat med den är det väl stor risk att det är något som blev fel när du satte ihop det.

Vet inte, kamremmen är ju bytt på verkstad för 4 månader sedan efter att jag råkade ha av den. Jag kände på axeln i fördelaren och den kändes bra

husseman
1 augusti · 1 224 Inlägg

Hmm, kör förgasaren i en riktig UL tvätt. Kolla brytare o Konding. Byt Rotor. E´mina tips

mvh/husse

Hickan
1 augusti · 263 Inlägg

Soppa in till kammaren som flottören sitter i. Den där elektriska saken fungerar som den ska. Har rengjort kanalen den sitter i.

Vad ska tändkablarna ligga på i ohm tro? Mätte upp dom och en av dom ligger på 2700, resten på 2200. På saaben verkar dom ligga på 2000, jag byter tändkablarna å provar igen

Senast redigerat av Hickan (1 augusti )

Hickan
1 augusti · 263 Inlägg

Har bytt tändkablar, tändspole tändstift fördelarlock och rotor. Ändå går den inte. Soppa finns det.

Känns som jag har gnista på 2 av 4 stift, men ändå verkar den vara helt död

Senast redigerat av Hickan (1 augusti )

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang