Slutresultatet av kallstartsventilerna. Här ser man alla reläer och tryckbrytare som styr när kallstartsventilerna ska öppna.
just nu har jag ställt in tryckbrytarna såhär:
sprut 1 öppnar vid 0.15 bar
sprut 2 öppnar vid 0.2 bar
sprut 3 öppnar vid 0.3 bar
sprut 4 och 5 öppnar vid 0.45 bar
Detta är förstås bara en grundinställning till en början, Har provkört och det märks tydligt vid 0.15bar att bilen får mer soppa av spridare nr 1. Jag ska försöka justera så den redan kickas in vid 0.01 bar. Men dessa tryckbrytare är väldigt känsliga och 0.15 bar var ungefär det lägsta jag kunde ställa in.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/242/241690/241690-56bc385e11b6194b6a8fc20b1a3a1b52.jpg]()
Här ser man slangen som kommer från insuget
![https://www1.garaget.org/gallery/images/242/241690/241690-8a72bf41d1aacfd3cba2fb1778ab3c94.jpg]()
Mööe kablar. De färgade smala trådarna ska gå till 5 stycken lampor i kupen, för att kunna övervaka när spridarna kickar in.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/242/241690/241690-8025990b5099e7b77766a5e25599a8f4.jpg]()