6935
Sök

.

2 Inlägg
7 januari 2022
Trådstartare
.
Senast redigerat av Adaa (10 januari 2022)

3 178 Inlägg
7 januari 2022
Antagligen för att de är för stora, och törstiga.
Har sett ett par hos olika handlare, och de har varit ståendes där länge.

Skall du importera bilar ifrån kolonierna så är det nog bäst att satsa på gamla jänkare.

2 360 Inlägg
7 januari 2022
Såg på Carwow att någon firma i england tar in sådana bilar

Fri fart för ett fritt folk!
14 911 Inlägg
7 januari 2022
sunt förnuft ingen har råd att åka sånt där skrot..

stora och klumpiga och en förbrukning som en finlandsfärja..  iof är det stora båtar men så stora är dom inte..     tror liksom efterfrågan är noll på den typen av bilar..   när en tank räcker 3dagar och kostar en månadslön att fylla upp smile

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 januari 2022
Adaa skrev:
Hej,

Jag undrar varför finns inte många begagnade amerikanska stor suvar i Sverige och hela Europa liksom GMC Yukon, Chevrolet Suburban, Tahoe eller Cadillac Escalade?

Jag tänker mig att starta ett företag och importera sådanna bilar från USA eller från andra EU-länder till Sverige och sedan sälja dem i svenska marknaden. Tror ni att det är bra och fortsätta med idean eller?

Tack för era kommentarer på förhand!

Svårt att avgöra om det är på skämt eller ej. Med drivmedelspriserna som är idag och kommer bli ännu högre framöver så är det väl inte speciellt klokt att importera de törstigaste bilarna ever.

Sälja laddboxar förefaller ju mera framåt så att säga. Men, well det är ju upp till dig i slutänden.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

3 863 Inlägg
8 januari 2022
I storstäderna finns väldigt många med ohyggliga inkomster.
(Som för övrigt drar upp snittlönen)

Men det är nog få av dom som vill köra USA-SUV idag. 
Usel byggkvalitet, omöjliga att parkera i trånga parkeringshus i städerna och sist men inte minst, OTRENDIGA.

Nyrika krösusarna köper värsta Teslan istället och skryter med hur miljövänliga dom är på sociala medier.

Dom med "gamla pengar" kör snarare nån diskret svindyr BMW eller Mercedes istället.  En som man inte direkt ser hur dyr den är.
Man måste kunna lite för att se att det är en 1.3miljonkronors Merca, och inte en 500.000kr Merca. Typ.

Mina fördomar säger dock att dom med lite mer ljusskygga inkomsterna vill nog ha mera bling a'la USA,
Dom blir ju snabbt fler och fler eftersom vi i princip anpassat samhället för att skapa sådana.
Men vill/törs man göra affärer med dom?
Senast redigerat av Mossan1 (8 januari 2022)

Forummoderator
18 356 Inlägg
8 januari 2022
Ehh... Detta är exakt det jag håller på med just nu. Oftast nya bilar men även lätt begagnade med. (Max 2000 mil/1 år) har Passerat Chevrolet/Dodge/GMC/Cadillac/Ford det senaste halvåret.
Det är inte bara att börja importera. Bilarna ska byggas om på ett antal punkter och registeringsbesiktigas. Mycket regler där. Sen om motorn inte modifieras blir skatten på över 30´000:- per år. Då väljer nog kunden en likadan bil som kostar 2850:- per år...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök