Brådhis
* Voff voff *
16 januari
· 8 475 Inlägg
Vyke skrev:
Brådhis skrev:
Nej, jag har skrivit ett flertal(!) gånger att dom utgår sannolikt från "worst case" och om det senare visar sig att det går att lösa enklare/billigare så blir det ingen otrevlig överraskning för kunden utan snarare tvärtom. Utom i ditt fall där du tolkar det som att dom aktivt försökt lura dig på 40000 kr (där absoluta merparten är kostnaden för en reservdel som dom tjänar mycket lite på).
Förklaringen till varför dom ändrat till den lägre kostnaden är svårt att sia om, men handlar sannolikt om att (för dom) ny info framkommit. Kanske har dom kontaktat huvudkontoret som berättat att det brukar räcka att byta XXX istället för XXX. Eller så har en mekaniker kommit hem från semestern som gjort detta jobb innan och vet att det räcker med XXX. Eller så finns det en ytterligare annan förklaring som ingen av oss känner till.
Jag har förstått det med worst case scenario. Frågan är just det du svarar på nu, hur de kan ha kommit fram till den nya infon och om det ens är rimligt 3 månader efter att bilen lämnades in.
Att det skulle vara att dom blev oroliga att du inte skulle sälja bilen till dom är nog en av dom mer otroliga förklaringarna...
Har inte trott att de skulle bli oroliga av den anledningen, däremot av att jag skulle skicka topplocket till en motorrenoveringsfirma som skulle se att det inte är fel på topplocket.
Gjorde fetstil så det blir lättare att se. Svaret finns där.
Jag tvivlar inte på att verkstaden kanske gjort en dålig felsökning, det har jag skrivit flera gånger.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...