Kul tråd. Såna här diskussioner blir alltid kul med de olika kombattanterna i respektive ringhörna.
Jag älskar tanken att köra skattefritt. Nu är båda mina ”nya” hobbybilar skattefria men fortfarande fullt körbara. De är som vilken nyare bil som helst vad gäller bekvämligheter, acceleration och pålitlighet. De drar däremot mer soppa, baksidan av äldre bilar i segmentet high performance.
Mitt bidrag till denna cat fight blir rådet att ändå sikta på en originalbil. En muggig bil med 30år på nacken kommer alltid bara vara en påse skit i andras ögon. Är den hel och ren så kommer folk höja på ögonbrynen - och även du som ägare mår betydligt bättre av det.
I frågan om en Audi eller Volvo från ca -90 så vinner Audi i alla lägen. Definitivt. Men det är min godtyckliga högst personliga åsikt.
Jag tycker min senaste Rover från -88 är kul. Praktisk med krok och halvkombi. 0-100 på ca 7-7.5s och en teoretisk toppfart på 240km/h. På det skattefri och helt unik. Dessutom har jag eget kassaskåp i bakluckan. 🤓
Bilen kostade mindre än en barncykel på Biltema och senast jag såg en till salu i Tyskland så var priset 10.000euro. Så det går ju åt rätt håll. Ytterligare ett skäl att satsa på en äldre bil av rätt sort. De stiger i värde.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.