Yamaha slider går långsammare efter byte till Yasuni Carrera avgassystem

Bernie99
29 maj 2022 · 3 Inlägg

Hello!
Min sons Yamaha Slider 2017 gör nu max 40 km/h efter att vi satt på ett Yasuni Carrera avgassystem. Innan gjorde den med orginal avgassystem ca 60 km/h då v-ringen i variatorn är borttagen sedan tidigare. Är det någon som känner igen detta eller har någon idé vad försämringen i hastighet kan beror på? Jag tror själv inte att det har att göra med den extra tillförsel av luft som görs i kröken (på orginal systemet) då det är bara till för att förbättra avgasvärdena. Kan Yasuni systemet inte vara avstämt rätt mot motorn dvs ge fel motstånd i avgaskanalen eller något sådant? Alla tips tas tacksamt emot:).

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 maj 2022 · 14 056 Inlägg

Bernie99 skrev:
Hello!
Min sons Yamaha Slider 2017 gör nu max 40 km/h efter att vi satt på ett Yasuni Carrera avgassystem. Innan gjorde den med orginal avgassystem ca 60 km/h då v-ringen i variatorn är borttagen sedan tidigare. Är det någon som känner igen detta eller har någon idé vad försämringen i hastighet kan beror på? Jag tror själv inte att det har att göra med den extra tillförsel av luft som görs i kröken (på orginal systemet) då det är bara till för att förbättra avgasvärdena. Kan Yasuni systemet inte vara avstämt rätt mot motorn dvs ge fel motstånd i avgaskanalen eller något sådant? Alla tips tas tacksamt emot:).

Är inte detta en moped? I så fall så får den inte gå i 60 km/h.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Robban_F Avstängd
29 maj 2022 · 301 Inlägg

Vill du att din son ska leva eller gå snabbt till en annan dimension?

Bernie99
29 maj 2022 · 3 Inlägg

Tacksam för endast svar i sakfrågan.

Jesper328
29 maj 2022 · 2 371 Inlägg

Eftermarknadsrör är alltid strypta på ett eller annat sätt.

Däremot så tänker jag vara skenhelig och råda till att hålla sig till 45km/h, och ge fan i att trimma även fast det är kul.
Man är inte mogen nog för hastigheterna man kan åstadkomma med enkla medel vid den åldern.

Up the RA
Jdmboy96
30 maj 2022 · 241 Inlägg

Är det ett rakt igenom rör eller finns det strykningar i det nya avgassystemet?? big_smile gasa på som fan sen, inget annat som ni har pillat på eller skruvat på under bytet??

Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
Audi A3 "Ägget" (1999)
dkws2
30 maj 2022 · 176 Inlägg

Trimpiperna levereras oftast med en svetsad plugg i främre änden, vissa trimsysten kan va avstämda för 70cc
Men i regel bättre än original ändå

Mercedes 300tdt "pickup" (1988)
Bernie99
31 maj 2022 · 3 Inlägg

Jdmboy96 skrev:
Är det ett rakt igenom rör eller finns det strykningar i det nya avgassystemet?? big_smile gasa på som fan sen, inget annat som ni har pillat på eller skruvat på under bytet??

Inget anna pill gjort men går klart sämre med racersystemet. Jag har inte sett någn strypning men kanske den lösa anslutningsmuffen som man skruvar fast icylindern och sedan hålls fast mot kröken med 2 fjädrar är begränsad. Jag tänkte inte på att titta på den diametern. Det är ett sådant system där själva ljuddämparen sitter ovanför stora avgasburken så avgaserna leds tillbaka och framåt.

tanix_star
1 februari · 2 Inlägg

Vettemannen skrev:

Bernie99 skrev:
Hello!
Min sons Yamaha Slider 2017 gör nu max 40 km/h efter att vi satt på ett Yasuni Carrera avgassystem. Innan gjorde den med orginal avgassystem ca 60 km/h då v-ringen i variatorn är borttagen sedan tidigare. Är det någon som känner igen detta eller har någon idé vad försämringen i hastighet kan beror på? Jag tror själv inte att det har att göra med den extra tillförsel av luft som görs i kröken (på orginal systemet) då det är bara till för att förbättra avgasvärdena. Kan Yasuni systemet inte vara avstämt rätt mot motorn dvs ge fel motstånd i avgaskanalen eller något sådant? Alla tips tas tacksamt emot:).

Är inte detta en moped? I så fall så får den inte gå i 60 km/h.

/Benny

Okej? vem fan bryr sig

tanix_star
1 februari · 2 Inlägg

Robban_F skrev:
Vill du att din son ska leva eller gå snabbt till en annan dimension?

Vadå gå till en annan dimension? på typ 70 km/h eller? hahahah dummaste jag hört

Jesper328
1 februari · 2 371 Inlägg

tanix_star skrev:

Robban_F skrev:
Vill du att din son ska leva eller gå snabbt till en annan dimension?

Vadå gå till en annan dimension? på typ 70 km/h eller? hahahah dummaste jag hört

Vad är meningen med att kliva in i en gammal tråd och vara uppkäftig?
Man kan slå sig fördärvad i 45km/h, men risken blir exponentiellt högre ju fortare det går.

Senast redigerat av Jesper328 (1 februari )

Up the RA
Mew
1 februari · 2 160 Inlägg

tanix_star skrev:

Robban_F skrev:
Vill du att din son ska leva eller gå snabbt till en annan dimension?

Vadå gå till en annan dimension? på typ 70 km/h eller? hahahah dummaste jag hört

Ja... det är inte speciellt svårt. Om man nu ska ta ett extremt exempel så ta 70km/h rakt in i en betongvägg, in i en lastbil eller något annat hårt objekt. Inte som att det hade varit trevligt i 45km/h heller, men det blir ju knappast bättre med mer fart (och mindre kontroll).

(Sen kan man undra vad poängen med trådlyftet var... det sades inte direkt något som tillförde speciellt mycket till diskussionen. roll )

MrHyde
1 februari · 654 Inlägg

Jesper328 skrev:
Vad är meningen med att kliva in i en gammal tråd och vara uppkäftig?
Man kan slå sig fördärvad i 45km/h, men risken blir exponentiellt högre ju fortare det går.

Idioten har till och med gjort ett konto idag enbart för att vara kaxig, inte många hästar hemma där eller lol

Live long, and prosper.
Muskelbil
1 februari · 320 Inlägg

MrHyde skrev:

Jesper328 skrev:
Vad är meningen med att kliva in i en gammal tråd och vara uppkäftig?
Man kan slå sig fördärvad i 45km/h, men risken blir exponentiellt högre ju fortare det går.

Idioten har till och med gjort ett konto idag enbart för att vara kaxig, inte många hästar hemma där eller lol

Ibland undrar jag varför det infördes hjälmtvång på mopeder.

Mack Forum- och sitemoderator
1 februari · 26 149 Inlägg

Jag orkar inte ens moderera den här tråden..

Låst!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang