Ingen skillnad alls, är exakt samma startmotor på 740 och 940... Och säkert 240 också för den delen - förutsatt att vi talar om rödblockare. Vitblockare och (förmodar jag iaf) dieslar har andra startmotorer.
Som referens så har min 945a ett 55Ah lagom slitet och trött batteri, tror datummärkningen var 2012 på det eller något sånt
Alla jordpunkter mellan motor och kaross, samt kaross och batteri är dock noggrant rengjorda och "renoverade".
Det bör ju dock påpekas att det finns en hel hög med helt andra saker som kan påverka start*ljudet*.. Några exempel är trötta motorfästen, hurvida man har elfläkt eller viscofläkt, skicket på motorn i sin helhet, vilket typ av olja man har kontra yttertemperatur(hög visco + låg yttertemp = seeegt att dra runt) osv. Typen av olja är väl istortsett det enda som kan påverka hur snabbt startmotorn orkar snurra, förutom ström och startmotorn i sig.