Nu är bilen äntligen i garaget och det är dags att börja beställa grejer till den. Jag prioriterar egentligen alltid det mest akuta först, vilket var att byta ut i stort sett "hela" kylsystemet. Ny kylare, vattenpump, expansionskärl, termostathus, termostat, nya remmar, spännare och frihjul blev beställda. Sen var det dags för det näst mest akuta att bli åtgärdat, styrservo läckaget. Det kommer nog tvåa på det jobbigaste jag gjort, delvis för att det skedde på pallbockar mitt i natten och för att framvagns balken och "styrsnäckan" som jag kallar den väger otroligt mycket. Styrsnäckan lyckades jag hitta bättre begagnad, nya servorör, banjobultar samt packningar blev monterade i samma veva som allt det andra. Något som var mycket uppskattat var att förra ägaren hade ganska nyligen bytt alla länkarmar i framvagnen, vilket underlättade mitt arbete en hel del och sparade in några slantar på det. Men, jag ville att allt skulle vara fräscht. Ny pitman arm, styrstag och styrleder blev även beställt, givetvis blev även ALLA bultar jag plockade av utbytta mot nya bultar. Många bilder och dokumentation har dock försvunnit i samband med min totalt förstörda telefon, så komplett dokumentation har jag dessvärre inte och får använda mig utav det jag har kvar. 

Senast redigerat av andreasjoh (18 april )