Mercedes E200 hackar när jag gasar

DasVorsprung
31 januari · 6 Inlägg

Hej hej!

Som rubriken låter så hackar mercan när jag gasar, det är en S211 2004 E200 automat.
Den hackar sällan men när den hackar så är det mest under 2k rpm och då är det lite mindre halva foten inne i gasen och börjar hacka, mer än halva så hackar den mindre om ni förstår mig?

Jag har pratat med en kusin som har tidigare haft en S211 något år och har tipsat mig att köpa någon sorts tillsats och att fylla halva tanken, köra den hårt 20-30 minuter motorväg sen låta den vila 1 timme, om problemet kvarstår så är det bränslefilter som kan vara problem eller tändkablarna och att be till gud att det är det, om inte så måste jag tömma mina fickor för det är en rejäl påkostnad för fixa problemet.

Vad säger ni då? Jag vet att det kan finnas 100-tals problem men tycker ni att jag ska lyda rådet eller inte?

EDIT: Tändstiften har aldrig bytts tydligen, första tändstiften kunde jag inte öppna men andra gick att öppna och den var katastrofal. Kanske de kan vara problemet?

Senast redigerat av DasVorsprung (2 februari )

zzr94092
31 januari · 4 395 Inlägg

Varför inte byta b-filtret,innan du köper nått super duper medel,skulle det vara t-kablarna så borde man kunna se det med en läsare

DasVorsprung
1 februari · 6 Inlägg

zzr94092 skrev:
Varför inte byta b-filtret,innan du köper nått super duper medel,skulle det vara t-kablarna så borde man kunna se det med en läsare

Jag var hos en Mekapartner idag, det kan bero på att det finns någon sort gummi, 2 framme och 1 bak för växellådan och därför den hackar. Imorgon ska jag lämna in den kl 10 och se exakt vad som är problemet. Men han sa också att kompressor för luft är kass, samt att tändstif och t-kablarna måste bytas eftersom motorn går lite ojämnt. Tänkte ändå att byta dem och göra ett oljebyte samt bränslefilter. Men innan service så ska jag se vad verkstaden säger innan jag lägger för mycket pengar på den.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang