2963
Sök

Projektet avslutat med några skrotbilder.. NY BIL ÄR HÄR kolla min sida !!!!

3 295 Inlägg
17 februari 2007
jag tycker det ser fint ut.. men varför drog du batterikabeln på passargerar sidan? det är ju lättare och dra den på förarsidan.. eller? det sitter ju en jättelättåtkomlig gummi puck precis ovanför pedalstället.

MVH Johan

Bartender
263 Inlägg
17 februari 2007
Trådstartare
Slave_joe skrev:
jag tycker det ser fint ut.. men varför drog du batterikabeln på passargerar sidan? det är ju lättare och dra den på förarsidan.. eller? det sitter ju en jättelättåtkomlig gummi puck precis ovanför pedalstället.

MVH Johan

tackar..å fan..ja har kikat där men har inte hittat nån bra ingång så ja tog den ja redan visste om å kände till...går visserligen åt en meter extra men det får man ta...

//
Hpnotiq

Old School Ford
600 Inlägg
18 februari 2007
Vart köpte du dina SAAB bältespads? kr?

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

Bartender
263 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
Catling skrev:

på tradera..typ 150-200 för två big_smile

nu har ja fått problem...allt ljud är kopplat men får inte igång skiten...steget blinkar igång men så mycke mer händer inte...

nån som vet behöver verkligen hjälp nuUUUU

//
Hpnotiq

Old School Ford
600 Inlägg
18 februari 2007
Är du online på msn? Bli det ska vi nog fixa detta wink
steg 1-  Kolla Jordkabeln. ha en multimeter.

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

Ocean Race NR:1
475 Inlägg
18 februari 2007
davidson skrev:
Catling skrev:

på tradera..typ 150-200 för två big_smile

nu har ja fått problem...allt ljud är kopplat men får inte igång skiten...steget blinkar igång men så mycke mer händer inte...

nån som vet behöver verkligen hjälp nuUUUU

Låter som ström bortfall!
Testa att sätta på laddning!

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa

Medlem 34530
908 Inlägg
18 februari 2007
Jordfel eller för klen matarkabel alt. steget är paj.

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

1 002 Inlägg
18 februari 2007
davidson skrev:
Slave_joe skrev:

MVH Johan

tackar..å fan..ja har kikat där men har inte hittat nån bra ingång så ja tog den ja redan visste om å kände till...går visserligen åt en meter extra men det får man ta...

nu va de ju bra.. annars hade du väl fått byta sida med lågnivå kablarna oxå. man ska ju helst ha dem ström och lågnivå på olika sidor. får bästa ljud utan störningar smile

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

Bartender
263 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
ja har kollat upp vissa saker som det skulle kunna va..och troligen är det kondensatorn för ja har tröm in i kondingen men inget ut å jorde har jag..lågnivå är på vänster sida av bilen å strömmern på höger så längre isär kan dom inte komma...sen har ja nog inte för klen kabel då ja har 35 kvaadrats kabel wink..ja ringde brll å kollade så ja gör rätt när kondingen ska laddass upp å det va troligen där ja gjort fel tidigare...så nu får ja ut å försöka igen...

tack för all hjälp ja fååt

//
Hpnotiq

Bartender
263 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
kan säga att d går åt helvete just nu...koppla förbi kondingen å då funka ljudet men gick inte å spela nått större för när d blev för hög volym la stegen av som om det fick för lite ström...sen har ja laddat upp kondingen enligt instruktioner å allt verkar stämma men när ja ska sätta igång å spela så tömmer steget det diekt å sen händer inget alls...

så va fan kan det varaa.....ja har jord ja har hela steg ja har tillräcklig kabla...meen vad är det nu som är galet ??...

ja blir skogstokig ju...snälla hjälp mig

//
Hpnotiq

410 Inlägg
18 februari 2007
verkar som om du inte har nå strömm i batteriet tongue då brukar de klippa

Copyright @ Rybbs Production

Bartender
263 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
jo då d är fulladdat..är kondingen kass kanske ??

får ringa brl imorn å se va odm har å säga

//
Hpnotiq

410 Inlägg
18 februari 2007
a åk in te dom å be om att få byta smile

Copyright @ Rybbs Production

Bartender
263 Inlägg
18 februari 2007
Trådstartare
jepp får nog bli så big_smile

//
Hpnotiq

.......
2 655 Inlägg
18 februari 2007
ser ut att bli riktigt nice, hoppas bara du får behålla de för dom idioterna som far och snor allt för lite pengar=/

TeamWCR.se
533 Inlägg
19 februari 2007
har du kollat så att jorden får bra kontakt ?
du har en lampa på steget.. kolla om den slår över från grönt till rött när du krämar ?
gör den d så e det ngt som e felkopplat på slutsteget.. börjar d lysa rött så slår slutsteget av sig.

Bartender
263 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
jepp jord har ba kontakt..å ja kan spela låga volymer men inte högre för då finns d inte tillräckligt me energi till å kräma på...men ja har ringt brl idag å domhar sagt lite hur ja ska göa..får se om ja blir av me problemen då annnnars så blir det till å åka in till dom på onsdag eller torsda

//
Hpnotiq

med lem
1 925 Inlägg
19 februari 2007
davidson skrev:
kan säga att d går åt helvete just nu...koppla förbi kondingen å då funka ljudet men gick inte å spela nått större för när d blev för hög volym la stegen av som om det fick för lite ström...sen har ja laddat upp kondingen enligt instruktioner å allt verkar stämma men när ja ska sätta igång å spela så tömmer steget det diekt å sen händer inget alls...

så va fan kan det varaa.....ja har jord ja har hela steg ja har tillräcklig kabla...meen vad är det nu som är galet ??...

ja blir skogstokig ju...snälla hjälp mig

så du menar att stegen får MER ström med en kondensator ?

det får dom inte ,,,vad jag vet iaf wink

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Bartender
263 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
nee inte rikigt så ja menar..kanske uppfattas såå men ja vet allt att dom är till för å ge samma mängd hela tiden så man slipper massa blinkade i allt annat ljus :p...

//
Hpnotiq

264 Inlägg
19 februari 2007
Hmm, lät skumt sätt på en multimeter å kolla vad du har för volt på batteriet och på steget!! Kolla eventuella felkopplingar av basar/högtalare!!

Sök