5040
Sök

Vad gör jag med min bil i dethär läget?

409 Inlägg
Igår 10:39
Presidento skrev:
Köp en Toyota Prius. Så ny som möjligt med typ 15 till 20 000 mil inga problem.
Mycket bil och lite kostnad som brukar rulla på bra.. jag har haft flera och kan tänka mig en idag med

Nu drägglar Ev....ehh The-GOAT....Prius....mmmm.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

42 Inlägg
Igår 11:14
Trådstartare
Presidento skrev:
Köp en Toyota Prius. Så ny som möjligt med typ 15 till 20 000 mil inga problem.
Mycket bil och lite kostnad som brukar rulla på bra.. jag har haft flera och kan tänka mig en idag med

Okej, låter rimligt. Tack!

Från Finland
464 Inlägg
Igår 11:29
Vansterfilen skrev:
DennisCA skrev:
Jag ratar inte heller Mazda högt, rostvrak. Har haft två Mazda i mitt liv, 626an från 89 var en tio gånger bättre bil än 6:an från 2005 som jag fortfarande lider med.

Stjäler tråden lite. Vad är det som gör Mazda 6 opålitlig? Mvh rätt nyligen köpt en Mazda 6 från 2007 som fungerar bra för mig. 2.0 bensinare. Något man bör hålla utkik efter? smile (Förutom rost...)

Nå rosten är det största problemet med råge. Mekaniskt verkar den bara gå, men tycker den drar mycket, 0,8l/milen för en 1.8l sedan... Min Saab 900 Turbo drar mindre och min Volvo 850 drar lika mycket då jag slökör till och från jobbet.

Sen gillar jag inte hur jobbigt det är att byta lampor, på förarsidan är enklaste sättet att ta av hjulet och gå in bakifrån.... Den verkar ha många problem med bromsoken, bromsarna suttit fast många gånger, alla ok har byts vissa två gånger.
Senast redigerat av DennisCA (Igår 11:29)

Professionell nybilshatare

26 Inlägg
för 3 timmar sedan
DennisCA skrev:
Vansterfilen skrev:
DennisCA skrev:
Jag ratar inte heller Mazda högt, rostvrak. Har haft två Mazda i mitt liv, 626an från 89 var en tio gånger bättre bil än 6:an från 2005 som jag fortfarande lider med.

Stjäler tråden lite. Vad är det som gör Mazda 6 opålitlig? Mvh rätt nyligen köpt en Mazda 6 från 2007 som fungerar bra för mig. 2.0 bensinare. Något man bör hålla utkik efter? smile (Förutom rost...)

Nå rosten är det största problemet med råge. Mekaniskt verkar den bara gå, men tycker den drar mycket, 0,8l/milen för en 1.8l sedan... Min Saab 900 Turbo drar mindre och min Volvo 850 drar lika mycket då jag slökör till och från jobbet.

Sen gillar jag inte hur jobbigt det är att byta lampor, på förarsidan är enklaste sättet att ta av hjulet och gå in bakifrån.... Den verkar ha många problem med bromsoken, bromsarna suttit fast många gånger, alla ok har byts vissa två gånger.

Låter inte som det bästa tänkbara bilköpet.

Från Finland
464 Inlägg
för 3 timmar sedan
Nej det är den inte. Åtminstone var den inte så jäkla dyr. Vi gav 2000 euro för den då vi köpte den 2017.

Har kvar den ännu, körs av sambon till och från jobbet mestadels. Vi vill göra oss av med den och skaffa nånting lite bättre. Förmodligen nån Saab eller Volvo igen från 2000-2009.
Senast redigerat av DennisCA (för 2 timmar sedan)

Professionell nybilshatare

42 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Uppdatering:
Verkstaden jag lämnade in den hos (mekonomen) gjorde knappt något alls. De fick upp en felkod och raderade den, ?varmkörde den? och sen fick jag sms om att det var klart. De ville ha 1.000kr för det.

Och de ville inte kolla vidare för de ville inte ?häva garantin för turbo arbetet? som utfördes av en annan verkstad som bedömde att det inte var fel på turbon? vid det här läget vill jag bara ha råd om hur jag bäst kan bli av med bilen utan att tappa för mycket pengar. Det här har bara blivit problem och förstår inte varför ingen kan felsöka min bil

6 642 Inlägg
för 1 timme sedan
Varför ville de inte kolla vidare??? Frågade du inte ???

Forummoderator
26 589 Inlägg
för 1 timme sedan
Låter som Mekonomen i ett nötskal..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök