2163
Sök

ställa tändning ---> få knallar ?

med lem
1 925 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
hur ställer man tändningen så man frå avgasknallar ? altså så det smäller när man växlar, släpper gasen o så ?

bilen är en volvo 850 gle.

antar att man ställer fram tändningen men vart gör man det ?

Mvh filip

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

755 Inlägg
6 mars 2007
till vilken mening??

BMW Power
2 362 Inlägg
6 mars 2007
för att få knallar så måste tändningen stå ganska så galet tongue min golf har själv fått lite puffar wink
fast då stod den som sagt helt knas smile

Annars så köper du en överladdad bil istället så kan du åka med stil o knalla tongue haha
Menar, Volvon går ju ännu sämre än vad den redan gör om du gör så att den ska få knallar..
annars kan du ju alltid fixa ett flamekit.. fast då blir det ju bara flammar iofs..

men men smile

Mvh
Senast redigerat av FugitivE (6 mars 2007)

BMW, bogsering med wire :/

med lem
1 925 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
FugitivE skrev:
för att få knallar så måste tändningen stå ganska så galet tongue min golf har själv fått lite puffar wink

Annars så köper du en överladdad bil istället så kan du åka med stil o knalla tongue haha
Menar, Volvon går ju ännu sämre än vad den redan gör om du gör så att den ska få knallar..
annars kan du ju alltid fixa ett flamekit.. fast då blir det ju bara flammar iofs..

men men smile

Mvh

haha, en volvo kan inte gå sämre än vad dom redan gör orginal tongue

men är endast ute efter knallen smile ska ju sätta på ett 3" snart så då vill man panga lite smile

15 Inlägg
6 mars 2007
E ju en fördel om man har förgasare då e de inga problem,, och att klåpa me täningen på en insprutare för att få avgas smällar,, de sjunger inte fint i mina öron.....

755 Inlägg
6 mars 2007
håller med.. jag hade inte gjort det hade varit något annat om det var en gammal sunk bil

1 827 Inlägg
6 mars 2007
"jätte" tufft med knallar ju...

om du har fördelare (har aldrig pillat med volvo som tur är) så brukar det gå att snurra på denna för att ställa tändningen.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Bilmekaniker
199 Inlägg
6 mars 2007
Varför ens tänka tanken.. ?

85 Inlägg
6 mars 2007
varför ska du ha 3" på en 140 hk sugmotor.??? det blir väl ingen effektskillnad direkt.. snarare sämre effekt??

18 Inlägg
6 mars 2007
asså jag tycker det är lite fel volvomodell för avgasknallar eller?
jag menar, kommer det en sleden 240 å skriker å spottar så är det ju på sin plats men det känns bara lite fel med din.

Livet är bara en lek

1 004 Inlägg
6 mars 2007
är det knallarna som blir av en bil med respons du är ute efter? i så fall kan du nog lägga ner med en gång...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
6 mars 2007
Okej,men nu är det ju så att grabben vill ju ha knallar av någon annledning.

Att ställa tändnigen går inte på din bil, såvidare du inte sågar upp hålen på fördelar locket, vilket inte är att rekomendera.

Montera istället dit 3" som du hade planerat, utan slutdämpare och ett fett utblås. Då kommer bilen låta... mycket och nångång ibland kanske du lyckas med en avgasknall!

Måste ju erkänna att det är ganska roligt, men varken bra eller smakfult med avgasknallar. smile

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

2 665 Inlägg
6 mars 2007
Det ser ut som denna grabb inte ens var påtänkt när man hörde avgas knallar på trimmade bilar med förgasare.
Och se en 850 som det smäller om låter bara konstigt.

När jag hör ljudet tänker jag på trimmade bilar kanske för rally eller rallycross inte en orginal stor 850.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

7 120 Inlägg
6 mars 2007
Knallar är coolt smile

På bilar med effekt. Inte en 850 GLE...

Speed FMK
849 Inlägg
6 mars 2007
_fillan_ skrev:
FugitivE skrev:

men men smile

Mvh

men är endast ute efter knallen smile ska ju sätta på ett 3" snart så då vill man panga lite smile

Inget illa menat mot dig fillan för tycker du är en skicklig bilmekare osv, men det är ganska töntigt att ställa in motorn för att få knallar. på en bil som inte har extrem effekt låter det bara dumt. jag får det ibland då jag varvar med min gamla förgasar motor. skrattar dock åt det för det gör att bilen verkar ännu risigare, om de nu går.

Skaffa effekt så får du knallarna på köpet till sist. det är vad jag tycker.

Mvh Ludde

4 Inlägg
6 mars 2007
Det går inte ställa tändningen mekaniskt över huvud taget på dom bilarna.
Det sköter motorstyrenheten själv genom adaptionen....

Skyline R32 GTR
854 R
944 gl
Clio

Smålänning
7 887 Inlägg
6 mars 2007
Går inte ens att ställa tändningen om man ändrar fördelaren. Givaren sitter på vevaxeln. Vill du ha smällar så får du köpa dig en bil med knasare och ställbar tändning, eventuellt en äldre insprutare med rakt rör.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

med lem
1 925 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
Bi0HaZZarD skrev:
_fillan_ skrev:
FugitivE skrev:

men men smile

Mvh

Inget illa menat mot dig fillan för tycker du är en skicklig bilmekare osv, men det är ganska töntigt att ställa in motorn för att få knallar. på en bil som inte har extrem effekt låter det bara dumt. jag får det ibland då jag varvar med min gamla förgasar motor. skrattar dock åt det för det gör att bilen verkar ännu risigare, om de nu går.

Mvh Ludde

det är så jag vill ha det, ska inte smälla när man bara släpper gasen eller så utan när man varvar ut den riktigt och sen släpper gasen ! vart så på min kusins 850se men vettifan hur dom fått till det för den var så när han köpte den....men det är bara när man varvar ut den,,,inte annars..

och för er som snackar om effekt ! jag är itne ute efter någon som helst effekt i denna bil , detta är bara "bruksbil" / "pendlarbil" så någon effekt blir det inte !

ska köpa mig en saab turbo snart, den blir det möjligt vis lite effekt i !

men man är ju bara 18år en gång i livet, o då får  man vara lite pantad i colan osv, vill jag ha knallar så vill jag ! ni som vet hur man gör osv kan ju skriva,,man bhöver inte klanka ner o skriva massa onödiga rader för det !

tack för alla vettiga svar ! ni som skrev dom..

blir JT 3" snart, så vi får hoppas på att den kanske ger en o annan smäll då&då

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
6 mars 2007
När jag varvar ur min golf så det bara skriker om den och sedan släpper gasen så får jag en liten "knall" Men inte alltid. Min har då förknasare, på bmw:n som har insprutning har jag aldrig lyckats få det att smälla. Smäller gör den ju för att det finns oförbränd soppa/luft blanding i grenröret. Annars kan du ändra på kamtiderna så att den öppnar precis i slutet på "tändfasten" då smäller det.

Vet dock inte om din bil kommer att gilla det, eller om någon bil gör det.

410 Inlägg
6 mars 2007
_fillan_ skrev:
Bi0HaZZarD skrev:
_fillan_ skrev:

Mvh Ludde

det är så jag vill ha det, ska inte smälla när man bara släpper gasen eller så utan när man varvar ut den riktigt och sen släpper gasen ! vart så på min kusins 850se men vettifan hur dom fått till det för den var så när han köpte den....men det är bara när man varvar ut den,,,inte annars..

och för er som snackar om effekt ! jag är itne ute efter någon som helst effekt i denna bil , detta är bara "bruksbil" / "pendlarbil" så någon effekt blir det inte !

ska köpa mig en saab turbo snart, den blir det möjligt vis lite effekt i !

men man är ju bara 18år en gång i livet, o då får  man vara lite pantad i colan osv, vill jag ha knallar så vill jag ! ni som vet hur man gör osv kan ju skriva,,man bhöver inte klanka ner o skriva massa onödiga rader för det !

tack för alla vettiga svar ! ni som skrev dom..

blir JT 3" snart, så vi får hoppas på att den kanske ger en o annan smäll då&då

du kan la göra som ja gör me sjuförtin big_smile bara å åka rätt hårt ett tag så grenrör å hela paketet bli varmt, sen vicka lite på nyckeln då brukar de smälla å slå lågor som attan smile annars kan du väll säkert hänga i nån sorts varvtalsspärr som gör att den misständer å har sig men de e nog ingen lätt historia.
Senast redigerat av hanomag (6 mars 2007)

Copyright @ Rybbs Production

Sök