missljud från framhjul,vad göra?

nosferato
13 mars 2007 · 439 Inlägg

bytte till sommarsulor på min bmw 518 -90.
efter några mil har det börjat klonka i vänster framhjul,enbart vid sakta fart o det låter mer när man svänger.
har kollat hjullager,styrleder o att jag använde rätt bultar till hjulen,allt e frioskt o nu vet jag inte vad det kan vara.

någon som kan hjälpa mig?

old,low and slow....
LGM_UNIT
13 mars 2007 · 40 Inlägg

köp en saab:)ne då men de måste va nån led som är klapp

lelleal
13 mars 2007 · 1 150 Inlägg

låter som spindel led faktiskt men är inte säker ...

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
nosferato
13 mars 2007 · 439 Inlägg

ska faktiskt byta mot en saab på fredag...styrled ,spindelled är det inte...

old,low and slow....
lelleal
13 mars 2007 · 1 150 Inlägg

drivknut har du kollat så damasken e hel så de inte massa skit som kommit då kan de börja låta så ...

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
nosferato
13 mars 2007 · 439 Inlägg

sitter väl f f inga drivknutar på bmw,har alltid varit bakhjulsdrivna förutom ix modellerna mm.

old,low and slow....
nosferato
13 mars 2007 · 439 Inlägg

läs inläggen...

old,low and slow....
Dialbo
13 mars 2007 · 124 Inlägg

hehe jag har exakt samma problem på min volvo 850. låter när man kör sakta upp til 40-50 och mest när man svänger? som ett vobblande.
Det hände mig också efter att jag bytte till sommardäck igår! någon som vet vad det kan vara?

Tore Student
13 mars 2007 · 232 Inlägg

Däcket kan ha en ojämnhet, tex att en karda har gått av eller att regummeringen har släppt.

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
nosferato
13 mars 2007 · 439 Inlägg

däcken felfria,har skiftat fram o tillbaka o det hjälper inte.

old,low and slow....
Tore Student
13 mars 2007 · 232 Inlägg

hjullager??

- Vad har du i lådan?
- Kaniner.
- Vad gör de?
- Kaniner...
nosferato
13 mars 2007 · 439 Inlägg

finns inget glapp om man lyfter upp bilen o testar kl 9 o 3 el 12 o sex..ska sätta dit vinterhjulet imorgon o testa om det hjälper.finns ingen anledning att det skulle hjälpa,men änne en grej o bocka av från listan

old,low and slow....
hedley Saaboholic
14 mars 2007 · 3 129 Inlägg

Kolla så att däcket är riktigt åtdraget kan vara så simpelt. samt leta efter glapp om du inte kollat allt.. hjullager..alla leder etc.. räcker att nån hjul bult sitter för löst så börjar det dunka..det var problemet för mig iallafall tongue

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
dj_padde
14 mars 2007 · 1 813 Inlägg

det problemet brukar många komma med nu när man byter däck.. gå bara ut och spänn bultarna så ska du se att dom satt lite löst.. och ljudet försvinner.. wink  därför man alltid ska efterspänna fälgarna när man kört en runda wink  om fälgarna sitter som dom ska så kan du ju börja kolla nått annat som hjullager lr något i den stilen...

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang