Ave ! Jo nu ligger det till så att man samlat pengar i över ett år för att ha råd med en ford mustang 2002-2004 modell, men jag insåg rätt så snabbt att jag skulle gå lite längre och har slutligen beslutat mig för att köpa och importera en ford mustang mach 1 som är den lite vassare modellen.
Jag hade tänkt mig köpa bilen nu till sommar säsongen. Eftersom jag ofta söker på denna modellen på ebay vet jag det ungefärliga priset i USA som brukar vara 140 000- 160 000 svenska kronor
<Tyvärr verkar det vara en hej vild förbannad djungel av lagar paragrafer o skit o mög i vägen för att man skulle kunna importera en bil privat så jag tänkte vända mig till en svensk/amerikansk bilimportör ex exlusive cars, mfl problemet här är bara att de säger att det skulle kosta ungefär mellan 250 000- 300 000 kr, och det anser jag inte bilen vara värd, iaf har jag annat o göra för de pengarna, jag skulle kunna sträcka mig till 230 000 max för bilen.
Nu till frågorna som jag hoppas någon här på garaget kan besvara, Blir det en sån här sjukt dyr tillställning för o importera en bil från USA, eller lägger dessa företag som sysslar med import på en sjukt kraftig summa?
Vet någon av er nån bra import firma som har lägre priser eller vart man kan vända sig om man är fast besluten att få hem detta fanstyg till bil
Har någon privat importerat själv och vet om det är så skräckinjagande som folk säger med papper o hela vilda västern. för jag är totalt okunning både om import, motorer och bilar överhuvudtaget, Jag vill ha en stenhård bil som är snygg, går snabb och passar mitt hetsiga humör.
Så några förslag hur jag skall göra? Några företag som är billigare än ex exclusive cars, Jag är totalt newbie på detta med bilar o hela den biten som sagt så skriv gärna för mycket än för lite, tack på förhand
krav på bilen
ford Mustang mach 1 (ej vanliga GTn)
Manuellväxlad
Svart metallic lack
300 hp+ v8 motor
ej krockskadad eller några repor
ej trimmad av privatpersoner utan det skall vara samma motor sen den släpptes från fabriken.
bör ej ha gått mer än 4000 mil
Jag vet inte riktigt vad mer jag skall tillägga men ni hittar alla detaljer om bilen på denna sidan
http://www.mach1registry.com/index1.htm