4011
Sök

Försäkringsfråga

Saab raggare : )
887 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
.. eftersom nån ******* person inte visste att min bil inte va hans.. så väntar jag nu på att försäkringsbolaget ska börja utreda hur mycke min 9000 aero var värd..

Några som har erfarenheter hur mycke man får ut ca .. om ni fått mer än va ni gett.. lr om dom vart snåla ( vet såklart att de är heelt olika för många, men kan va kul o höra )

Gav ca 40 k för min.. tror ni jag får ut de ?

Turbo.. Because Im worth it :)

*BECE**
334 Inlägg
18 mars 2007
Min kompis voltade med sin opel vectra -97 som totalkvaddades, han tjänade 5-6000 på det

8 910 Inlägg
18 mars 2007
Ett tips är att inte acceptera det första budet du får från försäkringsbolaget.
Fick en bil stulen och fick ett bättre bud efter 2a sammtalet med bolaget.

Har du kvitton på grejer som är utlagt på bilen så ökar chanserna till högre ersättning.
En Aero med 17 ägare från -94 kan vara svår att få ut mer än 30 för.
Senast redigerat av Hamilton (18 mars 2007)

Fotograf på Tierp iDag

Saab raggare : )
887 Inlägg
18 mars 2007
Trådstartare
om jag bara får 30 kommer jag gråta.. för de e väl självrisk osv me sad

Turbo.. Because Im worth it :)

8 910 Inlägg
18 mars 2007
zwich skrev:
om jag bara får 30 kommer jag gråta.. för de e väl självrisk osv me sad

Självrisken kan du ju alltid pruta på wink
Har du 2 eller 5000 i självrisk? Men som sagt förhandla med bolaget och försök att få så mycket som du tycker är rimmligt.
Leta efter en likvärdig bil och kolla vad dom kostar, bilfirma och privat så vet du på ett ungefär var du hamnar.

Fotograf på Tierp iDag

345 Inlägg
18 mars 2007
jag tror de beror på vad de e för försäkringsbolag som har översikt på kvitton osv. jag va personligen inne o visade upp min bil för mitt förra försäkringsbolag och fick högsta betyget både ut o invändigt. sen när en utredning blev på min bil så tog dom ingen hänsyn över de. där de även stod vad bilen var utrustad med osv. hade bilder på allt, men det spelade ingen roll. De du kan göra vilket är en chansning ifall du inte e nöjd med deras bud är att ta opartisk med då finns ju självklart risken att de blir ännu mindre. Du kan även säga att du vill ha en identisk bil emot vad du hade och se vad de har att erbjuda.

Nu vet inte jag vad din bil står i för pris men som du säger det är självrisk oxå att ta hänsyn till. Hoppas du får ut de du vill lycka till !

Sök