Jag förstår inte varför man ska kategorisera allt hela tiden!
Om man är raggare sitter fan inte i bilens värde. t ex att man bara är raggare om man har en bil i toppskick, men har man en bil i sämre skick, ääälskar musiken, att ta en kall öl i baksätet, umgås med goda vänner och lära känna nytt folk då är man inte raggare? för många verkar det bara finnas 2 sorters jänkare, pilsnerpråmar och utställningsbilar? vad klassas min som då? hon har ju ingen showlack, häftiga hydraler eller jättetrimmad motor? å hon är inte böglig å jävlig, sliten inredning och allt annat som hör till pilsnerpråmarna? hon kanske klassas som en volvo (svenssonbil)?
Många som ägar bilarna i toppskick vågar inte ens köra dem ute på stan med risk för stenskott, sen har många av dem inte byggt dem själva men står ändå å skryter över hur mycket dem betalat för den? (samtidigt är det väl säkert det enda dem kan om bilen deras..)
men dem klassas som raggarna då?
Själv ser jag folk som har intresset för äldre bilarna och musiken, ta sig till nån cruising då och då, bara umgås å ha sjukt kul i bilarna i många fall med nått att dricka som det ni kallar för raggare. Själv vet jag inte om jag vill kalla nån för raggare, men vill man kalla sig det så Fine! ska det bli sånt rabalder över det?
Sen finns det självklart folk som bara är ute för att supa.. dem som inte ens har intresset för musiken eller bilen, men sånna måste ju få finnas också?
Sen som många sagt, alla har inte råd med en jänkare men har ändå intresset för äldre bilar och musik å allt annat som hör till, ska man då behöva stå utanför? Inte i mitt huvud!, många av dessa har planer på att skaffa jänk i framtiden, när plånboken tillåter, just nu kanske en volvo är vad man har råd med?
Min första bil var en volvo, sjukt mycket bil för pengarna och den var väldigt trafiksäker. inte helt fel bil att ha så jag vägrar se ner på folk med volvo! har svårt att se mig själv cruisa runt med den dock, men i nödfall.. jaa.. en 142a är faktiskt rätt frän, å amazonerna likaså.
Sen att man ser ner på grabbarna å töserna med a-traktor?? Det är väl för tusan ett friskhetstecken att skaffa en a-traktor? kände många med det när jag var yngre och alla dem har tankar på att skaffa en jänk så fort plånboken tillåter, att dem hade a-traktor när dem va 16 berodde just på att dem var för unga för att skaffa b-körkort just då och det där va det bästa dem kunde åstadkomma just då!
Jag blir så störd på vissa trådar då man drar alla över samma kam..
JessieJames