3170
Sök

Sladdrig växelspak på Calibra

Lumpare
141 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Hoj

Har inte tänkt på detta innan, men min växelspak på calibran är väldigt sladdrig. Ska det vara så?
Den går i alla lägen perfekt, men har man den i ett läge så kan man dra den bakåt ett par cm och dra den i cirklar utan den hoppar ur läget.
Ska det vara så, eftersom det har varit så sålänge jag har haft bilen och det är ett tag.
Någon som vet?

//Lasse
Senast redigerat av LasseLarsson (26 mars 2007)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
26 mars 2007
Nej det ska det inte vara, fråga den lokala opelverkstad vilket som är vanligaste fel i ämnet så får du nya bussningar med största sannolikhet.

Lumpare
141 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
Okej så det kan vara så enkelt som bussningar bara?

med lem
1 925 Inlägg
26 mars 2007
kan säga till 98% att det är bussningarna smile har bytt massvis av sånna på alla olika märken tongue skoda är värst big_smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Lumpare
141 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
hehe ok låter bra det! smile

25 Inlägg
30 juli 2007
så har det varit på m,in calibra ett tag oxå och i dag rasade lådan av nån anledning..hmm

892 Inlägg
30 juli 2007
LasseLarsson skrev:
min växelspak på calibran är väldigt sladdrig. Ska det vara så?
Den går i alla lägen perfekt, men har man den i ett läge så kan man dra den bakåt ett par cm och dra den i cirklar utan den hoppar ur läget.

Samma här. Vore nice att fixa det. smile

Men...

P-Power skrev:
så har det varit på m,in calibra ett tag oxå och i dag rasade lådan av nån anledning..hmm

...det där låter ju inge bra!

Man får väl hoppas det bara är bussningarna då. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

OEM <3
194 Inlägg
30 juli 2007
Länkage kan va sletet med en aning de blir de efter många mil, man dra ändå ganska ofta i spaken och letar växlar ! Bussningarna kan ju va en ide att byta blir säkert bättre men som nytt blir de nog aldrig igen ! MVH Jonas

These days &#9834;&#9835;

Sök