2904
Sök

Matta bakljus, hur göra?

Kapten
65 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
Har en volvo 855 och en 740, met otroligt matta bakljus. Är det någon som har något förslag på hur man kan göra dom lite finare, ekonomin är ganska stram just nu, och jag känner inte för att köpa nya lyktor. Har hört rykten om att det ska gå att stoppa dom i diskmaskinen, och få glasen blanka och fina, någon som vet om detta stämmer, och har testat det? kan ju vara värt att prova det. Annars andra förslag på hur man kan göra, enkla billiga knep gärna

big_smile

Vägverket förstör våra bilar!
& Försäkringsbolagen diskriminerar ungdomar!!!
:mad:

Kettunen
29 mars 2007
Diskmaskinen smälter nog glaset ska du se.. tongue
Men har du provat med sånn finnish sak? Typ som vax medel med fuktande saker i

Kapten
65 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
Ja.. man får ju inte köra tallriksuppvärminen på maskien cool och vattnet har ju aldrig mer än 100 grader celsius i standard tryck, så det borde nog inte vara några problem, plasten tål ju mer än så... Har provat vax, men det är bra i ett par dagar bara, sen kommer det matta fram igen... och ja... använder något jag är riktigt nöjd med, och det är sonax. Det där finnish vet vet inte riktigt vad det är. Inte det de gör reklam om på tv va?
Senast redigerat av Magnum_81 (29 mars 2007)

Kettunen
29 mars 2007
Magnum_81 skrev:
Ja.. man får ju inte köra tallriksuppvärminen på maskien cool Har provat vax, men det är bra i ett par dagar bara, sen kommer det matta fram igen... och ja... använder något jag är riktigt nöjd med, och det är sonax. Det där finnish vet vet inte riktigt vad det är. Inte det de gör reklam om på tv va?

Nee dom gör ingen reklam vad jag vet. Mekonomen brukar ha sånna!
Joo men tror inte att diskmaskinen skulle hjälpa faktiskt. Men du kan ju alltid testa dig fram ju wink Mythen spräcks eller överlever ju bara smile

281 Inlägg
29 mars 2007
Provat att lacka dom med klarlack?

Mvh Jonas

9 Inlägg
29 mars 2007
Jag har gjort iordning miina baklampor på min 855...Jag tog först o slippade ner dem med våtsandpapper. sen så tar man o lackar dem med klarlack de blev en helt ny bil när man har gjort de...winksmile

198 Inlägg
29 mars 2007
Magnum_81 skrev:
Har en volvo 855 och en 740, met otroligt matta bakljus. Är det någon som har något förslag på hur man kan göra dom lite finare, ekonomin är ganska stram just nu, och jag känner inte för att köpa nya lyktor. Har hört rykten om att det ska gå att stoppa dom i diskmaskinen, och få glasen blanka och fina, någon som vet om detta stämmer, och har testat det? kan ju vara värt att prova det. Annars andra förslag på hur man kan göra, enkla billiga knep gärna

big_smile

Testa med klarlack eller med den röda färgen som används för att spreja på lycktor å fräsha upp den röda färgen på lycktorna.

Kapten
65 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
Kan vara någon ide det med

LicensSvetsare
280 Inlägg
29 mars 2007
Bosse bildocktor (hahaha jag vet)  använde Autosol och det blev bra, kostar inte många kronor!

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

Idiot..
285 Inlägg
29 mars 2007
Kör dom inte i diskmaskinen bara.
Mins du inte hur plastmuggar brukar bli?,dom blir ju helt matta som om någon hade varit och slipat på dom

Kapten
65 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
AudiS skrev:
Bosse bildocktor (hahaha jag vet)  använde Autosol och det blev bra, kostar inte många kronor!

Har använt autosol på 740in.... det blev bara värre... gnodde som en gris!

Idiot..
285 Inlägg
29 mars 2007
Magnum_81 skrev:
AudiS skrev:

Har använt autosol på 740in.... det blev bara värre... gnodde som en gris!

Autosol fungerar ju som ett jätte fint slipmedel.
Så det blir ju bara värre hmm

LicensSvetsare
280 Inlägg
29 mars 2007
Jag har aldrig testat, säger bara vad jag såg, och när han gjorde det så blev det fint!

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

1 723 Inlägg
29 mars 2007
jag har polerat lite med autosol och sonax scratch remover. Finns bild på bakljusen bland mina bilder.

Sök