2757
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Uppdate!
Jo och ida blev de snöblandat regn hmm verkar fan inte hinna nåt den här helgen,, kanske inte nästa heller.. men helgen efter det jobbar flickvännen.. så då lär ju jag göra nåt..
Men ska iallefall skruva dit takluckan tillsvidare tills jag fått tag i en ny skena.. fick lite tips ida till olika företag.. dock vet jag inte va jag skulle säga till dem så jag drog iväg ett mejl smile

Men ska ringa dem senare när jag vet exakt va jag behöver nytt..
Blir trodligen slipgrund och lack påsidolisterna i veckan om man jobbar på bar sen med smile
Så det står inte helt stilla men lite segt gåre.. men men.. sånt är livet tongue

Skrev etyt mejl till killen som ska pressa mina bränsleslangar och kopplingar ida.. så får se när svaret kommer, hoppas att de går bra så jag kan fortsätta med ihopmonteringen smile

Keep it up nu för fan Kim big_smile

Illustratör
826 Inlägg
2 mars 2008
kimpan_90 skrev:

Keep it up nu för fan Kim big_smile

wink

Tänker...

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
2 mars 2008
Fan då, inget går din väg längre verkar de som..

Men säger som innan, sluta inte jobba för de! Bättre tider kommer ! wink

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
2 mars 2008
Håll modet uppe, nsrt har du körkort. Det kommer bli så fint detta.

http://www.bildelsbasen.se/index.php?in … amp;limit=

Slösurfade och hittade lite, till MB 190

Lev livet, det kan ta slut fort

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
2 mars 2008
Ja, kom igen nu, se det så här nu kan det bara gå uppåt.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

dARKiE
5 031 Inlägg
2 mars 2008
kom igen nu kimpan,
titta på min mercedes tror du inte den har strulat för mig också?
Jo, fyfan.. det var bara att kämpa vidare! Titta på den nu, tycker jag har lyckats bra med den ialf!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

4 299 Inlägg
2 mars 2008
kimpan_90 skrev:
Jo  de har jag men bilen står i carporten nu och tältet är lite sönder tongue

Silvertejp wink

Adde666
2 mars 2008
Fin merca du har fått till:)
ang taklucke grejen så ska jag kolla om jag har en sån:)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Fan då, inget går din väg längre verkar de som..

Men säger som innan, sluta inte jobba för de! Bättre tider kommer ! wink

Mvh Magnus

Nä de gör ju inte det hmm

Jo jag ska fortsätta kämpa vidare smile
Mvh Kim

darkwizard
Jo det är bara att bita ihop och kämpa på smile
Snart så kommer ju kortet..

Tackar för Sidlänken med! smile
Mvh Kim

Trozzo
Jo det är så man får tänka smile
Mvh Kim

Darkie
Jo jag får kämpa på smile

Jo de ligger lite tid bakom den kan jag tänka mig smile de gör de väl bakom de flesta fina bilarna..
Jo du har lyckats bra som fan! smile

Mvh Kim

Rallyhalle

Haha, precis wink
De är va tältet hålls ihop av nu tongue hehe

Mvh Kim

Adde666
Tackar och bockar smile

Okej, Mycket vänligt smile
Söker dock hela "Hållaren" till delen oxå..
Men bara jag får tag i en sån där del så kan jag säkertmecka ihop något eget smile

Mvh Kim

2 655 Inlägg
3 mars 2008
Det lät ju billigt med 2500kr/sida.. sad

Nej lite motgångar är det alltid i ett bygge.. Tyvärr så brukar de ju komma i ett stim oftast.
Hoppas att du får iordning på takluckan snart..
Hur går det i övrigt med montering och allt?

Bit ihop och kämpa på..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Uppdate!

Tja alla!

Idag fick man ett mel som bekräftade att mercedes 200 (w124) an har likadan kostruktion på takluckan..
Så stod det en mercedes 200 på skroten smile
Dock såg det ut så här när jag meckat ner hela ramen runt takluckan..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/271415_bdo4mk.jpg
Så här ser delen ut som jag meckade lös ida.. dock är själva "gjutna ramen" av..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/271417_ovj456.jpg
Trode att jag kunde använda skenan som pajjade på min iallefall och fixa ihop nåt.. men så va den av på 200an med hmm

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/271420_hcybwn.jpg
Där vid "Hålet" sitte den där delen fast.. tänkte nita dit en ny på min bil om själva skenan varit hel.. men de va den ju dock inte hmm

Bara att leta vidare..
Mvh Kim

1 997 Inlägg
3 mars 2008
Fan va surt för dig då....Tycker verkligen synd om dig nu med alla motgångar, nån jävla gång måste dom ju ta slut!mad

Du har inget annat du kan pyssla med under tiden du väntar på en sån skena? Hur går de med högtalarna i kartfacken?

Förresten så tror jag inte att jag har sagt hur jävla grym din taklucka e! tongue

Keep it up så ordnar de sig nog smile
Mvh/Fredrik

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Streckkoden skrev:
Det lät ju billigt med 2500kr/sida.. sad

Nej lite motgångar är det alltid i ett bygge.. Tyvärr så brukar de ju komma i ett stim oftast.
Hoppas att du får iordning på takluckan snart..
Hur går det i övrigt med montering och allt?

Bit ihop och kämpa på..

Jo satan så billigt sad
Ja de va väl något man får leva med, dock har man aldrig varit med om det tidigare så de känns lite surt tongue

Jo, jag ska skruva på takluckan i helgen hade jag tänkt så de sitter där iallefall smile
Sedan blire montering av lite mer lister och antenner osv..

Men sen så ska cips till sidolisterna införskaffas (en dyr historia) sedan ska de monteras smile så de finns lite att göra.. trycka bränslerör osv.. de kommer trodligen ordnas med.. så det finns lite hopp Kvar smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
isak90 skrev:
Fan va surt för dig då....Tycker verkligen synd om dig nu med alla motgångar, nån jävla gång måste dom ju ta slut!mad

Du har inget annat du kan pyssla med under tiden du väntar på en sån skena? Hur går de med högtalarna i kartfacken?

Förresten så tror jag inte att jag har sagt hur jävla grym din taklucka e! tongue

Keep it up så ordnar de sig nog smile
Mvh/Fredrik

Jo de känns lite piss.. men va går livet ut på annars?

Jo de har jag ju.. en massa tongue fixa klart kartfacken, fixa mina nya bränsleledningar sedan en massa mer grejer.. montering.. fyfan har mycket att göra men i helgen ska lite mer fixas, ska skruva dit takluckan så den ligger på plats iallefall och är fastskruvad.. får ta av den när jag får tag i delar helt enkelt..

Tackar och Bockar Fredrik! smile

Jo de hoppas jag me på smile
Mvh Kim

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
3 mars 2008
Du skulle ju fått det svetsat, eller var det av plast? I vilket fall så finns det ju plastsvets också. Surt värre hmm

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Mäki skrev:
Du skulle ju fått det svetsat, eller var det av plast? I vilket fall så finns det ju plastsvets också. Surt värre hmm

Jo men de gick inte att svetsa.. var gjutet..
Jo hmm
Men bara att kämpa på smile
mvh kim

427 Inlägg
3 mars 2008
Tråkigt att höra Kim, men man måste ju säga att du haft lite motgångar jämfört de allra flesta som tar sig an ett projekt. Själv blev man ju blåst på 6papp från Jämtlands Bildemontering...innan jag börjat göra nåt med bilen...hehe. Aja, som du säger - bara att bita det sura äpplet och kämpa på. Finns ju alltid annat du kan göra!!

//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!

4 299 Inlägg
3 mars 2008
Fan de va ju jobbigt hmm Men nu vet du att ditt sökområde utvidgas wink Lite större chans att hitta en ny då smile

Så de går ju lite åt rätt håll iaf wink

Kämpa på kim, turen lurar bakom hörnet bara wink

/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Lifeabuser skrev:
Tråkigt att höra Kim, men man måste ju säga att du haft lite motgångar jämfört de allra flesta som tar sig an ett projekt. Själv blev man ju blåst på 6papp från Jämtlands Bildemontering...innan jag börjat göra nåt med bilen...hehe. Aja, som du säger - bara att bita det sura äpplet och kämpa på. Finns ju alltid annat du kan göra!!

Jo de är nog så.. finns folk som haft motgångar sedan start, själv har det gått strålande till nu.. hmm
Jasså hmm fyfan va surt sad Jo de är ju det! Tackar för de fina orden smile

Jo de finns lite att göra.. ska testa högtalarlådornas pass förmåga, men först måste bilens inredning vara i men finns en massa pill kvar..
Ska nog ut ikväll tror jag smile

Rallyhalle

Jo, Precis smile
Jo de går åt rätt håll nu.. bara man får tag i en ny mercedes 200 eller 190 så vet jag exakt va jag ska lossa smile

Japp de ska jag och desamma smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
Uppdate!

Tja alla!

Har letat slutsteg mest "hela" dagen jag varit hemma..
Ska börja ta bort soppa ledningarna nu under bilen till helgen så det kanske trycks på rör på kopplingarna till nästa vecka..
Sedan så letar jag vidare efter någon med en taklucks ram tongue
Men mer har inte hänt.. under helgen kommer det iallefall hända lite smile

Dock så blire inge mer me kartfacken förens grejerna i bilen är monterade så man kan testa så de passar innan man fortsätter smile

Men ska försöka skicka farsan till biltema så man får hem svart färg till mattorna så de kan bli svarta smile

Mvh Kim

Sök