Tjena har hållt på och skruvat endel med bilen nu som slirar på kopplingen pga att det kommer olja på lamellerna, har redan rivit ner allt engång å bytt utgående packbox från motorn men det hjälpte inte. Efter det funkar inte hastighetsmätaren heller, så min först fråga blir då vart hastighetsmätargivaren på en 200sx sitter? och det jag misstänker nu är att oljan kommer ifrån växellådan kanske med lite tur finns det bara lite för mycket olja i den nu, så hur mycket olja ska det vara i och vart är det rätta stället att hälla i det på?
Det ska vara 2.3 L olja i v-lådan, jag hällde på min innan jag satte dit växelspaken. Sen finns det en plugg på sidan man kan skruva bort, då är det bara att hälla på uppifrån och när det läcker ut ur hålet är det lagom.
Lycka till!
Tack då har jag bara frågan om vad som är hastighetsmätargivaren kan ju vara bra å se hur fort man kör..
och fyll inte på olja innan du har skruvat av givaren
menar du hastighetsmätar givaren? och isf varför inte?
för då rinner det ut olja och enligt verkstadsboken ska det vara 2,4 liter
hehe isf menar du nog "skruvat på givaren" inte av tack iaf... var ett kullager som hade gått sönder och den i sin tur hade tagit sönder packboxen, så nu är lådan isärplockad så man kan ta ur alla flisor som blev av kullagret.