2231
Sök

Den dummaste lögnen/kommentaren du hört från en bilintresserad :P

Självlärd
3 083 Inlägg
12 april 2013
Jonte-K skrev:
mbadriver skrev:
Jonte-K skrev:
Förra sommaren var jag och några till på dragracing.

Vi kom till att prata om v8orna hur de var uppbyggda osv, så säger en av polarna att v8orna enbart har 4 cylindrar, men 8 kolvar.... Vi skrattade åt han, men han sa helt seriöst att han hade rätt...Tills en gubbe förklarade det åt han och visade runt i en motor.. big_smile sad

Haha å hur fan hade han tänkt att de skulle funka? xD big_smile

Hahah, jag vet inte hur han hade tänkt! big_smile

Det är mycket enkelt. Det sitter dubbla kolvar i varje cylinder. När den ena åka ner åker den andra upp. Och det med hjälp av en mycket välbeprövad kolvuppstötarfjäder.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

244 Inlägg
12 april 2013
Volvo142_73a skrev:
Jonte-K skrev:
mbadriver skrev:

Haha å hur fan hade han tänkt att de skulle funka? xD big_smile

Det är mycket enkelt. Det sitter dubbla kolvar i varje cylinder. När den ena åka ner åker den andra upp. Och det med hjälp av en mycket välbeprövad kolvuppstötarfjäder.

Jo men nu när du säger det så e de ju ganska självklart wink

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis

1 080 Inlägg
12 april 2013
mbadriver skrev:
Volvo142_73a skrev:
Jonte-K skrev:

Jo men nu när du säger det så e de ju ganska självklart wink

Eller en stirling-motor av beta-typ smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
20 april 2013
Här kommer en favorit till:

En kille på klassen är en riktigt hårdkokt BMW-fanatiker av värsta kaliber, skriver ///MPOWER på allting, ja ni fattar. Vi satt och snackade om någonting och vid en punkt så säger han att han ska ha 1000 hästar i sin BMW förstabil, på fullt allvar givetvis. Så vi frågar hur han hade tänkt lyckas med det vid 18 års ålder och första året på fordons, och han svarar "Stoppa i en Corvettemotor"

Vi försöker förklara för honom att då är det ingen BMW längre, och han bara säger "BMW med Corvettemotor", till slut så tröttnade vi och vände oss åt ett annat håll och diskuterade nått annat.

Och en jag hittade på Garaget nyss:

En kille vill höja varvstoppet på sin Golf 2 1,8, och någon frågar "Varför?" och svaret kommer som en rak höger:

"För att kunna köra snabbare och bilen ska dra mindre sås" big_smile
Senast redigerat av -Westerlund- (20 april 2013)

469 Inlägg
21 april 2013
-Westerlund- skrev:

En kille på klassen är en riktigt hårdkokt BMW-fanatiker av värsta kaliber, skriver ///MPOWER på allting, ja ni fattar. Vi satt och snackade om någonting och vid en punkt så säger han att han ska ha 1000 hästar i sin BMW förstabil, på fullt allvar givetvis. Så vi frågar hur han hade tänkt lyckas med det vid 18 års ålder och första året på fordons, och han svarar "Stoppa i en Corvettemotor"

Vi försöker förklara för honom att då är det ingen BMW längre, och han bara säger "BMW med Corvettemotor", till slut så tröttnade vi och vände oss åt ett annat håll och diskuterade nått annat.

En kille vill höja varvstoppet på sin Golf 2 1,8, och någon frågar "Varför?" och svaret kommer som en rak höger:

hahahahaha vad får honom att tro att det är så lätt att kräma ur 1000hk ur en corvettemotor? kostar lite pengar det med wink

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
21 april 2013
exoop skrev:
hahahahaha vad får honom att tro att det är så lätt att kräma ur 1000hk ur en corvettemotor? kostar lite pengar det med wink

Haha jadu, det kommer många kloka uttalanden från det här gänget, tror jag ska skriva en bok med alla fyndigheter och sälja på avslutningen tongue

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
21 april 2013
exoop skrev:
-Westerlund- skrev:

Ungefär som tolvåringarna på youtube som konstant påstår att man får 1200hk ur en Supra motor genom att bara ställa upp laddtrycket, en Skyline gör 400 blås med andra fälgar osv tongue

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 080 Inlägg
21 april 2013
Thunderbird88 skrev:
exoop skrev:
-Westerlund- skrev:

"För att kunna köra snabbare och bilen ska dra mindre sås" :D

hahahahaha vad får honom att tro att det är så lätt att kräma ur 1000hk ur en corvettemotor? kostar lite pengar det med ;)

Ungefär som tolvåringarna på youtube som konstant påstår att man får 1200hk ur en Supra motor genom att bara ställa upp laddtrycket, en Skyline gör 400 blås med andra fälgar osv :P

Och du menar då att de inte gör det? Jag har allt oxå läst de sakerna på internet, så det stämmer visst!

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

6 688 Inlägg
21 april 2013
pontiacen skrev:
Thunderbird88 skrev:
exoop skrev:

Ungefär som tolvåringarna på youtube som konstant påstår att man får 1200hk ur en Supra motor genom att bara ställa upp laddtrycket, en Skyline gör 400 blås med andra fälgar osv tongue

Och du menar då att de inte gör det? Jag har allt oxå läst de sakerna på internet, så det stämmer visst!

De som inte står här står på rejsa.. big_smile

De/Dem

Bondmeckare
246 Inlägg
21 april 2013
Satt och diskuterade lite angående BMWs automatlådor vid lunchen med några polare. Ena polarn påstod att det är någon BMW-modell som är utrustad med en låda som bara tål 10Nm mer än vad motorn som sitter original ger. Vi skrattar lite och en annan polare säger: Fan vad bra, då kan man ju trimma som fan utan att den rasar (bör tillägga att han inte är så smart alla gånger...) Vi andra skrattar ännu mer och han frågar varför. Vi säger att 10Nm inte är någonting och han säger försiktigt: Aha, sa du 10, tyckte du sa 10000... roll
Senast redigerat av Bamzefan (21 april 2013)

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)

409 Inlägg
21 april 2013
har hört från en att nyare Saab(9-5 9-3 nån av dom var det) växellådor ska sluta fungera av att bara lägga mobilen på dom(Iphone).  hur nu det skulle gå till tongue.

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

1 215 Inlägg
23 april 2013
min syster trodde på fullaste allvar att cadillac är norskt efter att ha sett babas bilar när den kom ut wink

430 Inlägg
24 april 2013
Pavva skrev:
min syster trodde på fullaste allvar att cadillac är norskt efter att ha sett babas bilar när den kom ut wink

haha ja å henry ford hette fjord... smile rolig film annars

Mopar or no car!

1 722 Inlägg
28 april 2013
haha min morsa : Är batteriet slut ?? roll
, när larmet gick i bilen för att hunden var inne i bilen .......
hon är inte ett dugg bilintresserad....

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
28 april 2013
"Fan vilken fräsch gammal bil"

...Min rostiga V4. tongue

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
28 april 2013
Noart skrev:
"Fan vilken fräsch gammal bil"

...Min rostiga V4. tongue

Kanske bara ville vara snäll big_smile
Fast jag har fått samma kommentarer om hur fräsh bilen är när den är hemsk! Kanske dom tycker synd om en? tongue

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

27 Inlägg
18 maj 2013
Underbar tråd, tog ett tag att plöja igenom den smile

Skulle sälja min gamla kawasaki 250 2 takt och muppen som kom för att kolla på den gick runt och vela länge och sen kände han på kompen (stog i annonsen att det var dags att byta kolv, inte för att den var slut utan för att den hade gått så pass många timmar) och utbrast "fan den måste ju vara helt slut i motorn, den har mycket mindre komp än brorsans!" då säger hans kompis som är med "idiot din bror har en 710 4 takt med trasig decomp." och går därifrån och skäms. Var lite svårt att hålla sig för skratt då smile

När jag var 18 och precis hade köpt min 200sx skulle jag köra en tjej kompis och hon frågade hon "är det svårt att sätta i lustgas? för det skulle hon också vilja ha" svarade "hmmm vet inte har aldrig provat hurså?" till svar fick jag "ja men är det inte det som pyser när du växlar?" och då eftersom jag inte vill totalt idiot förklara henne fick jag ta en lång berättelse hur en turbo och dump funkar smile

varför åka rakt när man kan åka brett?

236 Inlägg
18 maj 2013
Sergeant Snigel skrev:
[...]
När jag var 18 och precis hade köpt min 200sx skulle jag köra en tjej kompis och hon frågade hon "är det svårt att sätta i lustgas? för det skulle hon också vilja ha" svarade "hmmm vet inte har aldrig provat hurså?" till svar fick jag "ja men är det inte det som pyser när du växlar?" och då eftersom jag inte vill totalt idiot förklara henne fick jag ta en lång berättelse hur en turbo och dump funkar smile

Varför förknippar folk lustgas med dumpljudet?!
Jag har träffat skitmånga som också trott det! Är det kanske Fast and the furious som lurar alla icke-bilkunniga?

Power is measured in dB

Meldem
4 137 Inlägg
18 maj 2013
Sergeant Snigel skrev:
Underbar tråd, tog ett tag att plöja igenom den smile

Skulle sälja min gamla kawasaki 250 2 takt och muppen som kom för att kolla på den gick runt och vela länge och sen kände han på kompen (stog i annonsen att det var dags att byta kolv, inte för att den var slut utan för att den hade gått så pass många timmar) och utbrast "fan den måste ju vara helt slut i motorn, den har mycket mindre komp än brorsans!" då säger hans kompis som är med "idiot din bror har en 710 4 takt med trasig decomp." och går därifrån och skäms. Var lite svårt att hålla sig för skratt då smile

hahahaha !!!

1 422 Inlägg
18 maj 2013
CustomSS1 skrev:
Sergeant Snigel skrev:
[...]

Varför förknippar folk lustgas med dumpljudet?!
Jag har träffat skitmånga som också trott det! Är det kanske Fast and the furious som lurar alla icke-bilkunniga?

Tycker inte fast & furious gör det heller faktiskt tongue Nog för att de lustgasar som fan i de tidigare filmerna men ser inte kopplingen lustgas - turbodump där heller faktiskt. Är man okunnig och så drar man sina egna slutsatser och ja, på den vägen är det väl smile

Sök