Får inte bort mina låsbultar, vad kan man göra?

svant
25 maj 2007 · 21 Inlägg

Tja!

Tänkte kolla om det är någon mer än jag som har lyckas tappa bort sina låsbultsnyckel?
hur ska man göra för att få bort fälgarna utan att skada dom?
har hört att man kan svetsa dit ett rör och sen en mutter på det men släpper väl lacken på fälgarna? dom var så trötta på det på däckfirman här så dom ville ha 4000kr för att ta bort dom, skulle ju lika gärna kunna kapa isär fälgarna och köpa nya näst intill.
ge mej några goda råd nu.

AeroMalm BMW fantast
25 maj 2007 · 1 172 Inlägg

spänn dom andra bultarna hårdare, så blir låsbulten lösare, så kanske det går och lossa med nåt annat verktyg... tryck  in en flaktång och vrid om elr nåt.. ahr jag gjort på min förra bil..

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Xuri One Man Clan
26 maj 2007 · 4 287 Inlägg

Att ta bort Låsmuttrar går på diverse sett och om man ska svetsa låsbultarna (beror på sort och material) så kan man tex ta lite tjockare tejp runt hålet och sedan smeta på massa  fett som både kyler och "tar hand om sotet" och då klarar man sig  oftast utan att svetsstänket missfärgar eller skadar fälgen ...men att svetsen skadar fälgen när man ska lossa på bulten sen är lite vanligare om man inte är bra på att svetsa .. är de volvo orginal bultar ?

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Xuri One Man Clan
26 maj 2007 · 4 287 Inlägg

andra knep kan jag men det är ju som att förklara för hela sverige hur man bryter upp dörrar och dyrkar upp lås.. kan kanske tas via pm

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
bilstylarn Avstängd
26 maj 2007 · 329 Inlägg

aj just de. skickat pm istället;)

Senast redigerat av bilstylarn (26 maj 2007)

Xuri One Man Clan
26 maj 2007 · 4 287 Inlägg

bilstylarn skrev:
aj just de. skickat pm istället;)

Bara för att jag skrev det så måste inte de betyda något
jag vet för det första inte vad han har för hjulbultar nu så vem vet om jag har några knep ?

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Jerry Reparatör
26 maj 2007 · 306 Inlägg

Kanske kan slå på en lite för liten hylsa och sen lossa den som vanligt.
Brukar funka.

Andreashakansson Jag är en av dom, Busen på vägarna
26 maj 2007 · 277 Inlägg

brukar finnas sånna nycklar å köpas..så ficka jag göra då jag bytte mina motorsportfälgar jag hade på min CRX..funkade fint det med

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"
iceman19
26 maj 2007 · 98 Inlägg

finns sånna hylsor som ä gängade..när du skruvar på den så drar den bulten mä sig ut..brukar finns på dom flesta bilverkstäder..

StiFf Wankel
26 maj 2007 · 1 080 Inlägg

jag fick hjälp på verkstad med en sån gängad nyckel..tog 2 sek och dom tog inte ens betalt för det

MDS Västerås
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang