billig bilförsäkring?

jocke_gronberg
3 september 2009 · 4 586 Inlägg

Ett försäkringsbolag ska inte enligt mig bara vara billigt utan bra också.

Kör allt på trygghansa. hemförsäkring,olycksfall,mc,bil får då rabatt och bra service

Golfen jag har kostar 238kr/mån på trafik och fyrhjulingen 216kr/mån helförsäkring

BBAD Utbildad hobbymekare
3 september 2009 · 1 125 Inlägg

ca 3600 på saaben ½ försäkring hos trygg-hansa

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
daeny
23 september 2009 · 4 Inlägg

Billigaste för mig och min Peugeot 306 XR-95 3900kr på folksam när jag letade runt.
Provade att göra min sökning via Isplanet.com  fyllde i alla nödvändiga uppgifter och de sökte reda på de billigaste alternativen i prisordning. Fyllde även i mitt mobilnummer och inom 2 minuter så ringde dem upp mig och ville göra sökningen åt mig. På detta viset kom jag ner yttligare 500:-   så betalar 3400kr / år.  mycket nöjd.

Senast redigerat av daeny (23 september 2009)

Opelmadness German cars, quality and beyond
23 september 2009 · 8 197 Inlägg

Den billigaste försäkringen jag hittade till min bil var Aktsam, men då måste man vara över 24 år...
4100 i helförsäkring på min GTS.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
master_-
23 september 2009 · 730 Inlägg

Aero T16 skrev:
Det klart billigaste på mig är:

www.dina.se

Har också sett att som är billig.

Men hur bra är dom? För jag har sett bilar med stora bakrutesdekalare Som det står något med stil "Vill du bli lurad anlita Dina Försäkringar"

daeny
23 september 2009 · 4 Inlägg

master_- skrev:

Aero T16 skrev:
Det klart billigaste på mig är:

www.dina.se

Har också sett att som är billig.

Men hur bra är dom? För jag har sett bilar med stora bakrutesdekalare Som det står något med stil "Vill du bli lurad anlita Dina Försäkringar"

Jag har nog sett en sådan dekal också! och för min del var föräkringen dubbelt så dyr än vad jag betalar nu.

master_-
23 september 2009 · 730 Inlägg

daeny skrev:

master_- skrev:

Aero T16 skrev:
Det klart billigaste på mig är:

www.dina.se

Har också sett att som är billig.

Men hur bra är dom? För jag har sett bilar med stora bakrutesdekalare Som det står något med stil "Vill du bli lurad anlita Dina Försäkringar"

Jag har nog sett en sådan dekal också! och för min del var föräkringen dubbelt så dyr än vad jag betalar nu.

Jaså dyrare, När jag har jämfört försäkringar så slutar det alltid nästan att dom är x antal tusen billigare.

Har dock aldrig täcknat någon försäkring där.

einherjer
23 september 2009 · 587 Inlägg

Jag har mina på Moderna försäkringar och Bilsport & Mc.

Xoff Volvo tönt... =)
23 september 2009 · 2 344 Inlägg

Ni som kollar på de lite billigare försäkringarna, kolla runt så de verkligen betalar också!

vissa försäkringsbolag betalar inget som bilen inte hade när den rullade ut från fabrik...

Jag har volvia nu på V70in å har inte haft problem med dem, fick utan problem ut en ny vinge när dom ryckte min gamla...

Morsan vet jag har LF å de har vid 2 tillfällen betalat hennes gigantiska frontbåge hon har på sin Jeep å den är inte ens laglig att bruka på väg... hade verkligen "dina", "atava" och dessa gjort det?

och fundera på följande senario, du har varit med i en olycka med annan bil som står på LF, det är tvister om vem som vållade olyckan, vem tror du vinner då? lilla "dina" eller gigantiska "LF"?

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
discokapten Kapten på disco!
23 september 2009 · 1 729 Inlägg

Kan säga att Atava är den absolut billigaste för mig, dock är dom helt värdelösa att ha att göra med, men är det bara trafik för en brukshink så visst, varför inte. Men om man har något som faktiskt är värt något så tycker jag gott man kan kosta på något seriösare.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Fellow
23 september 2009 · 1 581 Inlägg

Haha, alltså. Jag kan inte ha något annat än volvia på min bil. Alla ligger runt MINST 18000 kr om året på min bil. Volvia 13 000 kr om året o de är fan fortfarande för högt.

Är 21 år btw.

Senast redigerat av Fellow (23 september 2009)

volvoentusiasten
23 september 2009 · 4 005 Inlägg

vykan skrev:
lite sent svar,men bättre sent än aldrig

Jag som varit med om massor me grejer, stölder,krascher o allt..


Jag hade Aktsam när jag frontalkrockade..Det va de sämsta man kunde ha, men billiga va dom


Ta kontakt med t.ex nåt förbund för trafikskadade och fråga där vilket bolag som dom tycker är bäst att ha göra med vid skador etc..


För det är inge skoj o var skadad o sen behöva tjafsa i flera år..För det orkar man inte (eller kvinna)

Jag har själv aktsam och de har ALDRIG bråkat med mig vid ersättningsfrågor, tvärtom.
Aktsam är ju ett dotterbolag till trygghansa. De har tillgång till samma saker som trygghansa men lite sämre telefonisupport, mer kontakt via epost osv.

Edit, meningen med mitt inlägg var att fråga dig var varför du tycker det var det sämsta du har haft

Senast redigerat av linuslinje (23 september 2009)

gusha
10 februari 2010 · 3 Inlägg

Har kört med Trygg Hansa som funkat bra. Men här fanns ju tips om andra vettiga försäkringsbolag. Verkar oxå finnas bra sajter nu som jämför bilförsäkringar. Insuroo jämför bilförsäkringar och så kan man hitta bilförsäkring billigast på Bilförsäkringen.se enligt dem. :-)
/G

stahre
10 februari 2010 ·

Aero T16 skrev:
Det klart billigaste på mig är:

www.dina.se

Vet inte om dom var speciellt billiga, 15136kr för halvförs. på min 850... Tycker jag var att ta i

ascona_76_80
28 april 2010 · 2 Inlägg

letar försäkring till min '80 ascona b 2,0... moderna ville ha över 13000... för frafik!! hmm

davel
28 april 2010 · 347 Inlägg

Fick precis besked om min bil big_smile

1170kr/år i helförsäkring med max sträcka 1000mil

Inte illa eftersom min förra försäkring gick på 17500kr/år med max sträcka 500mil

Bilsport & MC Entusiastförsäkringar tack för att ni finns!

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
sandzoo
28 april 2010 · 2 072 Inlägg

kolla in på www.compriser.se där har du sammlade bilförsäkringar.. jag kollar alltid där innan jag försäkrar min bil.. sparar många slantar wink

Sandzoo i da house
StefanNyqvist
28 april 2010 · 172 Inlägg

Folksam kör jag på, dom är bra att ha och göra med. Kanske inte billiga, 17500 på Skylinen om året och 13000 på T5'an

// Stefan - Mariestad \\
# Nissan Skyline R33 Gts-t Spec 2 -96
# Hyundai i40
Sven74
12 juli 2011 · 2 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
Ett försäkringsbolag ska inte enligt mig bara vara billigt utan bra också.

Kör allt på trygghansa. hemförsäkring,olycksfall,mc,bil får då rabatt och bra service

Golfen jag har kostar 238kr/mån på trafik och fyrhjulingen 216kr/mån helförsäkring

Har också funderat på att flytta över allt till ett bolag för att få en liten rabatt. Smidigare med ett ställe att ringa till med om något skulle hända.

CarpeDiem German Engineering
12 juli 2011 · 9 081 Inlägg

Jämför försäkringspremierna hos www.compricer.se

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang