Växlarna hoppar ur!!!! ?

Zebbe
19 juni 2007 · 4 Inlägg

Växlarna hoppar ur på min audi när man släpper gasen, fungerar finfint när man kör men så fort ma släpper gaser hoppar växlarna till friläge!! vad är felet? och vad ska man göra?

ironhead volvoraggare
19 juni 2007 · 4 776 Inlägg

Zebbe skrev:
Växlarna hoppar ur på min audi när man släpper gasen, fungerar finfint när man kör men så fort ma släpper gaser hoppar växlarna till friläge!! vad är felet? och vad ska man göra?

kan det vara synkningen eller nått. eller kanske för att du släpper gasen:D

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
DoomDevil
19 juni 2007 · 113 Inlägg

Hade en audi 80 som gjorde så. Orkade aldrig ta itu med det så jag sålde bilen.
Lite charmigt att hålla växelspaken på plats dock tongue

Mazda Miata (1991)
Toppe
20 juni 2007 · 20 Inlägg

det är växellåds fästet/gummit som murknat...lägg dit ett nytt så fungerar det! smile

BMW E28 M535 Turbo "Toppes Turbohaj" (1985)
Zebbe
21 juni 2007 · 4 Inlägg

till Toppe. är de något som man kan byta själv, ?

mellowd Drop Shop
21 juni 2007 · 926 Inlägg

Zebbe skrev:
till Toppe. är de något som man kan byta själv, ?

har man rätt verktyg så går det smidigt. Var försiktig bara, bultarna lät sitta utav bara helvete och sånt är inte skoj att dra av smile

Tom Darth Vader
23 juni 2007 · 1 644 Inlägg

Har samma problem med min renault, vart är det man byter det gummit för den ovetande?

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Tom Darth Vader
11 juli 2007 · 1 644 Inlägg

Ingen som  kan utveckla detta mera?

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Ertiyed
12 juli 2007 · 349 Inlägg

Jag har ocksa problem med att 2:an hoppar ur med det ar alltid. aven vid acceleration och in bromsningar osv. beror visserligen pa en sliten vaxellada. hehe

Eisenhut
12 juli 2007 · 1 827 Inlägg

Du har Motofästen och växellådsfästen som är gjorda i gummi oftast.

En motor rör sig när du gasar och släpper gasen pga kraften från drivaxlarna mm. Dessa bussningar slits såklart ut av tid och all rörelse efter ett par tusen mil och det är någon av dessa som är helt slut i detta fallet. Detta gör att motorn och växellådan rör sig för mycket och växellänkaget räcker inte till, och därför så hoppar växeln ur.

Byt helst alla motorfästen och växellådsfästen då det är lika bra, så ska du se att problemet är bortblåst.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang