7084
Sök

byta oljan i växellådan.

2 600 Inlägg
25 juni 2007
Trådstartare
hej undra om man behöver bytta filter om man bytter oljan i växellådan? eller är det bara att töma ur den gammla oljan och i me ny?

gör som jag kör gubba racer=)

905 Inlägg
25 juni 2007
om det ä rväexellåds olja du ska byta så har jag än inte sett nån bil med filter till den oljan. brukar bara vara att tömma ur och fylla på med nytt.

2 600 Inlägg
25 juni 2007
Trådstartare
okej då vet jag de tack=)

Meister
6 763 Inlägg
25 juni 2007
De satt filter på P-G-lådan som sitter i camaron.. men de tror jag aldrig va bytt innan jag bytte.. Men de är nog bara att släppa ur och hälla i ny olja

2 600 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
det är på scorpion jag ska bytta så men filtert är inget man bruka bytta eller ?

4 767 Inlägg
26 juni 2007
Kan nästan säkert säga att där inte sitter något filter på en Scorpio.. så det är bara att byta oljan! Därimot kan det vara idé att sätta dit en ny fräsch oljeplugg med packning, så får du loss pluggen även nästa gång du ska byta smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 juni 2007
är de en automat vi snackar om eller ? den ska väl spolas igenom en gång eller 2 ? ifall det är manuell varför ska du då byta ?

Kettunen
26 juni 2007
Det finns 1 filter nästan på alla automatare! Och ja. Byter du olja så byter du filter!

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 juni 2007
Kettunen skrev:
Det finns 1 filter nästan på alla automatare! Och ja. Byter du olja så byter du filter!

1 liter e maxvolym menar du ?  jag vet i alla fall inte om en låda som rymmer under 2 liter  .. renault har små automatlådor och deras rymmer 3.5 liter tror jag ..och man ska oftast spola igenom lådan så det går kanske åt 7 liter ...

Kettunen
26 juni 2007
Xuri skrev:
Kettunen skrev:

1 liter e maxvolym menar du ?  jag vet i alla fall inte om en låda som rymmer under 2 liter  .. renault har små automatlådor och deras rymmer 3.5 liter tror jag ..och man ska oftast spola igenom lådan så det går kanske åt 7 liter ...

Inte liter. En automatlåda har oftast ett filter. Precis som oljefilter/luftfilter snackar jag om wink

2 600 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
detta är en vanlig 5 växlad manuell låda. jag ska bytta den för den är nog aldrig bytt kan jag tro.

Sök