Finns säkert ett antal likadana trådar. Men kan inte hitta. Hur höjjer man laddtrycket i en orginal SAAB 9000 turbo 200hkr? Finns ju en APC mätare som visar hur den laddar och den stannar vid mitten av det gulmarkerade. Borde väll gå att få upp mer?
Om laddtrycksmätaren stannar vid mitten på det gula så är det nått som krabbar. Förmodligen går bilen bara på grundladdtryck. Fixa bilen först, trimma sen.
pysventil är billigare än chip, dessutom kan själv välja ditt laddtryck. Då måste du ha riktig laddtrycksmätare.
just sånna här tips är jag ganska skeptisk till... uppmana folk till att bara höja laddet och inte höja bränslet... är man inte så haj på området så kan det lätt sluta i en sönder spikad motor... min åsikt..
I en bil med elektroniskt styrt laddtryck skall man aldrig ändra laddtrycket mekaniskt eller med pysventil.
Det finns vissa undantag och det är när man har köpt chip av någon som inte klarar av att hantera regleralgoritmerna i programvaran utan säljer chippet med mekaniskt låst laddtryck. (Detta är ren hedenhöstrimning)
/Göran
Hardjim skrev:
pysventil är billigare än chip, dessutom kan själv välja ditt laddtryck. Då måste du ha riktig laddtrycksmätare.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
just sånna här tips är jag ganska skeptisk till... uppmana folk till att bara höja laddet och inte höja bränslet... är man inte så haj på området så kan det lätt sluta i en sönder spikad motor... min åsikt..
håller helt o hållet med. men som tur är är man inte den okunniget . kolla så inte säkringen till apc:n är sönder. han går ja endast på grundladdtryck. en säkerhetsgrej som saab har. mkt bra enligt mig!