Hittade detta i bakluckan på min 745a och tror att det är ett slutsteg av någe slag men inte säker. Står Amplifier påt så...
Nu är bara frågan hur man ska koppla för att få någe ljud ur det (om det fungerar). Har provat att koppla lite gran men får ingen ordning på det. Så jag tänkte att det kanske finns någon här med mer kunskaper än mig...
Frågan är alltså: Vad behöver jag och hur ska jag koppla det för att det ska låta någonting?
Lite bilder: suddiga men hoppas ni ser/fattar ändå har gjort "Förtydligande"
på första bilden så har du tydligen två olika "input" möjliheter, så bara å välja, antagligen lättare med kontakterna på höger sida. LF = left front, RF = right front, LR = left rear, RR = right rear... så dit med högtalarsladdar ur spelaren... beroende på, om du har en spelare som det kommer mer watt ur än vad dendär ger så riskerar du bränna upp både förstärkaren i spelaren och dendär du har på bild.
sen på nästa bilden är det ju antagligen output, minus i lilla hålet å plus i stora, åt högtalarna alltså...
sen är det först fjärren, 12V direkt ur ackun, jorden.
lite offtopic men jag antar du har en spelare som ändå ger mer watt än vad dendär gör så tiden att få till alla dom gammalmodiga kontakterna är nog bortspolad i slutändan
sen är det först fjärren, 12V direkt ur ackun, jorden.
Ursäkta men vad menar du med "fjärren"? ackun= batteri +pol?
Hade tänkt köra från mp3 (bärbar)... har provat att koppla men får det inte att funka... men behövs det inte någon typ "signalkabel" eller någe för att satt säga starta det... och isf om det skulle "starta" skulle då inte dioden lysa?