Diskution vill veta varför alla snackar om mds.

apoteket00 trucken
22 juli 2007 · 563 Inlägg

håller med er båda, mds marknadför sej väldigt bra. men vill man ha nya prylar så brukar fler representanter än mds finnas på träffar och utställningar. sen finns ju klart nätet med, men du har ingen sälljare på nätet utan varje internet butikskriver ju att sitt är bra, och sen blir det siffror som avgör. gamla orion prylar: 2*25w vem blir upphetsad? men ett pris på 18000, säger väl något?

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
twin_cam Smålänning
22 juli 2007 · 7 877 Inlägg

Den erfarenhet som jag har av MDS är enbart positiv. Farsans gamla 6*9:or är MDS, och dom är tolv år gamla, aldrig inspelade utan fullt direkt, och ganska misshandlade, men ännu så låter dom klockrent. Basar bra gör dom också, även djup bas.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
andreas_gbg_
22 juli 2007 · 1 634 Inlägg

Vad pratar du om? Vet du vad som menas med att "spela in högtalare" ?

När en högtalare används för första gången så låter den inte som det är meningen, inspelningen startar direkt, oavsett volym efter ca 20-100 timmar (beroende på element) klassas högtalaren som inspelad, det har ingenting med volym att göra. Efter X antal timmar låter högtalaren som det är menat.

För att lägga mig i diskussionen så tyckte jag också mds lät bra, tills jag hört något annat, som jag nu tycker lät värdelöst.

twin_cam skrev:
Den erfarenhet som jag har av MDS är enbart positiv. Farsans gamla 6*9:or är MDS, och dom är tolv år gamla, aldrig inspelade utan fullt direkt, och ganska misshandlade, men ännu så låter dom klockrent. Basar bra gör dom också, även djup bas.

Numera Saab 9-5 Aero -00
CoSmoZ 2lateuloose
23 juli 2007 · 543 Inlägg

twin_cam: aldrig inspelade utan fullt direkt

haha tänk vad okunniga vissa är

apoteket00:  amla orion prylar: 2*25w vem blir upphetsad? men ett pris på 18000, säger väl något?

Precis!!  visst är det underligt!! & vi som vet svaret ler åt dessa 5000w steg för 1500:-

Tommy_Enk:  Jo klart du har en poäng där, men många har den uppfattningen att MDS har mycket bättre priser osv. Och det är ju just tack vare deras marknadsföring. Dom har ett fungerande system helt enkelt. Självklart släpper de andra märkena snarlika produkter för samma penning men utan ads blir det ganska dolt

Tyvärr så är det så.. mördande reklam kan sälja allt!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
HOLLELLE
23 juli 2007 · 409 Inlägg

jag har själv haft lite olika prylar i bilen och kan säga att mds är vad man betalar för. just nu har jag 2x10" fanatic. dunkar på bra som f-n men det är verkligen inget finljud. å då är lådan byggd exakt enligt ritningarna, inte en skruv som sitter snett i den lådan smile. har även haft möjligheten att prova 2x12" av fabrikatet zachry och det är heller inget jag vill rekommendera.
den bas som imponerat på mig är en jbl 12a på typ 250wrms smile.

en polare har en fet mds 12a på 500wrms och jag verkligen hatar den! den skjuter på bra men känns riktigt okontrollerad, trots rejält med kräm!

nä inge mer mds,gas,pyramid för min del. nästa gång blir det dls för hela slanten!

haxer Proljece?
23 juli 2007 · 1 464 Inlägg

säger bara cerwin vega tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
loudness
23 juli 2007 · 4 554 Inlägg

haxer skrev:
säger bara cerwin vega tongue

det va ett bra argument som du tillför i din egna diskussion

Andreas79
23 juli 2007 · 3 968 Inlägg

Sådär ja nu har jag inte varken MDS slutsteg / MDS baslåda / MDS 6x9-högtalare.

JBL bas/slutsteg istället cool -> Vilken enorm skillnad ! Därav bytet och köpet av JBL.

Senast redigerat av Andreas79 (23 juli 2007)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang