Diskution vill veta varför alla snackar om mds.

haxer Proljece?
21 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Hejsan jag är nybörjare så var snäll mot mej smile

Varför ska vissa alltid hacka ner på mds?
Om nu mds är så dåliga hur kan dom då ha vunnit så pass många utmärkelser och varit aktiva så länge? Förklara detta så ska jag inte fråga mer.

Och mod tycker detta ämnet är känsligt snälla radera det.

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
MTR
21 juli 2007 · 341 Inlägg

Jag har använt många av MDS produkter under åren och det har inte varit så dåligt. Tävlade t o m med deras basar.
De har många bra produkter än idag, men oftast är det samma som andra märken utvecklat och ofta säljer billigare under sina egna namn, med bättre komponenter.
Tror MDS håller sig kvar pga mycket reklam och storskaliga byggen.

Volvo 360 GL "Ljudbil" (1986)
haxer Proljece?
21 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Ok tongue jag kör också med mds slutsteg iallafall och jag som är nybörjare tycker det är bra grejer klarar 1200rms på 1ohm ... men vissa säger att mds watt inte alltid stämmer varför säger dom så?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
High_Tower Leg. Volvo Nerd
21 juli 2007 · 143 Inlägg

Ärligt talat så vet jag inte, Men jag har en teori?

Som alla vet så finns det Fanatikers och så finn det folk som Är all-round och så finns det ju dom som, ursäkta orden, skiter HELIGT i vad det är för märke så länge det är bra ljud och håller en god standard.

Fanatiker: Det tycker att deras märke som de använder är bäst och överträffar allt annat, Det tvekar att inte alls smutkasta andra märken. Och det skiter totalt i att märket har vunnit flertal utmärkelser, Deras märke är bäst oavsett om 60 % står emot dom och visar att det är riktigt kassa grejer dom har.

All-rounders: De provar gärna nygrejer till de hittar de märket som faller dom bäst, Kommer det ut nnya grejer så provar dom görna det men om det inte funkar så bra så återgår dom gärna till sina ordinarei märken som de tyckte så mycket om, Smutkasstar andra märken väldigt sällan, så länge ljudet är bra och håller bra kvalitet är dom nöjda.

Skita-heligt-i-folket: bryr sig varken om märket eller kvaliteten, låter det bra för stunden så funkar det i deras bilar-

Såhär är det överallt, Bilar, Hårdvård, Video, Mobiler, allt ungefär. så det är bara att skita i det och välja det man tycker är bäst och man faller bäst för. Och om plånbokenb tillåter:)

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!
haxer Proljece?
21 juli 2007 · 1 464 Inlägg

håller med där jag är nog en blandning mellan alla 3 tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
bmx
21 juli 2007 · 7 100 Inlägg

jag har mds,funkar fint fint den big_smile
här är den tongue

http://www.garaget.org/archive/27938/44935/44935-461853.jpg

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
haxer Proljece?
21 juli 2007 · 1 464 Inlägg

ser ju hyffsat snygg ut också tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Morken
21 juli 2007 · 53 Inlägg

Anledningen att mds inte är överpopulärt skulle nog vara att dom säger att deras grejer är det bästa som uppfunnits. Vilket inte är fallet. Alltså deras försäljningteknik.
Det där med mds watt inte stämmer kan vara så att dom mätt i ett högre volt antal än de som är i en bil. Altså mellan 12-14 volt som det är i enbil så kan dom ha högre än de.

Ett citat från deras sida om en bas "Den gör bokstavligen rent hus både i bilen och bland konkurrenterna ". Det är sånt där som vissa inte gillar.

Senast redigerat av Morken (21 juli 2007)

Jag vet vad jag vill, Men jag vill mycket mer
High_Tower Leg. Volvo Nerd
21 juli 2007 · 143 Inlägg

Som sagt man ska nog gå efter sitt tycke och hur mycket Mr läderpung tillåter:D

Är svensk, Åker Svensk
http://www.smsnetwork.org/?r=13424&epi=UNIK_ID Skit bra gratis sms sida om man har ont om pengar! Samla kredit att skicka för genom att gå in på sidor!!
haxer Proljece?
21 juli 2007 · 1 464 Inlägg

Morken skrev:
Ett citat från deras sida om en bas "Den gör bokstavligen rent hus både i bilen och bland konkurrenterna ". Det är sånt där som vissa inte gillar.

Beror ju på om deras sak kostar 3000kr och konkurentens motsvarighet kostar 5000kr tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Morken
21 juli 2007 · 53 Inlägg

haxer skrev:

Morken skrev:
Ett citat från deras sida om en bas "Den gör bokstavligen rent hus både i bilen och bland konkurrenterna ". Det är sånt där som vissa inte gillar.

Beror ju på om deras sak kostar 3000kr och konkurentens motsvarighet kostar 5000kr tongue

Det är en bas för över 2000 nånting. Och jag kan lova dig att det finns bättre bas för samma peng.

Jag vet vad jag vill, Men jag vill mycket mer
gurenius
22 juli 2007 · 1 631 Inlägg

haxer skrev:
Om nu mds är så dåliga hur kan dom då ha vunnit så pass många utmärkelser och varit aktiva så länge? Förklara detta så ska jag inte fråga mer.

De har inte vunnit speciellt mycket även om det kan verka så.

För många så är det marknadsföringen som är problemet. Den är dock effektiv, inget snack om den saken!

Tyvärr är produkterna ofta prissatta rätt högt även om det är billiga grejor. Andra grejor (som tex Rainbow) ligger rätt.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.
Datsun 240Z "Fairlady Z" (1973)
StiFf Wankel
22 juli 2007 · 1 080 Inlägg

jag har bara mds grejer (av självklara anledningar) och är riktigt nöjd med det för priset

MDS Västerås
Davv3
22 juli 2007 · 1 019 Inlägg

Jag kör med 2x10" mds fanatic 800w big_smile Dunkar bra och va bra pris så! wink

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
mazdalover
22 juli 2007 · 542 Inlägg

kör med divärse mds prudukter i min bil och är nöjd och det spelar på som f-n

AudiEngineering Beroende av billjud
22 juli 2007 · 151 Inlägg

Har tidigare kört med mds grejer men blev tyvärr inte så nöjd, kvaliten var väl sisådär och ljudet var väl ok men inte mycket mer än så, tycker inte riktigt man får vad man betalar för och det är ju synd sad Kör numera med Orion och är rikitgt nöjd, en grym skillnad.
/Wikberg

"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet - Farbro Barbro"
Tommy_Enk Toyota-Frälst
22 juli 2007 · 310 Inlägg

Utrustad med MDS bas (2*10") och ett stort MDS fanaticsteg som driver ett framsystem från MDS. Jag måste säga att det håller samma klass som alla andra märken jag hört.

Men som sagt, alla har olika uppfattningar. Jag kan bara personligen säga att jag är mycket nöjd med det system jag har och har ingen anledning att tycka illa om märket. Andra kanske har

golf88
22 juli 2007 · 956 Inlägg

Hade bara MDS grejer i min vr6a...Spelade bra tyckte jag...I min carina e sitter det clairon grejer..Spelar sjukt bra faktiskt...Har nog säkerligen stor betydelse vad grejerna sitter i för bil..och vart dom sitter i bilen...

eldus veldus
Audi A6 (2017)
freddan70 Team Tondöv
22 juli 2007 · 649 Inlägg

Det dom flesta ogillar mest med MDS är deras marknadsföring.
Störst bäst och vackrast, egna fabriker, vunnit massor med priser och utmärkelser osv... Vilket inte riktigt stämmer om man är någorlunda förankrad i verkligheten.
Dessutom har jag ännu inte hört nåt ifrån dom som låter BRA. OBS att det är min egen högst personliga bedömning, och jag är kräsen! Och ja, jag har provlyssnat en hel del MDS, och även haft en del själv.

Men för den som vill ha nåt som låter skapligt mycket till en billig penning funkar det säkert alldeles utmärkt!

Tzatziki
22 juli 2007 · 452 Inlägg

Företaget som byggde i trunken på corradon, en av de anställda där
tävlade inom ljud och använde endast mds grejer.
Han hade kommit upp i runt 144-146dB med sina basar ..

I dagsläget kör jag MTX och är helnöjd .. har haft dubbel 10" i min gamla
bil och även där varit supernöjd!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang