3155
Sök

Drifter VS Banracer

78 Inlägg
27 juli 2007
Trådstartare
som tråden lyder vem tror ni skulle vinna på en bana om det inte e så många varv. en race förare som e hyfsad mot en drifter vem skulle vinna? raka spår eller full spinn wink

Bara för det ser ut som en volvo måste d inte låta som en ;)

7 120 Inlägg
27 juli 2007
Det är väl ganksa självklart, en banracer vinner ju ett banrace. Du tjänar ju inte direkt tid genom att åka på tvären.

RS
886 Inlägg
27 juli 2007
På asfalt vinner banracern...på grus och annat halt underlag vinner nog den andra tror jag.

Focus RS

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
27 juli 2007
Banracern vinner bara det är asfalt och han har rätt bil.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Almännt tokig
481 Inlägg
27 juli 2007
på bana är det inget snack men på grus eller frusen sjö kan driftaren ta hem det.

Inline sixes ist sie scheisse.......

TVT Member
377 Inlägg
27 juli 2007
ja trodde först det skulle va en film med Drifter VS Banracer roll

Hmm men svår fråga...

inte en aning faktiskt.... men om man tänker efter så är ju dom flesta som är drifters inte spreciellt dåliga när det gäller att pressa ban-tider heller tongue "noob" ( nobutero Taniguchi, elle hur det stavas ) har/hade ju rekordet runt tsukuba med HKS kolfiber Evon... på med 54.7 s, så det beror helt o hållet på vilka bilar dom kör... om en drifter åker en bil helt o hållet inställd för just drifting så har han ju inte en chans i världen... tongue om inte race-föraren kör e Nissan Micra-88 med öppet luftfilter...typ

men om vi säger att dom kör likvärdiga bilar så tror ja nog på "drift-killen" ärligt talat... om vi inte snackar om att typ Sebastien Loeb kör den andra bilen wink men det måste ju vara på lika villkor ju

allt är ju som sagt relativt... hähä smile

edit: stavfel
Senast redigerat av _JoCCeV (27 juli 2007)

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
27 juli 2007
jo men man kan ju inte räkna me att drift-killen kör "show-drift" utan att han driftar för att få en bra tid tongue så då tror jag nog de blir en hård match iaf! smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
27 juli 2007
Det tror jag inte, varför driftar inte alla på STCC, BTCC, DTM och så vidare? smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

178 Inlägg
27 juli 2007
Du förlorar bara fart om hjulen spinner, kör du utan hjulspinn så används ju all kraft till att skjuta bilen framåt, ingen kraft går till spillo.

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

320 Inlägg
28 juli 2007
dock kan vissa fåtal kurvor tas snabbast på häng
(vilket "bankillen" förmodligen inte tränat på, helt annan typ av spår-val mm)

för oklar tes att diskutera dock. mina 2 cent /fattigt xD

SR20 Spirit
335 Inlägg
28 juli 2007
Ni som tvivlar på driftern kan kolla på Drift bible med Tsuchiya när han jämför showdrift och racedrift hur mkt fortare de går att racedrifta.. och de går faktiskt undan vill jag lova tongue

Sök