2468
Sök

Angående: Träff i Göteborg Onsdagar Järnbrott kl 19:00!

242 Inlägg
18 september 2008
Zairon skrev:
Ja, men varför drar div folk från gbrt igång konbana kl 20.00, när träffen börjar 19.00? inte konstigt att det inte dyker upp folk på onsdagsträffen då, dom åker ju direkt till konbanan. Och jag säger inte att det är Gbrt som arrangerar det. Men när man är med och arrangerar events så får man samtidigt inse att man är ett ansikte för gruppen. Snacka hellre ihop era gubbar och stammisar och uppmana dom komma på onsdagsträffen istället. På så sätt blir det en mkt bättre uppslutning av bilar, det blir en trevligare stämning och dessutom ser det ju bättre ut för era egna träffar. Onsdagsträffen arrangeras inte av ett gäng personer, Onsdagsträffen bara ÄR. Sen att vi är ett gäng som har tagit tag i att styra upp så att det inte dog ut är en annan sak..

Vad jag vet så har väl det inte varit konbana på iaf 4-5 veckor nu..  Och jag har för mig att Erick med några fler höll i onsdagsträffarna.. dvs nuvarande EG ( Evolution Garage) "Vad jag tror"...

Men vad vet jag..

4 767 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
Zairon skrev:
Sms listan var en gratis tjänst som Erick skötte och betalade ur egen ficka. När det är ett några hundra namn så kostar det en slant vid varje utskick... och när vi sålde lotter för att få in pengar så fick vi in en hel del donationer ( Tack så jättemkt till er! ) men även många som snålade... dom kunde inte avvara 20kr ( eller vad det nu var lotten kostade ). Hur som helst, pengarna har gott åt! Det är inte meningen att Erick ska behöva betala sms-listan själv, så känner ni er manade att donera lite pengar för att kunna finansiera listan så ta kontakt med Erick. Det vore kanske klokt att försöka få igång den till nästa år isf!

Exakt så är det..
Jag har ett supersmidigt datorprogram kopplat till en mobiltelefon via USB, kontantkort med billigast möjliga sms-kostnad (19 öre/sms) samt ett register med 237 nummer till bilintresserade i Göteborgsområdet.

Men ett par hundra senare ur egen ficka kändes det inte roligt längre. Det har hela tiden stått på min sida "Att vara med på listan är gratis. Men den som vill får gärna sponsra med påfyllning av kontantkortet etc", och hittils har jag fått 0:- totalt.

Och jag vill inte skicka från mitt privata mobilnr med abbonemang för att slippa att dessa 237 personerna ringer/smsar mej i tid och otid.

Men ialllafall, den finns kvar. Finns intresset hos er, att hjälpa till, så är det välkommet!
Det har också ända sedan starten stått "Vid intresse att informera om egen träff via vår SMS-lista skicka PM till någon av oss som sköter listan." Även här har jag fått intresse från 0 personer om detta. Hade tex GBrt viljat nå ut om någon av sina träffar på SMS-listan, så hade det bara vart att skicka ett PM, och hjälpa till med några tior för att finansiera utskicket, så hade jag hjälpt till såklart! smile

Jag är absolut inte arg på någon eller så, men jag hoppas ni förstår varför engagemanget sviktat lite sedan listan drogs igång mitten av förra sommaren! smile

Mvh
Erick smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Tyskstuk.se
630 Inlägg
18 september 2008
GiGanT skrev:
Zairon skrev:
Ja, men varför drar div folk från gbrt igång konbana kl 20.00, när träffen börjar 19.00? inte konstigt att det inte dyker upp folk på onsdagsträffen då, dom åker ju direkt till konbanan. Och jag säger inte att det är Gbrt som arrangerar det. Men när man är med och arrangerar events så får man samtidigt inse att man är ett ansikte för gruppen. Snacka hellre ihop era gubbar och stammisar och uppmana dom komma på onsdagsträffen istället. På så sätt blir det en mkt bättre uppslutning av bilar, det blir en trevligare stämning och dessutom ser det ju bättre ut för era egna träffar. Onsdagsträffen arrangeras inte av ett gäng personer, Onsdagsträffen bara ÄR. Sen att vi är ett gäng som har tagit tag i att styra upp så att det inte dog ut är en annan sak..

Vad jag vet så har väl det inte varit konbana på iaf 4-5 veckor nu..  Och jag har för mig att Erick med några fler höll i onsdagsträffarna.. dvs nuvarande EG ( Evolution Garage) "Vad jag tror"...

Men vad vet jag..

Ja, det va Erick och FastOne gänget som styrde upp det förra sommaren med karavan osv. Men karavan fick vi sluta med pga att folk inte kunde respektera hastigheterna och körde som idioter. Dessutom va det brist på respekt då ett flertal burnade på parkeringen. I år varken Erick eller vi från FastOne gänget styrt upp något av flera anledningar.. dels så ska det inte behövas göra så mkt. Alla kan tiden ( Onsdagar kl 19.00 ), och så har det varit bra länge nu. Det är bara att dyka upp! Kan ju säga att konbanan gjorde att bland annat jag tappade lusten för att arrangera onsdagsträffarna, känns inte värt att arrangera något som håller i 1 timma. Därför har inte jag ens åkt till onsdagsträffarna det senaste
Senast redigerat av Zairon (18 september 2008)

712 Inlägg
18 september 2008
Zairon skrev:
GiGanT skrev:
Zairon skrev:

Men vad vet jag..

Ja, det va Erick och FastOne gänget som styrde upp det förra sommaren med karavan osv. Men karavan fick vi sluta med pga att folk inte kunde respektera hastigheterna och körde som idioter. Dessutom så visades ingen respekt då ett flertal burnade på parkeringen. I år varken Erick eller vi från FastOne gänget styrt upp något av flera anledningar.. dels så ska det inte behövas göra så mkt. Alla kan tiden ( Onsdagar kl 19.00 ), och så har det varit bra länge nu. Det är bara att dyka upp! Kan ju säga att konbanan gjorde att bland annat jag tappade lusten för att arrangera onsdagsträffarna, känns inte värt att arrangera något som håller i 1 timma. Därför har inte jag ens åkt till onsdagsträffarna det senaste

tråkigt att folk inte kan respektera saker och ting när annat folk verkligen försöker göra något roligt åt andra..
Enkla regler som skulle följas så kunde det blivit mycket större än det varit, men synd att folk inte kan lyssna och bara tänker på sig själva...

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe

25 Inlägg
22 september 2008
Hur ser det ut inför Onsdag, vilka dyker upp????

Kl, 1900 som vanligt på SIba eller smile

1 833 Inlägg
22 september 2008
Jag hade nog tänkt åka förbi en sväng big_smile Det var änna ett tag sedan

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

274 Inlägg
22 september 2008
Sen dör onsdags träffen så sakta då det e träffar  lite överallt i gbg området på alla möjliga dagar o på helgerna man börjar tröttna på att flänga rynt på alla , kanske därav bortfallet av bilar.
men onsdagarna e ju givet för träff, sen kan vi ju skippa snacket om varandra hur allt e negativt mm om varandra. vi skall samarbeta inte skällpa varandra, man hör ju en heeeeel del ute på träffarna sen att man inte säger det rätt ut till folk e la den svenska fegheten . jag har inte nåt emot nån men e så j***kla trött på skitsnacket. bara att hålla liv i grejerna på onsdagarna.
KOM DIT 1900 umgås å tjöta

52 Inlägg
22 september 2008
tjenare

var är träffen i gbg nu på onsdag?

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
23 september 2008
Bobban_ skrev:
Hur ser det ut inför Onsdag, vilka dyker upp????

Kl, 1900 som vanligt på SIba eller smile

Hade nog varit värt att åka dit bara för att se/höra din bil. Tyvärr så ska jag jobba... sad Så ha kvar bilen ett tag till... wink

29 Inlägg
23 september 2008
Jag kommer nog dyka upp igen med min lilla gula corrado. dock så kommer den inte vara helt perfekt för farsan fick ett "stenskott" från en lastbil så huven är bucklad sad sånt som händer. Någon som vet en bra verkstad? Eller är det bäst att lämna in den hos volkswagen tro?

VW Corrado - Team Kanold

25 Inlägg
23 september 2008
CorradoChris skrev:
Jag kommer nog dyka upp igen med min lilla gula corrado. dock så kommer den inte vara helt perfekt för farsan fick ett "stenskott" från en lastbil så huven är bucklad sad sånt som händer. Någon som vet en bra verkstad? Eller är det bäst att lämna in den hos volkswagen tro?

får jag fria händer så kan jag nog dunka ut den bucklan åt dig men jag garanterar inget (Bra) resultat!!  wink

44 Inlägg
23 september 2008
va bra med folk förra Onsdagen hoppas på fler i morgon

274 Inlägg
23 september 2008
Lägger ut platsen här .
Siba järnbrott kl 1900 vid bra väder annars  i jula garaget i sisjön.

Almännt tokig
481 Inlägg
23 september 2008
Jag kommer imorgon om vädret är bra. Blir nog sista för sesongen iaf för mig.

Inline sixes ist sie scheisse.......

1 833 Inlägg
23 september 2008
Jag kommer jag kommer!

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

chief Engineer
43 Inlägg
23 september 2008
de här låter som en fin träff med mycker fina bilar räkna med mig och min lilla guling..smile

29 Inlägg
24 september 2008
Hehe, du får la se på det, dunka ut den kan jag nog med göra men den ligger under en balk nämligen, men sök upp mig ikväll så kan du se.

// chris

Bobban_ skrev:
CorradoChris skrev:

får jag fria händer så kan jag nog dunka ut den bucklan åt dig men jag garanterar inget (Bra) resultat!!  wink

VW Corrado - Team Kanold

Go Gubbe...
136 Inlägg
24 september 2008
jobbar ju några kilometer bort så ja kanske tittar förbi med min gula... smile

29 Inlägg
24 september 2008
Nice ännu en gul, då blir vi några gulingar, får ställa alla gula bilar i rad hehe

VW Corrado - Team Kanold

chief Engineer
43 Inlägg
24 september 2008
hehe ja jag är järna men på guling raden..smile

Sök