Zairon skrev:
Sms listan var en gratis tjänst som Erick skötte och betalade ur egen ficka. När det är ett några hundra namn så kostar det en slant vid varje utskick... och när vi sålde lotter för att få in pengar så fick vi in en hel del donationer ( Tack så jättemkt till er! ) men även många som snålade... dom kunde inte avvara 20kr ( eller vad det nu var lotten kostade ). Hur som helst, pengarna har gott åt! Det är inte meningen att Erick ska behöva betala sms-listan själv, så känner ni er manade att donera lite pengar för att kunna finansiera listan så ta kontakt med Erick. Det vore kanske klokt att försöka få igång den till nästa år isf!
Exakt så är det..
Jag har ett supersmidigt datorprogram kopplat till en mobiltelefon via USB, kontantkort med billigast möjliga sms-kostnad (19 öre/sms) samt ett register med 237 nummer till bilintresserade i Göteborgsområdet.
Men ett par hundra senare ur egen ficka kändes det inte roligt längre. Det har hela tiden stått på min sida "Att vara med på listan är gratis. Men den som vill får gärna sponsra med påfyllning av kontantkortet etc", och hittils har jag fått 0:- totalt.
Och jag vill inte skicka från mitt privata mobilnr med abbonemang för att slippa att dessa 237 personerna ringer/smsar mej i tid och otid.
Men ialllafall, den finns kvar. Finns intresset hos er, att hjälpa till, så är det välkommet!
Det har också ända sedan starten stått "Vid intresse att informera om egen träff via vår SMS-lista skicka PM till någon av oss som sköter listan." Även här har jag fått intresse från 0 personer om detta. Hade tex GBrt viljat nå ut om någon av sina träffar på SMS-listan, så hade det bara vart att skicka ett PM, och hjälpa till med några tior för att finansiera utskicket, så hade jag hjälpt till såklart!

Jag är absolut inte arg på någon eller så, men jag hoppas ni förstår varför engagemanget sviktat lite sedan listan drogs igång mitten av förra sommaren!

Mvh
Erick