7124
Sök

Inköp av bas/slutsteg till en pug206

1 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
Hallå hallå,

Jag är på jakt efter ett så vettigt slutsteg+baslåda jag kan hitta för ~5000kr (inkl kablar) och behöver gärna tips och råd från er kunniga på lämpliga produkter! Är lite begränsad på urval då jag varken har kunskap, tid eller verktyg att bygga en egen låda så det måste vara en färdigbyggd baslåda.

Detta kommer sitta i en pug206 som ni alla säkert vet är en rätt liten bil, mina ambitioner är inte på långa vägar att kunna få inredningen att skaka sönder eller dylikt utan vill helt enkelt ha lite mer "tryck" i musiken då orginalsystemet är rejält platt utan någon som helst bas vilket förstör mycket av ljudupplevelsen tyvärr. Men om möjligheten finns att "dunka på" lite extra när humöret är rätt skadar ju självfallet inte.

Har kikat lite på Rockford fosgate punch-paketet på brl för 3998, detta fanns dock inte inne så har inte haft någon möjlighet att provlyssna. Tror även steget är av typen mono vilket (jag tror) gör att jag blir tvungen att köpa ytterligare ett steg om jag skulle få för mig att uppgradera 6,5":orna i fram.

Rockford Spec:

Steg: Uteffekt: 1x175W RMS 4ohm. 1x325W RMS 2ohm. THD 0,08%. Uppmätt effekt CEA-2006 1x394W RMS. Stabil i 2ohm

Bas: 12". Portadlåda. Polypropylene membran. Effekttålighet 150W RMS, 300W max. Impedans 4ohm. Kraftig terminal. Fs 26Hz. Qts 0,53. Vas 110L.

Finns även ett billigare paket från JBL med namnet GTO-4060 + GTO-1204BR för 2998kr. Ingår gör då ett 4-kanals steg med följande spec:

Steg: 4x55W RMS 4ohm. 4x75W RMS 2ohm. 2x150W RMS 4ohm bryggkopplat. Stabil i 2ohm.

Bas:
12 tum. Gummiupphängning. Plåtchassi. Impedans 4ohm. Känslighet 93dB. Frekvensområde 35-300Hz. Effekttålighet 1200W max. 300W RMS.

Någon med erfarenhet på ovanstående produkter? Går det egentligen att få tag i ett dugligt paket för dessa pengar eller borde jag helt enkelt lägga ner detta projekt och lägga pengarna på något annat?

Sök