2208
Sök

Volvo 360 Ljudbil

8 156 Inlägg
27 januari 2008
Stackars Volvo. Man kommer ju inte känna igen den.
Hahaha.
Måste erkänna att jag är väldigt imponerad av bygget.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
27 januari 2008
Samma här, är riktigt imponerad. Blir ju skitbra smile

4 299 Inlägg
27 januari 2008
Jävlar du, de här e ett riktigt coolt bygge. Trodde aldrig att en gammal 360 kunde bli så här cool smile Riktigt imponerad av bygget.

Keep it up! Väntar nyfiket på nya bilder wink

/Jacob

supermikaela
27 januari 2008
Skönt att du uppdaterade! big_smile Längtat efter det... Ser återigen grymt bra ut och längtar till lackering. Lite mer helhet då ju smile

1 964 Inlägg
27 januari 2008
faan du jon big_smile den ser bara bättre och bättre ut för varje gång tycker ja big_smile

341 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
Tackar för de vänliga orden smile

Sedan senaste uppdateringen har jobbet på frontspoilern fortsatt. Den har förstärkts invändigt, nya fästen har gjutits fast och den har anpassats efter bilens bredd och längd.
Nu är jag inne på slutfasen, dvs finspacklingen. Förhoppningsvís är detta klart i helgen, sen ska jag ge mig på huven. wink

Subarun har ungefär 7 cm mindre överhäng framtill.

http://i164.photobucket.com/albums/u14/Katamanjaru/650DSC00281.jpg

Förlängd och anpassad till hjulhuset. Grovspacklad på bilden.

http://i164.photobucket.com/albums/u14/Katamanjaru/650DSC00288.jpg

Vinkeln stämde sådär...

http://i164.photobucket.com/albums/u14/Katamanjaru/650DSC00283.jpg

Några snitt på väl valda ställen och lite glasfiber passade in sidorna mot skärmarna.

http://i164.photobucket.com/albums/u14/Katamanjaru/650DSC00292.jpg

Bilderna är tagna under veckan, så det är lite mer klart nu än vad det ser ut. Snart blir det grundfärg smile

supermikaela
2 februari 2008
Så jävla fräckt! Blir jävligt bra dessutom! big_smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 februari 2008
kommer bli så grymt sen vad blir det fär färg på kärran då

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

16 197 Inlägg
2 februari 2008
de e fan coolt att de e nån som vågar bygga på en "ovanlig" bil smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 februari 2008
Jäklar vad du bygger!, är orolig att formerna inte kommer passa tillsammans, men hoppas verkligen ni gör något för att rätta till det!
Jag gillar verkligen bygget och hoppas att ni hållet tempot uppe smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

2 655 Inlägg
2 februari 2008
Det känns som att jag skulle behöva leja in er för en vecka eller två.. smile Satan vad det händer grejer på Volvon.. Det är ju nästan så den blir snygg nu.. smile

Lycka till med allt slipande.

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 februari 2008
hmm man kanske borde slänga in i garaget och dom kommer inte ut förens dom är klara

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

341 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
Kul att ni gillar bygget.. smile

Mäki: Tveksamt om linjerna kommer passa ihop med bilen. Den är ju inte direkt mjuk i sin design.
Förhoppningen är egentligen inte att bygga en snygg bil, utan att tuffa till en ful smile
Tempot kommer ligga på topp i en månad framöver.

Supermikaela: Kul att du gillar det. Ska fösöka uppdatera lite oftare i fortsättningen.

Evilaudio: Det finns gott om Volvo 300 byggen, fast de är inte så vanliga här på Garaget.org. Varför har jag ingen aning om smile

Streckkoden: Tackar. Anledningen att det går undan är enkel: Den ska vara klar till Elmia.
Har dock ingen förstärkning ännu. Denna delen av bygget får jag göra alldeles själv smile

Ironhead: Den kommer bli gul-grön. Ford R3 heter färgen och finns på tidiga 90-tals modeller. Är ganska lik vinylen i inredningen till nyansen. Fabrikatet är Sikkens och jag ska själv hålla i sprutan.

Imorgon sätter jag vinkelslipen i motorhuven. Det ska fällas in ett skop från en Mitsubishi Lancer EvoIV.
Ska försöka uppdatera framåt kvällen smile

terazzi
3 februari 2008
du e ju galen big_smile men satan vad ballt o snyggt det kommer bli smile big_smile

Rocketdog
270 Inlägg
3 februari 2008
Haha, detta kommer bli så bäst! big_smile

ska du göra bilen bredare också ?
Senast redigerat av Criton (3 februari 2008)

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.

Gorgilus addictus
4 773 Inlägg
3 februari 2008
Du är fan inte klok tongue. Hur lyckas man komma på såna här störtsköna ideer? big_smile

Allt för den där jävla hatten!

med lem
1 925 Inlägg
3 februari 2008
detta är helt jävla otroligt alså smile var grymt impad på ljudet men detta tar ju alla pris alså big_smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

341 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Tackar allihop.

Terazzi: Jag vet smile

Criton: Den är redan lite breddad. Skärmarna är utflyttade 6 cm fram och 3 cm bak. Någon Widebody blir det däremot inte.

THEBADGUY: Ideérna är tagna från en tysk biltillbehörskatalog. Plockade ut lite prylar jag gillade, resten är bara en massa slit för att få dem att passa ihop smile

_fillan_: Även ljudet ska byggas om snart.

En liten uppdatering då..
I brist på de sista led-rören till fronten, började jag med huven idag. Den har fått nytt huvlås och pop-up-fjädrar. Detta eftersom den numera öppnas bakåt.
Sedan kapades lite hål upp. Misubishi EVO skopet passade inte riktigt, så det är numera omgjutet i bakkant.
I veckan ska det monteras fast ordentligt i huven, sen är det mesta plastarbetet klart smile Har dock en del karossjobb kvar innan jag kan lackera.

http://i164.photobucket.com/albums/u14/Katamanjaru/650DSC00311.jpg

Ja, jag vet att det är en katt ritad på skopet.. Kan vara jag, kan vara flickvännen smile

VeeDub
319 Inlägg
4 februari 2008
Oooh! Snälla rita upp katten efter lackering också! Asskönt! big_smile

Pirat
426 Inlägg

Sök