Bas Märke? GAS lr MDS

Rigg0
5 augusti 2007 · 1 131 Inlägg

Har tänkt å köpa en bas å slutsteg, och det väger mellan två stycken med samma prestanda. Bara märket som skiljer.
Så undar lite om vad som är bäst. GAS lr MDS? Är GAS ett pålitligt märke lr kmr skiten gå sönder efter en vecka?

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
Decibel
5 augusti 2007 · 2 911 Inlägg

Hellre GAS än MDS iallafall.

okkar
5 augusti 2007 · 694 Inlägg

Hellre MDS säger jag då haft både mds och gas tycker gas inte fick ut den basen jag ville ha medans mds fick det och drev med samma steg.. men det är nog smaken som skiljer där..

twin_cam Smålänning
5 augusti 2007 · 7 877 Inlägg

MDS!! GAS är nog den absolut sämsta skiten som finns, enl. mig i alla fall.

Mina 4" Koaxialer pajade efter ett halvår, och mina 6*9or behövde slutsteg för att låta hyfsat! Dessutom så har en plare slängt ut sin låga med dubbla 12" gasbasar för att en (1) gammal 12" av okänt märke spelade bättre

Farsans MDS 6*9:or är misshandlade i mer än 12 år, och dom spelar lika klockrent nu som förr. Dessutom så är en släkting fortfaronde nöjd med sina MDS basar som han köpte för nästan 15 år sen...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Rigg0
5 augusti 2007 · 1 131 Inlägg

Å fan!
Några förslag på andra märken som inte överstiger 3500 dvs med Slutsteg och Bas inräknat?

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
Davv3
5 augusti 2007 · 1 019 Inlägg

Jag kör med  två MDS Fanatic Digital 10" basar ~ 1200W och ett Panasonic 1100W enkanaligt slutsteg, dunkar bättre än bra och jag fick ge runt 5000 för dom, med viss rabatt, men det finns ju billigare mds basar.. som dunkar på bra också! Jag rekomenderar iaf att prova MDS wink

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Rigg0
5 augusti 2007 · 1 131 Inlägg

Checkade även in ett Slutsteg "Carpower" ALDRIG hört talats om, någon som vet om det är något att ha?

Pontiac Star Chief "Chiefen" (1954)
twin_cam Smålänning
5 augusti 2007 · 7 877 Inlägg

Carpower har jag hört talas om, och har aldrig hört om nån som haft problem. Men det blir ju inte den kvalitén som i ett dyrare.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
peter_1976 JDM
5 augusti 2007 · 2 201 Inlägg

carpower är mycket bra.
det var deras buss som överröstade på elmia, trots 8 st 10 tummare bra. medan alla andra hade det 4 dubbla, 12 tummare dessutom.

Noiseprojekt
5 augusti 2007 ·

twin_cam skrev:
Carpower har jag hört talas om, och har aldrig hört om nån som haft problem. Men det blir ju inte den kvalitén som i ett dyrare.

Prata med Kimm0 här på forumet han har lekt lite med både 1 o 2 st Carpower 15" i sin Golf 3..

Carpower som förövrigt är tillverkade av tyska Monacor..
som tillverkar mycket små element till allehanda saker..

Decibel
5 augusti 2007 · 2 911 Inlägg

Jodå, Carpower är söta saker, helt okej prylar.

Edit:
Ett test vi gjorde för drygt ett år sedan bevisade att Biltemas basar håller bättre än MDS.
Se film o bilder -> www.speakerfuckers.com
Biltemabasen tålde mycket mycket mer pisk.

Senast redigerat av Decibel (5 augusti 2007)

m_ster Avstängd
6 augusti 2007 · 122 Inlägg

om jag ska va helt ärlig... om jag skulle få välja mellan dessa alternativ så hade det blivit mds... gas har jag ägt och även mds... mds håller bättre än gas iaf i mina ögon och resten utav de som har köpt sånt här hemma...
men nu har ja ju gått över till bättre märke på bas och steg (soundstream) och sen kör ja mbquart i dörrar

MTR
6 augusti 2007 · 341 Inlägg

Rigg0 skrev:
Checkade även in ett Slutsteg "Carpower" ALDRIG hört talats om, någon som vet om det är något att ha?

De Carpower prylar jag provspelat, har fungerat bättre än betydligt dyrare märken.
Jag skulle halt klart välja det före MDS och GAS.

Volvo 360 GL "Ljudbil" (1986)
loffe007
6 augusti 2007 · 905 Inlägg

PROSON big_smile jävligt mycket ljud för jävligt liten peng. kör med mina dubbla 12or från dom och dom låter bara bättre för var dag som går. har ahaft dom i säkert 1,5 år snart och det är då en investering som jag varriktigt nöjjd med. kostar väl kring 300spänn styck på fynda.se smile

loudness
6 augusti 2007 · 4 554 Inlägg

Decibel skrev:
Jodå, Carpower är söta saker, helt okej prylar.

Edit:
Ett test vi gjorde för drygt ett år sedan bevisade att Biltemas basar håller bättre än MDS.
Se film o bilder -> www.speakerfuckers.com
Biltemabasen tålde mycket mycket mer pisk.

länken funkade... dålit

okkar
6 augusti 2007 · 694 Inlägg

hehe du kan få köpa mina 15 tummare och crunch steg.. ? nej skämt och sido.. crunch stora steg är det något att ha? sett att vissa ljudbyggare har användt dom? är det något seriöst märke?

Kettunen
6 augusti 2007 ·

Har sj en GAS 12" ensam bas. Den hållt i 2 år o jag spelar bra med den kan jag säga. MYCKET bättre än dom få Mds prylar jag haft

Muppsi Bessewisser
7 augusti 2007 · 556 Inlägg

Hm GAS är ganska bra prylar men enligt mig så är dom på tok för tungdrivna! Så typ MDS basarna spelar bättre eftersom dom inte behöver lika mycket kräm från steget

//SkyNard

How low
Whippet
7 augusti 2007 · 18 Inlägg

Rockford Fosgate ! !

Saab 9-3 Aero Salomon Edition "Nordic Performance" (2002)
Kettunen
7 augusti 2007 ·

Whippet skrev:
Rockford Fosgate ! !

Men han fråga inte efter flera tusen kroners klass:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang